L'auge dels productes prèmium

Els productes gurmet es troben en creixement i també augmenta el nombre i la diversitat de consumidors a què es dirigeixen. La tendència envers l'aliment funcional i de km 0 porta a una nova manera d'entendre l'alimentació.

Activitats i missions de l'àmbit de l'alimentació especialitzada i gurmet

Consulta la informació d'activitats anteriors

Dimecres, 03 juliol 2019

Oportunitats de negoci sobre alimentació especialitzada i gurmet

Turquia

Turquia

Alimentació especialitzada i gurmet


Indústria alimentària i productes gurmet

Oportunitats en el sector alimentari centrades en ingredients utilitzats per a aquesta indústria així com productes gurmet.

El sector alimentari a Turquia és molt important i consta d'una base industrial molt competitiva i autosuficient. Així mateix, el consum de productes gurmet al país està en alt creixement, sobretot a les grans ciutats com Istanbul, Ankara, Esmirna, Adana, Bursa, etc., i localitzat en botigues especialitzades gurmet.

Austràlia

Austràlia

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació funcional i ciències òmiques

La salut a través dels aliments. El 2015 els productes "naturals" van suposar unes vendes de més de 5,3 mil milions d’AUD i els productes dirigits a persones amb intoleràncies alimentàries més de 808 milions d'AUD.

Aliments que milloren la salut, que retarden l'envelliment o que ajuden a gestionar malalties són cada cop més demandats a Austràlia. Aliments funcionals, aliments sense components que generin intoleràncies, aliments orgànics certificats, els superaliments són cada cop més presents a les prestatgeries dels supermercats. Hi ha una aposta per la innovació en els productes alimentaris i el consum de "productes saludables".

Irlanda

Irlanda

Alimentació especialitzada i gurmet


Producte gurmet a Irlanda

En un país com Irlanda, on per cada 19 euros d'exportacions d'aliments s’importen 100 euros, el sector d'aliments gurmet i orgànic guanya cada cop més protagonisme.

Aquest sector compta actualment amb un valor aproximat de 400 milions i les definicions com “artesà”, “tradicional”, “natural”, “granja”, estan guanyant atractiu pel que fa als consumidors. Alhora, el 2016 es va produir un salt del 23,7 % en les vendes d'aliments orgànics. Un altre mercat en expansió és el segment de productes sense gluten, que actualment compra per valor de 67 milions d'euros i compta amb un creixement del 36 % el 2016.

Corea del Sud

Corea del Sud

Alimentació especialitzada i gurmet


Productes gurmet, restaurant

El producte gurmet pot compensar el mercat coreà, on no hi ha una cultura sòlida de la gastronomia coreana tradicional, com els postres o la confiteria.

Gràcies a l’exposició de la gastronomia europea als mitjans, cada vegada més coreans volen experimentar la cuina europea. Com que la cuina italiana i la francesa ja estan ben introduïdes al mercat, ara rep cada vegada més atenció la gastronomia espanyola. Amb el vol directe entre Seül i Barcelona, el 2018 s’ha duplicat el nombre de coreans que visiten Catalunya, la qual cosa catalitzarà també les necessitats del mercat a Corea. Als coreans els agraden les marques i restaurants amb una bona presentació física.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Alimentació especialitzada i gurmet: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial