ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa

Addictes als mòbils i als videojocs

La indústria catalana del mòbil i del videojoc s'està consolidant com una de les més dinàmiques en l'àmbit digital. És un sector jove, innovador, de visió global i amb oportunitats de negoci excel·lents.

Oportunitats de negoci vinculades a mobile & gaming

Estònia

Estònia

Mobile & Gaming


Estònia s'està convertint en un focus de la indústria del joc

Igual que a Letònia i Lituània, la indústria del joc d'Estònia és una indústria bastant jove i emergent. La majoria de les empreses van començar després del 2010 i des de 2015 la indústria ha crescut exponencialment.

En els últims quatre anys, el nombre d'empreses de desenvolupament de jocs a Estònia ha crescut de 15 a 83 empreses, la qual cosa demostra que el país té els requisits per convertir-se en amfitrió d'una indústria de jocs vibrant. Es projecta que els ingressos en el segment de videojocs arribin als 7 milions d'euros el 2020.

Filipines

Filipines

Mobile & Gaming


Videojocs per a nous formats

La creació de videojocs per a nous formats va en augment a l'Àsia i Filipines se situa com a país emergent amb un nombre cada cop més important de companyies que es dediquen al sector dels videojocs.

La presència d’empreses fortes a escala global, com GAMESCOM, ha permès impulsar el sector els últims anys. L'objectiu és desenvolupar la creació de videojocs, però també potenciar l'oferta de serveis de disseny i programació per donar suport a altres empreses del sector.

Canadà

Canadà

Mobile & Gaming


Els videojocs al Canadà, un sector que ha crescut un 15% des del 2017.

La indústria del videojoc contribueix en 4500 milions de CAD a l'economia canadenca anualment, i ocupa directament a 48.000 persones, repartides en 692 estudis.

El 2019, el sector dels videojocs al Canadà va tenir uns ingressos de 3,6 mil milions $CAD, un creixement del 15% des de 2017. La indústria està centrada al Quebec, la Colúmbia Britànica i Ontario principalment. Les empreses de videojocs al Canadà es beneficien de crèdits fiscals molt generosos, que de fet representen, en mitjana, l'11% dels ingressos.

Índia

Índia

Mobile & Gaming


Oportunitats en gaming a l'Índia

L'Índia s'està posicionant fortament en el sector del gaming, especialment en el disseny i desenvolupament de jocs multijugador. Un dels mercats target de l'Índia és l'Amèrica Llatina; Catalunya pot posicionar-se com una porta d'entrada interessant.

Existeix una oportunitat molt important a l'Índia relacionada amb el mobile gaming, que s'ha vist potenciada pel context de la COVID-19 i el confinament. S'estima que el nombre d'usuaris arribi als 310 milions de persones al final del 2021. Segons diversos estudis, els indis dediquen 7 hores diàries a activitats en línia, de les quals un 28% es dirigeix a jocs multijugador. Els desenvolupadors a l'Índia estan buscant tecnologia i dissenys per millorar diversos aspectes com la RAM del telèfon, incrementar la càrrega, millorar els processadors i ajudar a dissenyar offline conceptes de jocs i realitat augmentada.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Mobile & Gaming: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial