La força del turisme i la gastronomia

Catalunya és una destinació turística destacada i una de les principals d'Europa: acull uns 30 milions de visitants anuals. L'excel·lent oferta de restauració afavoreix l'enorme prestigi gastronòmic de Catalunya.

Oportunitats de negoci vinculades a la restauració, el turisme, la cultura i l'oci

Regne Unit

Regne Unit

Restauració, turisme, cultura i oci


L'esport, un sector potent i arrelat al Regne Unit

Al Regne Unit el sector de l’esport està fortament desenvolupat, gràcies tant al teixit esportiu i a la cultura de l’esport, com al compromís governamental pel que fa als beneficis que se'n deriven d'aquesta activitat.

Aquestes característiques donen lloc a un gran nombre i varietat d’esdeveniments esportius que demanden serveis esportius i recreatius o de transmissió, de la mateixa manera que fan que hi hagi una demanda constant de productes relacionats amb l’esport: des del tèxtil, fins a material especialitzat. Aquest sector i el govern estan compromesos a fomentar les associacions esportives locals per impulsar el sector de l'esport.

Croàcia

Croàcia

Restauració, turisme, cultura i oci


Col·lectivitats, equipament hoteler i restauració

El sector turístic a Croàcia representa el 18 % del PIB del país. Tanmateix, la seva infraestructura turística, relativament escassa i obsoleta, exigeix una inversió creixent.

Segons l’Estratègia de Desenvolupament del Turisme 2020, es preveu una inversió de 7.500 milions d’euros fins al 2020, amb l’augment significatiu de les places hoteleres així com de la seva qualitat (entre 200 i 300 nous hotels i increment de la qualitat en 150 dels existents), cosa que representa oportunitats tant en equipaments com en serveis de planificació, disseny i gestió. També es preveu que la inversió en el sector es beneficiï significativament de gran part dels fons de la UE.

Emirats Àrabs Units

Emirats Àrabs Units

Restauració, turisme, cultura i oci


Els EAU volen consolidar-se com a líders en el sector turístic

En els països del golf Pèrsic, i sobretot els Emirats Àrabs, el turisme, tant inbound com outbound, és un dels principals motors de creixement.

Amb l'Expo 2020, els EAU tenen com a principal objectiu atraure 20 milions de visitants.
El país ofereix un entorn comercial excel·lent per invertir en activitats del sector turístic. Els EAU tenen una diversitat natural i una infraestructura desenvolupada per continuar sent un fort competidor en el mapa turístic mundial. Abu Dhabi s’orienta cap al turisme cultural, amb la majoria de museus internacionals; Ras Al Khaima ha començat a centrar-se en el turisme d'activitats a l'aire lliure; i Dubai es centra en el turisme de luxe i salut, tant outbound com inbound. El govern aposta per establir-se com a referent i líder en turisme de salut a la regió, però segueix enviant pacients a l'estranger per a aquells serveis no disponibles al país.

Kènia

Kènia

Restauració, turisme, cultura i oci


Oportunitats en la indústria turística i els sectors vinculats

El turisme és una de les indústries més importants de Kenya. El país compta amb grans actius naturals, una cultura molt diversa i un important centre de negocis que atrau viatgers de negocis i de turisme regionals i internacionals.
El sector està fortament vinculat amb la indústria del transport, la producció d‘aliments, el detall i l’entreteniment. El Govern vol doblar el nombre de turistes, així com els ingressos que generen, diversificant la seva procedència i l’oferta turística del país, incrementar les pernoctacions i continuar desenvolupant el nombre de places en allotjaments turístics de segment alt. Projectes emblemàtics: ciutats ressort, construcció de nous hotels, millora d'infraestructures de parcs naturals, posicionar Nairobi com un hub multilateral, promoure el turisme mèdic...

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Restauració, turisme, cultura i oci: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial