L'auge dels productes prèmium

Els productes gurmet es troben en creixement i també augmenta el nombre i la diversitat de consumidors a què es dirigeixen. La tendència envers l'aliment funcional i de km 0 porta a una nova manera d'entendre l'alimentació.

Oportunitats de negoci sobre alimentació especialitzada i gurmet

Corea del Sud

Corea del Sud

Alimentació especialitzada i gurmet


Productes gurmet, restaurant

El producte gurmet pot compensar el mercat coreà, on no hi ha una cultura sòlida de la gastronomia coreana tradicional, com els postres o la confiteria.

Gràcies a l’exposició de la gastronomia europea als mitjans, cada vegada més coreans volen experimentar la cuina europea. Com que la cuina italiana i la francesa ja estan ben introduïdes al mercat, ara rep cada vegada més atenció la gastronomia espanyola. Amb el vol directe entre Seül i Barcelona, el 2018 s’ha duplicat el nombre de coreans que visiten Catalunya, la qual cosa catalitzarà també les necessitats del mercat a Corea. Als coreans els agraden les marques i restaurants amb una bona presentació física.

Dinamarca

Dinamarca

Alimentació especialitzada i gurmet


Els danesos tenen la quota més alta d’aliments ecològics

A Dinamarca, les vendes d’aliments ecològics continuen creixent any rere any. Entre 2016 i 2017, les vendes van augmentar un 31 %, i els danesos són els que tenen la quota de mercat d’aliments ecològics més alta del món.

Aquests tipus d’aliments van representar el 13,3 % de les vendes totals del sector l’any 2017. Cada vegada són més els supermercats que augmenten l’oferta d’aliments ecològics, i es preveu que el seu consum continuï creixent en els propers anys. A més del potencial dels aliments ecològics, dins del sector de l’alimentació també hi ha interès en ingredients alimentaris com els enzims i les proteïnes, i en tecnologia per als aliments, com la robòtica, la impressió 3D i machine learning.

França

França

Alimentació especialitzada i gurmet


Productes i ingredients naturals i ecològics

França és el segon mercat europeu de productes alimentaris ecològics. El govern i els consumidors francesos donen cada vegada més importància als productes alimentaris ecològics.

El mercat de productes procedents de l'agricultura ecològica va representar més de 9.000 milions d'euros el 2018, amb un creixement del 13 % en un any. El 71 % dels francesos consumeixen com a mínim un producte biològic al mes. Pel que fa als distribuïdors d'aquest tipus de productes, els súpers i hipermercats especialitzats en productes ecològics van passar de 1.325 botigues el 2017 a 1.637 el 2018: un creixement clar que també es dona en els hipermercats de les marques més grans i conegudes, que augmenten la seva venda de productes ecològics, que s'espera que constitueixin fins a un 11 % de la seva facturació.

Bèlgica

Bèlgica

Alimentació especialitzada i gurmet


Primera destinació per a productes gurmet

Bèlgica és un país de prova per a moltes empreses catalanes que viuen el seu procés d'internacionalització.
En ser un país amb un poder de compra elevat que cerca productes de qualitat, biològics i sostenibles, l'empresa catalana sabrà ràpidament que si el seu producte té èxit a Bèlgica, el tindrà també segurament al nord d'Europa. Això no obstant, cal tenir en compte que el consumidor belga és exigent i mira més la qualitat que el preu. Per aquesta raó, és important que l'empresa catalana del sector gurmet pugui demostrar la seva capacitat per oferir un producte d'alta qualitat.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Alimentació especialitzada i gurmet: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial