El projecte ha suposat una inversió de més de 4 milions d’euros, la creació de tres llocs de treball i la consolidació d’una quarantena més
- Fischer ha rebut el suport d’ACCIÓ (Departament d’Empresa i Treball) amb un ajut de 2,25 milions d’euros de la línia de subvencions a inversions d’alt impacte empresarial 2024, que compta amb Fons de Transició Nuclear.
- L’empresa ha incorporat 10 robots autònoms que permetran augmentar un 50 % la capacitat d’emmagatzematge a les instal·lacions centrals de Catalunya, que també donen servei a Espanya, Andorra i Portugal.
L’empresa multinacional alemanya Fischer ha inaugurat aquest divendres a Mont-roig del Camp (el Baix Camp) el primer magatzem robotitzat del grup fora del país germànic. El projecte ha suposat una inversió de més de 4 milions d’euros i ha permès la creació de 3 llocs de treball i la consolidació d’una quarantena més. L’acte ha comptat amb la presència del president de la Generalitat, Salvador Illa; del CEO del grup Fischer, Alexander Bässler; el director general de Fischer Ibérica, José Luis Massana; i de l’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho López.
Per a la realització d’aquest projecte Fischer Ibérica ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball. Concretament, la companyia ha rebut 2,25 milions d’euros de la línia de subvencions a inversions d’alt impacte empresarial del 2024, que disposen de Fons de Transició Nuclear que es destinen a l’impuls de projectes empresarials a les zones afectades pel tancament de les centrals nuclears.
La inversió de l’empresa, coneguda per ser la inventora dels tacs de niló i dedicada a la fabricació de tecnologies per a la fixació, ha permès incorporar 10 robots autònoms i permetrà augmentar un 50 % la seva capacitat d’emmagatzematge a les instal·lacions de Mont-roig del Camp, que donen servei a Catalunya, la resta d’Espanya, Andorra i Portugal.
Segons el director general de Fischer Ibérica, José Luis Massana, "aquest magatzem robotitzat marca una nova etapa per a l’empresa. Reforça la nostra capacitat logística, l’eficiència i la preparació per seguir creixent. Si al 2016 facturàvem 25 milions d’euros i el 2025 hem assolit els 52 milions, avui estem preparats per afrontar un nou salt de creixement".
La infraestructura renovada per Fischer disposa d’una nau de 5.000 metres quadrats i incorpora una zona automatitzada d’uns 500 metres quadrats equipada amb un sistema d’emmagatzematge robotitzat format per 14.040 cubetes, 10 robots autònoms, dos ports de ‘picking’ i un port d’entrada de materials.
La instal·lació integra, a més, programari amb intel·ligència artificial orientat a millorar la productivitat i optimitzar els processos de preparació de comandes. El centre permetrà agilitzar la preparació i l'expedició de comandes i gestionar fins a 4.000 referències. L’espai també combina una capacitat de fins a 2.500 palets al magatzem convencional amb el nou sistema automatitzat de cubetes, reforçant la disponibilitat de producte i l'eficiència del servei a clients de la construcció, la indústria, l'energia i les infraestructures.
D’altra banda, el nou sistema destaca per la seva eficiència energètica. Els 10 robots consumeixen aproximadament la mateixa energia que una aspiradora domèstica, fet que situa aquesta tecnologia entre les solucions d'emmagatzematge automatitzat més eficients del mercat.
El grup Fischer, fundat el 1948 a Alemanya, té 52 filials en 39 països arreu del món i una plantilla de més de 5.400 treballadors. La multinacional opera en diverses divisions com la fixació, la consultoria, les joguines educatives de construcció, l’automatització de muntatges complexos o la fabricació d’eines.
La filial Fischer Ibérica, fundada el 1962, compta amb més de 110 treballadors i se centra en el camp de la fixació. Disposa de la seva seu central i magatzem a Mont-roig del Camp, així com d’oficines a Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental) i Madrid.
La instal·lació integra programari amb intel·ligència artificial orientat a millorar la productivitat i optimitzar els processos de preparació de comandes