L'auge dels productes prèmium

Els productes gurmet es troben en creixement i també augmenta el nombre i la diversitat de consumidors a què es dirigeixen. La tendència envers l'aliment funcional i de km 0 porta a una nova manera d'entendre l'alimentació.

Activitats i missions de l'àmbit de l'alimentació especialitzada i gurmet

Consulta la informació d'activitats anteriors

Dimecres, 14 març 2018

Oportunitats de negoci sobre alimentació especialitzada i gurmet

Japó

Japó

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació i sector gurmet

El Japó és un mercat atractiu d'un alt poder adquisitiu però és necessari elaborar una estratègia de branding encertada.
Al Japó, algunes de les oportunitats del sector alimentari són, a part dels productes gurmet en envasament de disseny, els productes que es puguin associar a la salut, com ara els aliments orgànics i ingredients naturals en substitució d’additius i conservants, els productes amb traçabilitat i lliures d’antibiòtics.
Bèlgica

Bèlgica

Alimentació especialitzada i gurmet


Primera destinació per a productes gurmet

Bèlgica és un país de prova per a moltes empreses catalanes que viuen el seu procés d'internacionalització.
En ser un país amb un poder de compra elevat que cerca productes de qualitat, biològics i sostenibles, l'empresa catalana sabrà ràpidament que si el seu producte té èxit a Bèlgica, el tindrà també segurament al nord d'Europa. Això no obstant, cal tenir en compte que el consumidor belga és exigent i mira més la qualitat que el preu. Per aquesta raó, és important que l'empresa catalana del sector gurmet pugui demostrar la seva capacitat per oferir un producte d'alta qualitat.
Regne Unit

Regne Unit

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació: fruita i verdures al Regne Unit

El Regne Unit importa una gran quantitat de productes frescos, com fruites i verdures, de l'Estat espanyol (al voltant d'una quarta part de les importacions totals).
En l'actualitat, Catalunya només exporta al voltant del 3% de la seva producció al Regne Unit, un 60 % de la qual és fruita d'os (préssecs, nectarines, etc.) amb quantitats menors de pomes, peres i cítrics. Tanmateix, el Regne Unit segueix sent un mercat on les vendes de productes orgànics són relativament baixes (1,5 % del mercat, enfront del 5% a Alemanya i 10% a França) però les vendes d'aquest tipus de productes estan creixent i existeix més contingut de fruites i verdures en sucs i aliments, cosa que apunta a oportunitats en el sector dels exportadors de productes frescos.
Canadà

Canadà

Alimentació

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació biològica, salut i benestar, intoleràncies alimentàries

El pressupost del govern federal del Canadà pel 2017 inclou 70 milions de CAD repartits en 6 anys destinats a la investigació, ciència i innovació agrícoles. També ha destinat 2.000 milions de CAD a millores de les infraestructures rurals.
El nou acord CETA eliminarà els aranzels d'un gran nombre d'ingredients de transformació agroalimentària i implicarà 700 milions de CAD anuals en importacions que enfortiran la competitivitat dels productors canadencs del sector. Les tendències en aquest sector inclouen productes biològics, aliments i begudes envasats, productes de salut i benestar, productes naturals, superfruites, aliments funcionals, productes enfocats al consumidor amb al·lèrgies i intoleràncies alimentàries (productes sense gluten, sense lactosa, sense fruits secs, etc.).

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Alimentació especialitzada i gurmet: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial

Serveis per fer negoci en l'àmbit de l'alimentació especialitzada i gurmet