Un centre neuràlgic al sud d'Europa

Catalunya compta amb unes infraestructures excel·lents per connectar les empreses amb mercats diversos per terra, mar i aire. El sector de les infraestructures i la construcció també engloba els àmbits de l'arquitectura, l'enginyeria i els materials de construcció.

Oportunitats de negoci vinculades a les infraestructures i la construcció

Kènia

Kènia

Sud-àfrica

Infraestructures i construcció


Infraestructures i materials de construcció a l'Àfrica subsahariana

Existeixen oportunitats en el desenvolupament d'infraestructures i en materials gràcies a la demanda d'habitatges i al creixement del sector de la construcció, que inclou obres noves però també la recuperació o reconstrucció de les ja existents.

Alguns exemples d'oportunitats són:

  • En el marc de l'estratègia Kenya 2030, el sector públic està posant en marxa un programa de desenvolupament d’infraestructures, que inclou des de projectes de carreteres, ferrocarril, ports i aeroports, fins a oleoductes.
  • Sud-àfrica aglutina una tercera part de les línies ferroviàries del continent i es troba en un moment de plena renovació de la seva infraestructura de transport, per la qual cosa ha d'adquirir material valorat en més de 40.000 milions d'euros i ampliar les infraestructures ferroviàries i portuàries.
Marroc

Marroc

Infraestructures i construcció


Tractament i reutilització de l'aigua

El tractament de l'aigua s'ha convertit en els últims anys en un sector estratègic per al govern marroquí, ja que la demanda d'aigua va en augment i la disponibilitat és molt irregular, el que requereix la construcció i millora les infraestructures.

Empreses constructores especialitzades en l'aigua, consultoria i subministrament de materials hidràulics poden tenir cabuda en les nombroses licitacions que surten mensualment per pal·liar les mancances d'un sector molt ineficient, amb una manca important de recursos i infraestructures, i aportar solucions tècniques per al tractament de l'aigua i la seva reutilització. També hi ha un problema en els recursos hídrics naturals existents, que es distribueixen desigualment entre el nord i el sud del Marroc.

Brasil

Brasil

Infraestructures i construcció

Logística, e-commerce i distribució


Logística (ports, aeroports, carreteres i ferrovies)

La nova onada de privatitzacions de ports, aeroports, carreteres i ferrovies obre un ventall d'oportunitats per a inversors, constructores, gestors d'infraestructures i empreses de tecnologia.

Durant els quatre primers mesos de 2018 s'han privatitzat 12 aeroports (6 dels quals, els del nord-est, es van adjudicar a l'espanyola AENA), 10 terminals portuàries de granels líquids, la línia de ferrocarril de càrregues Nord-Sud i, fins a finals d'any, es preveu subhastar dues carreteres, a més d'altres línies ferroviàries. També s'espera que abans de 2022 tots els aeroports brasilers estiguin gestionats per empreses privades. Aquesta nova onada de privatització significarà una entrada considerable de capital en el sector logístic, fet que permetrà modernitzar-lo, amb la construcció i/o reforma de les infraestructures i la introducció de noves eines de gestió.

Irlanda

Irlanda

Infraestructures i construcció


Inversions en construcció i obra pública a Irlanda

Irlanda s'ha refet amb força de la crisi econòmica que va significar el rescat europeu. El govern ha anunciat un pla d'inversions de 42.000 milions d’euros per al període 2016-2021.

Tot això provoca una tendència a recuperar el temps perdut en el sector de la construcció i, en particular, a Dublín, la capital. El 2017 va seguir la tendència notablement creixent dels últims anys, amb un creixement del 18 % respecte al 2016. Els espais comercials i l’hoteleria es troben al capdavant d'aquestes inversions, si bé també amb pes del segment residencial en el cas de Dublín.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Infraestructures i construcció: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial