No tots els camins porten a Roma. En funció del sector de la teva empresa, els destins on pots tenir més vendes són ben diferents. El Mapa global d’oportunitats de negoci internacionals d’ACCIÓ situa sobre el mapa quins són els països més adients per a les empreses d’una trentena de sectors. Ara bé, més enllà de posar xinxetes al Google Maps, volem explicar-te en detall les raons que fan interessants diversos països per a alguns sectors concrets. Ens hi acompanyes?
Comencem a prop de casa i no sortim del continent europeu. Per a les empreses especialitzades en mobilitat sostenible i smart, expliquem per què Dinamarca és important, amb una Copenhaguen que vol ser ciutat CO2 neutral l’any 2025. En canvi, si el teu sector és el de la cosmètica, has de conèixer què fa de Rússia, un dels mercats amb més possibilitats.
Creuem l’Atlàntic i aterrem a Mèxic. Sabies que vuit dels deu principals fabricants d’automòbils produeixen en aquest país? Dues empreses catalanes que ja s’hi ha implantat ens expliquen la seva experiència. Amb el cotxe anem cap al nord per conèixer ara com vestir els Estats Units. El sector moda ofereix una desfilada d’oportunitats per a les empreses catalanes. Això sí, si el teu àmbit és el biotecnològic, encara més al nord hi trobaràs l’interessant mercat canadenc.
Sense marxar d’Amèrica, però aquest cop al sud, descobrim el potencial del sector salut a Colòmbia, país que reuneix 15 de les 40 millors clíniques del continent. Encara més al sud, l’Argentina és un dels destins on pot començar la internacionalització de les entitats del tercer sector. T’expliquem com fer-ho!
Seguim la volta al món Pacífic enllà, fins a l’Àsia, on les empreses que treballen en el processament d’aliments tenen a l’Índia un gran camí a recórrer. No en va, tot i ser un dels principals productors alimentaris del món, perd el 40 % de la producció per falta de processament. Una realitat que no és cap joc. On sí que juguen, i molt, és a Corea del Sud, on la indústria catalana dels videojocs hi té molt a dir. Vols saber com entrar en joc al mercat coreà?
El viatge s’acaba a l’Àfrica, on el Marroc comença a engegar motors per convertir-se en una ubicació de referència per al sector de l’automoció. Un àmbit també interessant a Sud-àfrica, que a més hi suma les oportunitats en energies renovables i en tractament de l’aigua. I si amb tot això no tens prou, recorda que el Recomanador d’oportunitats de negoci internacionals només demana tres clics per trobar el futur destí del teu negoci!