ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa

La força del turisme i la gastronomia

Oportunitats de negoci vinculades al turisme, la cultura, l'oci, els esports i la restauració

Colòmbia

Colòmbia

Turisme, cultura, oci, esports i restauració


Sector turisme en creixement constant

El turisme és un sector en creixement constant des del canvi d’imatge del país. El 2019, el nombre de turistes va augmentar un 28,27% i va assolir una xifra total de 6,5 milions de visitants.

Desplegar més opcions de Sector turisme en creixement constant

"Colòmbia ha anat incrementant notablement els seus turistes any rere any, tot i que la pandèmia ha colpejat durament el sector durant el 2020. Tot i això, el país segueix apostant-hi i requereix serveis i solucions en tota la cadena de valor turístic per poder oferir els serveis necessaris.

Aquest fet es tradueix en una forta inversió en construcció d'hotels i en la compra de productes i béns d'equip per al sector horeca. També se sol·liciten serveis de consultoria relacionats amb el sector turístic, com estudis de viabilitat, desenvolupament de marques turístiques o la incorporació de les TIC al sector".

Amagar més opcions de Sector turisme en creixement constant
Croàcia

Croàcia

Turisme, cultura, oci, esports i restauració


Col·lectivitats, equipament hoteler i restauració

El sector turístic a Croàcia representa el 18% del PIB del país. Tanmateix, la seva infraestructura turística, relativament escassa i obsoleta, exigeix una inversió creixent.

Desplegar més opcions de Col·lectivitats, equipament hoteler i restauració

Segons l’Estratègia de Desenvolupament del Turisme 2020, es preveu una inversió de 7.500 milions d’euros fins al 2020, amb un augment significatiu de les places hoteleres així com de la seva qualitat (entre 200 i 300 nous hotels i increment de la qualitat en 150 dels existents), cosa que representa oportunitats tant en equipaments com en serveis de planificació, disseny i gestió. També es preveu que la inversió en el sector es beneficiï significativament de gran part dels fons de la UE.

Amagar més opcions de Col·lectivitats, equipament hoteler i restauració
Malàisia

Malàisia

Turisme, cultura, oci, esports i restauració


Malàisia segueix el camí obert per Singapur en noves tendències de consum

Les relacions econòmiques i socials entre Singapur i Malàisia són profundes i les seves poblacions són similars. Les tendències que sovint lidera Singapur en poc temps se solen estendre al país veí, incloses les pautes de consum i alimentació.

Desplegar més opcions de Malàisia segueix el camí obert per Singapur en noves tendències de consum

Després de Singapur, Malàisia és el segon país del sud-est asiàtic amb la renda per càpita més elevada. Entre d'altres, això s'està veient reflectit en un sector de comerç detallista i de restauració en creixement. En particular, la indústria de les franquícies presenta oportunitats de creixement: prop del 40% de les franquícies del país són internacionals, la majoria pertanyents al sector F&B, seguides del comerç detallista, la moda i l'educació. Ja des del 2011, el país va obrir a inversors estrangers la possibilitat de tenir el 100% del capital en inversions al sector del comerç detallista i de la restauració.

Amagar més opcions de Malàisia segueix el camí obert per Singapur en noves tendències de consum
Kènia

Kènia

Turisme, cultura, oci, esports i restauració


Oportunitats en la indústria turística i els sectors vinculats

El turisme és una de les indústries més importants de Kenya. El país compta amb grans actius naturals, una cultura molt diversa i un important centre de negocis que atrau viatgers de negocis i de turisme regionals i internacionals.

Desplegar més opcions de Oportunitats en la indústria turística i els sectors vinculats

El sector està fortament vinculat amb la indústria del transport, la construcció i l’hàbitat, la producció d’aliments i begudes i l’entreteniment. El Govern vol doblar el nombre de turistes, així com els ingressos que generen, diversificant la seva procedència i l’oferta turística del país, incrementar les pernoctacions i continuar desenvolupant el nombre de places en allotjaments turístics de segment alt. Entre d’altres, això suposa la construcció de nous hotels i, per tant, oportunitats pels materials de construcció, mobiliari i sector hàbitat. Així mateix, el consum d’aliments i de begudes d’importació té un pes molt important en el sector turístic i, per tant, és una oportunitat per a empreses catalanes vinculades.

Amagar més opcions de Oportunitats en la indústria turística i els sectors vinculats

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Turisme, cultura, oci, esports i restauració: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial