La força del turisme i la gastronomia

Catalunya és una destinació turística destacada i una de les principals d'Europa: acull uns 30 milions de visitants anuals. L'excel·lent oferta de restauració afavoreix l'enorme prestigi gastronòmic de Catalunya.

Oportunitats de negoci vinculades a la restauració, el turisme, la cultura i l'oci

Colòmbia

Colòmbia

Restauració, turisme, cultura i oci


Sector turisme en creixement constant

El turisme és un sector en creixement constant des del canvi d’imatge del país. En el darrer any, el nombre de turistes va augmentar el 28,27 % i va assolir una xifra total de 6,5 milions de visitants.

Aquest fet es tradueix en una forta inversió en construcció d'hotels i la compra de productes i béns d'equip per al canal horeca. També se sol·liciten serveis de consultoria relacionats amb el sector turístic, com poden ser estudis de viabilitat, desenvolupament de marques turístiques o la incorporació de les TIC al sector.

Croàcia

Croàcia

Restauració, turisme, cultura i oci


Col·lectivitats, equipament hoteler i restauració

El sector turístic a Croàcia representa el 18 % del PIB del país. Més de 16 milions de turistes van visitar Croàcia el 2016. Tanmateix, la seva infraestructura turística, relativament escassa i obsoleta, exigeix una inversió creixent.

Segons l’Estratègia de Desenvolupament del Turisme 2020, es preveu una inversió de 7.500 milions d’euros fins al 2020, amb l’augment significatiu de les places hoteleres així com de la seva qualitat (entre 200 i 300 nous hotels i increment de la qualitat en 150 dels existents), cosa que representa oportunitats tant en equipaments com en serveis de planificació, disseny i gestió. També es preveu que la inversió en el sector es beneficiï significativament de gran part dels fons de la UE.

Emirats Àrabs Units

Emirats Àrabs Units

Restauració, turisme, cultura i oci


Els EAU volen consolidar-se com a líders en el sector turístic

La sinergia entre el turisme i l'aviació fan que els països del Golf siguin molt atractius per al turisme. En el cas concret de Dubai, el turisme és un dels principals motors del creixement.

Amb l'Expo 2020, Dubai té com a principal objectiu atraure 20 milions de visitants. Els Emirats Àrabs Units també tenen una infraestructura hotelera i de restauració ben desenvolupada. A més, el país ofereix un entorn comercial excel·lent per invertir en activitats del sector turístic. Els Emirats Àrabs Units tenen un ric patrimoni cultural, diversitat natural i infraestructura desenvolupada per continuar sent un fort competidor en el mapa turístic mundial. Abu Dhabi s’orienta cap al turisme cultural, ja que en aquest lloc s'estan situant la majoria de museus internacionals. Dubai se centra en el turisme de luxe i salut i, com a novetat, Ras Al Khaima ha començat a centrar-se específicament en el turisme d'activitats a l'aire lliure.

Polònia

Polònia

Restauració, turisme, cultura i oci


Alt rendiment i professionalització

El Govern polonès, amb l’ajuda i el compromís de la Unió Europea, ha iniciat programes diferents per potenciar l’esport al país.

L’objectiu és impulsar valors de salut i benestar, normalitzar l’esport i promocionar el país a escala mundial, amb el finançament de l’esport d’alt rendiment. El sector dels esports, pel que fa a productes i a serveis recreatius, és fort al país i es preveu que creixi amb el suport de les inversions del sector públic. El sector s’encamina cap a la professionalització, motiu pel qual els productes especialitzats i el suport en serveis relacionats amb l’alt rendiment, són els que el país més demanda.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Restauració, turisme, cultura i oci: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial

Serveis per fer negoci en l'àmbit de la restauració, el turisme, la cultura i l'oci