Nous formats per a un sector altament innovador

L'audiovisual català és un sector consolidat que compta amb una llarga trajectòria, experiència i emprenedoria. És un sector proactiu a la col·laboració entre empreses i que avança cap a la internacionalització dels seus productes i serveis.

Activitats i missions de l'àmbit dels continguts digitals i audiovisuals

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci vinculades als continguts digitals i audiovisuals

Regne Unit

Regne Unit

Continguts digitals i audiovisuals

Educació, formació i serveis editorials


Tecnologia i sector educatiu al Regne Unit

Amb 900 milions de lliures invertides anualment, el Regne Unit és un líder mundial en edtech, és a dir, en el que fa referència a la incorporació de tecnologies al sector educatiu.

Tanmateix es comptabilitzen més de 1.000 startups edtech al país. A més, cada any s'organitza a Londres la fira més important del sector, el BETT (fira anual de tecnologia de la informació). Per a solucions com digitalització de continguts, learning analytics o gamificació, la competència és molt important, si bé el mercat és molt receptiu a solucions innovadores que poden aportar les empreses catalanes.

Polònia

Polònia

Continguts digitals i audiovisuals


La indústria audiovisual a Polònia

L'11 de febrer de 2019 va entrar en vigor la llei de suport financer a la producció audiovisual, que va introduir incentius financers destinats a impulsar la indústria audiovisual a Polònia.

El programa va dirigit a crear un entorn atractiu per invertir capital en produccions audiovisuals a Polònia i facilitar la cooperació entre productes nacionals i estrangers. Els productors tenen dret a un reemborsament del 30 % dels costos de producció al país.

Estats Units

Estats Units

Continguts digitals i audiovisuals


Comunicació i serveis audiovisuals

Les estratègies de comunicació i producció audiovisual s'han convertit en un dels elements més importants en el món modern per la immediatesa de transmetre un missatge correcte de forma adequada a un públic o audiència especifica.

Tant els organismes multilaterals (Banc Mundial i BID) com les agències de les Nacions Unides i d'altres de bilaterals entenen la importància de la comunicació corporativa per promoure els resultats dels projectes que financen, i creen i utilitzen les millors estratègies de comunicació (narratives, ús de diferents plataformes i enfocaments de creació).

Brasil

Brasil

Continguts digitals i audiovisuals


Col·laboració amb la indústria audiovisual brasilera

Brasil presenta un marc legal molt propici per al desenvolupament de continguts audiovisuals i digitals localment. Bona acollida per part del públic de produccions espanyoles actuals.

Diverses lleis d'incentiu cultural i de foment del sector audiovisual permeten que les empreses obtinguin beneficis fiscals per les donacions efectuades a aquest sector. A més, la normativa exigeix que els canals de televisió exhibeixin un percentatge elevat de produccions locals. D'altra banda, els serveis per streaming estan assolint un gran nombre de subscriptors al Brasil. En aquest sentit, els últims anys ha crescut l'interès per les coproduccions amb empreses estrangeres que puguin aportar capital, coneixement i tecnologia. El sector s'ha desenvolupat molt els últims anys, però està atent als nous continguts. Sèries catalanes o espanyoles recents, com Merlí o La casa de papel, han tingut un gran èxit de públic.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Continguts digitals i audiovisuals: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial