Compra Pública d'Innovació
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Compra pública d'innovació

Troba el millor comprador per a la teva innovació

La Compra pública d'innovació és una actuació administrativa de foment de la innovació, orientada a potenciar el desenvolupament de solucions innovadores des de la demanda, mitjançant l’instrument de la compra pública.

Si ets una empresa innovadora que pot aportar noves solucions al mercat i vols optar a les licitacions públiques obertes, sol·licita aquest servei!

Amb aquest servei obtindràs:

  • Identificació i monitorització de licitacions de compra pública d’innovació.
  • Assessorament i acompanyament en el procés d’anàlisi, cerca de socis i presentació de la proposta.
  • Promoció de la participació de la petita i mitjana empresa en els procediments de Compra Pública d’Innovació, potenciant els mecanismes de publicitat amb l’anunci previ i impulsant el diàleg i la comunicació més fluïda entre les entitats contractants i les empreses més innovadores.
  • Grans contractes desagregats en diferents lots per adaptar-los a sectors especialitzats que incentivin la cooperació i subcontractació en els licitadors.

 

Consulta’ns per conèixer-ne tots els detalls!

El servei de Compra Pública en Innovació s'adreça a empreses amb un alt potencial de recerca i innovació interessades a trobar un comprador o col·laboradors per al desenvolupament de les seves solucions. Una recerca que aporti noves solucions per a problemes susceptibles de ser objecte de preocupació per part del sector públic.

El suport a la Compra Pública d'Innovació és un servei permanent d’ACCIÓ. Sol·licita’l!

Actualment un 15% del Producte Interior Brut el genera la Compra Pública i l’objectiu és que un 3% es dediqui a la R+D i innovació. Els organismes públics compren innovació, identificant com de lluny estan les solucions demanades per estar disponibles al mercat. En funció d’aquesta distància es pot diferenciar:

Compra Pública Pre-comercial (CPP)

Contractació de serveis d'R+D en què el comprador públic no es reserva el resultat de l'R+D per al seu ús en exclusiva sinó que comparteix amb les empreses els riscos i beneficis. Amb la finalitat de dirigir el desenvolupament de solucions cap a les necessitats del sector públic concret, comparant/validant la solució alternativa sobre diversos venedors.

Compra Pública de tecnologia Innovadora (CPI)

Compra pública d'un bé o servei que no existeix en el mercat en el moment de la compra però que pot desenvolupar-se en un període de temps raonablement curt. Amb la finalitat d’actuar com a client de llançament/primer adoptant/primer comprador de solucions finals comercials innovadores nouvingudes al mercat.

El cicle complet de la innovació es considera que el formen el concepte i avaluació de la viabilitat del nou producte; la recerca i desenvolupament amb demostració i replicació comercial; i el completa la comercialització.