L'auge dels productes prèmium

Els productes gurmet es troben en creixement i també augmenta el nombre i la diversitat de consumidors a què es dirigeixen. La tendència envers l'aliment funcional i de km 0 porta a una nova manera d'entendre l'alimentació.

Activitats i missions de l'àmbit de l'alimentació especialitzada i gurmet

Consulta la informació d'activitats anteriors

Dimecres, 03 juliol 2019

Oportunitats de negoci sobre alimentació especialitzada i gurmet

Irlanda

Irlanda

Alimentació especialitzada i gurmet


Producte gurmet a Irlanda

En un país com Irlanda, on per cada 19 euros d'exportacions d'aliments s’importen 100 euros, el sector d'aliments gurmet i orgànic guanya cada cop més protagonisme.

Aquest sector compta actualment amb un valor aproximat de 400 milions i les definicions com “artesà”, “tradicional”, “natural”, “granja”, estan guanyant atractiu pel que fa als consumidors. Alhora, el 2016 es va produir un salt del 23,7 % en les vendes d'aliments orgànics. Un altre mercat en expansió és el segment de productes sense gluten, que actualment compra per valor de 67 milions d'euros i compta amb un creixement del 36 % el 2016.

Japó

Japó

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació i sector gurmet

El Japó és un mercat atractiu d'un alt poder adquisitiu, però és necessari elaborar una estratègia de branding encertada.

Al Japó, algunes de les oportunitats del sector alimentari són —a part dels productes gurmet en envasos de disseny— els productes que es puguin associar a la salut, com ara els aliments orgànics, els ingredients naturals en substitució d’additius i conservants, i els productes amb traçabilitat i lliures d’antibiòtics. Alguns productes es poden beneficiar de l’EPA (l'Acord d'associació econòmica UE-Japó).

Austràlia

Austràlia

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació funcional i ciències òmiques

La salut a través dels aliments. El 2015 els productes "naturals" van suposar unes vendes de més de 5,3 mil milions d’AUD i els productes dirigits a persones amb intoleràncies alimentàries més de 808 milions d'AUD.

Aliments que milloren la salut, que retarden l'envelliment o que ajuden a gestionar malalties són cada cop més demandats a Austràlia. Aliments funcionals, aliments sense components que generin intoleràncies, aliments orgànics certificats, els superaliments són cada cop més presents a les prestatgeries dels supermercats. Hi ha una aposta per la innovació en els productes alimentaris i el consum de "productes saludables".

Turquia

Turquia

Alimentació especialitzada i gurmet


Indústria alimentària i productes gurmet

Oportunitats en el sector alimentari centrades en ingredients utilitzats per a aquesta indústria així com productes gurmet.

El sector alimentari a Turquia és molt important i consta d'una base industrial molt competitiva i autosuficient. Així mateix, el consum de productes gurmet al país està en alt creixement, sobretot a les grans ciutats com Istanbul, Ankara, Esmirna, Adana, Bursa, etc., i localitzat en botigues especialitzades gurmet.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Alimentació especialitzada i gurmet: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial