• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Oportunitats de negoci a Índia

Informes país

Amb un creixement econòmic del 6,7% (2017), l'Índia ofereix oportunitats de negoci globals en sectors com l’automoció i moto, la indústria farmacèutica, la biotecnologia, la logística i distribució o el mobile i gaming, entre d'altres.

Pel que fa a les relacions comercials amb Catalunya, les exportacions catalanes han assolit la xifra més alta de la sèrie històrica l’any 2017, amb un volum de 381,4 milions d’euros. Lideren les exportacions els productes químics (20,8%), la maquinària (19,7%) i els vehicles (6,6%).

Les exportacions catalanes representen prop del 30% de les exportacions de l’Estat espanyol a la Índia.

Oportunitats de negoci a Índia

Oportunitats per a empreses catalanes a Índia

 

Altres indústries del transport

L'Índia compta amb un sector de l'aviació molt potent i és el novè mercat més gran d'aviació civil al món. El nombre de passatgers de vols domèstics ha crescut força entre 2015 i 2017 (un 16,9%) i es pretén obrir noves rutes nacionals i tenir operatius fins a 250 aeroports pel 2020. En conseqüència, l'Índia presentarà també un increment en la demanda de serveis de reparació i manteniment de la flota d’avions.

Automoció i moto

La indústria automobilística índia és una de les més grans del món, representa el 7,1% del PIB del país i ofereix un mercat potencial enorme per a les empreses catalanes a l'Índia. El Govern de l'Índia fomenta i facilita la inversió estrangera en el sector de l'automòbil i  s'espera que el sector creixi entre un 7 i un 10 % els pròxims anys.

Biotecnologia

L'Índia és el tercer mercat més gran d'Àsia-Pacífic en biotecnologia, una de les 12 millors destinacions biotech del món i representa aproximadament el 2% de la indústria biotecnològica mundial. La demanda elevada de diferents productes biotecnològics ha obert interessants possibilitats per a les empreses estrangeres amb voluntat d'establir-se a l'Índia. Productes concrets amb oportunitat són dermocosmètica, oncologia i cardiologia, entre d’altres.

Indústria farmacèutica

El mercat farmacèutic indi ha tingut un creixement anual d'un 17,46% entre el 2005 i 2016 i s'espera que creixi a un ritme similar fins al 2020. El cost de producció de l'Índia és significativament menor que el dels Estats Units i gairebé la meitat d'Europa. Tot això obre una gran oportunitat per a totes les empreses amb estratègies d'in-licensing i contract manufacturing a l'Índia per a mercats asiàtics.

Logística, comerç electrònic i distribució

El retail és la indústria més gran de l'Índia i representa actualment més del 10% del PIB del país i el 8% del total de l'ocupació. Amb la segona població més gran del món, una classe mitjana de 600 milions de persones, l'augment de la urbanització, dels ingressos de les llars, dels clients situats en entorns rurals connectats i de la despesa dels consumidors, l'Índia és un dels millors països per invertir en retail i comerç electrònic.

Maquinària i béns d’equip

L'Índia és un dels principals productors d'aliments del món i, malgrat això, al voltant d'un 40% es malbarata per manca d'una cadena de fred i de sistemes de processament. Amb l'obertura del 100% de la inversió estrangera directa, el Govern de l'Índia ha donat un impuls important a aquest sector i s'espera l'arribada de grans empreses a l'Índia durant els propers anys.

Materials i matèries primeres

L’Índia és el tercer país del món en producció de carbó i acer, el quart en producció de ferro i el cinquè amb més reserves de bauxita. Amb només el 20% de les seves reserves minades, l'Índia presenta una gran oportunitat per als inversors del sector. Durant el període 2014-2017, les inversions estrangeres en aquest sector es van multiplicar per sis en comparació amb els tres anys anteriors.

Mobile & Gaming

Karnataka destaca entre els estats de l’Índia com una de les regions més multiculturals, on la indústria de l'automoció, tradicionalment forta, comença a deixar pas a la indústria dels videojocs. La presència d'un sistema educatiu de nivell, que proporciona bons professionals del sector, sumat al compromís governamental per impulsar projectes relacionats amb la innovació en programari i animació, generen un ecosistema idoni que facilita l'entrada d'empreses estrangeres.

Smart Cities

El govern s'ha embarcat en el pla molt ambiciós de convertir 100 ciutats de l'Índia en ciutats intel·ligents. En la primera fase s'ha aconseguit convertir 20 ciutats i, en la segona, s'espera poder convertir-ne unes 65 més. L’adopció de solucions de gestió completa de tots els aspectes smart seria clau per al desenvolupament d'aquest sector. S'han atorgat 1,2 bilions de dòlars per a aquest projecte i les normes per a la inversió estrangera també s'han relaxat per impulsar el sector.

Turisme, cultura i oci

El turisme a l’Índia està experimentant un creixement important en els últims anys. El país té unes xifres de turisme intern molt elevades, fins a 680 milions de persones l’any, i es preveu que el turisme estranger augmenti considerablement en els propers anys. Es calcula que l’Índia té un dèficit de 156.000 places hoteleres que s’han de cobrir i el govern ja està desenvolupant plans per fer front a aquesta nova onada de turistes.

Presentacions