• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Bangladesh

Bangladesh, més enllà del tèxtil

El país asiàtic, segon exportador mundial de productes tèxtils, és també una oportunitat per destinar-hi inversions en energia, transport, infraestructures, telecomunicacions i aigua i sanejament, unes àrees en les quals les empreses catalanes poden aportar-hi experiència global i tecnologies d'avantguarda.

Activitats i missions sobre Bangladesh i l'Àsia meridional

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci a Bangladesh i a l'Àsia meridional

Materials i matèries primeres

Índia

Materials i matèries primeres


Grans reserves mineres índies per explotar

L’Índia és el tercer país del món en producció de carbó i acer, el quart en producció de ferro i el cinquè amb més reserves de bauxita.

Amb només el 20% de les seves reserves minades, l'Índia presenta una gran oportunitat per als inversors del sector. Els seus recursos inclouen ferro, bauxita, crom, manganès, barita, sals minerals, etc. L'Índia produeix fins a 90 tipus de minerals diferents, que inclouen 4 de combustible, 5 d’atòmics, 10 de metàl·lics i 71 metalls no metàl·lics. Durant el període 2014-2017, les inversions estrangeres en aquest sector es van sextuplicar en comparació amb el període dels 3 anys anteriors.

Automoció i moto

Índia

Automoció i moto


Gran mercat de fabricació mundial de vehicles de 4 i 2 rodes

La indústria automobilística índia és una de les més grans del món, representa el 7,1 % del PIB del país i ofereix un mercat potencial enorme per a les empreses catalanes a l'Índia.

El segment de motos compta amb un 81 % de quota de mercat i és el líder del mercat d'automòbils de l'Índia gràcies a una classe mitjana creixent i una població jove. El Govern de l'Índia fomenta i facilita la inversió estrangera en el sector de l'automòbil. S'espera que el sector creixi entre un 7 i un 10 % els pròxims anys.

Logística, e-commerce i distribució

Índia

Logística, e-commerce i distribució


Un país idoni per invertir en retail i comerç electrònic

El retail és la indústria més gran de l'Índia i representa actualment més del 10% del PIB del país i el 8% del total de l'ocupació.

A l'Índia, el retail ha experimentat una gran transformació i un gran creixement en els darrers 10 anys, així com el comerç electrònic, que té un ritme de creixement anual compost elevat, del 30%. Amb la segona població més gran del món, una classe mitjana de 600 milions de persones, l'augment de la urbanització, dels ingressos de les llars, dels clients situats en entorns rurals connectats i de la despesa dels consumidors, l'Índia és un dels millors països per invertir en retail i comerç electrònic.

Mobilitat sostenible

Índia

Mobilitat sostenible


Els vehicles elèctrics són part del pla Digital Índia

Pla de l'Índia per convertir el 40 % dels seus vehicles en vehicles elèctrics fins a l'any 2030. Actualment, l'Índia és un dels usuaris més importants de vehicles al món.

Actualment, hi ha uns 210 milions de vehicles a l’Índia registrats, cosa que fa que el pes de l'ús de gasolina sigui molt alt i la contaminació segueixi augmentant cada vegada més. El govern, amb el seu pla de reestructurar aquesta part ecològica dóna més impuls als vehicles elèctrics. Gran oportunitat per a les indústries auxiliars a la mobilitat, sistemes i centres de recàrrega urbana.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Àsia meridional: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial