La companyia ha tancat recentment acords de distribució del seu producte per al tractament del mol·lusc contagiós a França, Itàlia i Turquia
- Per al seu projecte d’expansió internacional, Laboratorios Viñas ha comptat amb el suport d’ACCIÓ (Departament d’Empresa i Treball) mitjançant les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya a París, Milà i Istanbul.
- L’empresa treballa actualment per entrar als mercats d’Alemanya, Polònia i el Brasil i consolidar la seva estratègia d’internacionalització.
L’empresa catalana Laboratorios Viñas (Barcelona), farmacèutica especialitzada en diverses àrees terapèutiques com la dermatologia, l’oftalmologia, la pediatria o la medicina general, ha reforçat la seva estratègia d’internacionalització a Europa. En concret, la companyia ha tancat acords de distribució a França, Itàlia i Turquia del seu producte per al tractament del mol·lusc contagiós, una malaltia dermatològica que afecta principalment infants.
Per a aquest projecte d’internacionalització, Laboratorios Viñas ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per al creixement de les empreses del Departament d’Empresa i Treball, mitjançant l’assessorament de les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya a París, Milà i Istanbul.
Com Laboratorios Viñas consolida la seva presència internacional
Al mercat francès la companyia treballa des de fa un any i mig amb el distribuïdor local Gilbert, després d’un procés de rellançament del producte sanitari. En aquest mercat, el seu producte, que comercialitza sota el nom de Molusderm, ja ocupa la segona posició en nombre de vendes al país, amb unes 70.000 unitats anuals distribuïdes arreu de diferents farmàcies.
En paral·lel, l’empresa ha signat recentment acords amb dos distribuïdors a Itàlia i Turquia, anomenats Sunrise Pharma i Genoteck respectivament. Actualment, el producte es troba en fase de registre i adaptació de l’embalatge, i Laboratorios Viñas preveu el seu llançament durant el segon semestre del 2026.
El tractament per al mol·lusc contagiós -comercialitzat sota el nom de Molusk a l’Estat, així com a Itàlia i Turquia- és el producte clau d’aquesta estratègia d’internacionalització. A Espanya, Laboratorios Viñas és el primer venedor del Molusk amb una quota de mercat del 80 %. En aquest sentit, Diego Martínez, director de vendes internacionals de Laboratorios Viñas, destaca que el Molusk "ha actuat com una porta d’entrada per poder distribuir en un futur, més productes en l’àmbit de la dermatologia". En la mateixa línia, remarca que "ara mateix tenim acords en 15 països i estem treballant en més de 20, amb la voluntat de continuar creixent en els pròxims anys".
Quins són els pròxims mercats objectiu de l’empresa
Actualment, els principals mercats internacionals de Laboratorios Viñas són la Xina (30 % de la facturació), Portugal (20 %) i França (20 %), mentre que les exportacions representen vora el 7 % del total del negoci. A més, la companyia també es troba en procés de negociació per començar a vendre el Molusk als mercats d’Alemanya i Polònia, i ha iniciat una prospecció de mercat al Brasil per analitzar les oportunitats de negoci de desenvolupament de la línia dermatològica al país.
Laboratorios Viñas, fundada el 1911, és una empresa farmacèutica familiar amb seu a Barcelona. La companyia compta amb dos centres productius, un a Barcelona i l’altre a Rubí, i disposa d’una plantilla de 190 treballadors, a banda d’una xarxa de delegats comercials i de visita mèdica a tot l’Estat. La companyia va assolir una facturació de 49 milions d’euros el darrer any.
L’impuls del Govern a la inversió estrangera
El Govern ha impulsat una nova estratègia d’atracció, captació i retenció d’inversió estrangera a Catalunya per al període 2026-2030, amb l’objectiu d’arribar a materialitzar 600 projectes d’inversió estrangera que generin una inversió de 6.000 milions d’euros -incloent-hi les reinversions de les filials d’empreses estrangeres presents al país- i permetin crear i mantenir 45.000 llocs de treball. Alhora, el Govern es marca també la fita d’arribar a les 10.000 filials estrangeres a Catalunya.
Dades clau del projecte
- Projecte: Expansió internacional de Laboratorios Viñas a Europa.
- Sector: Indústria farmacèutica.
- Localització: Barcelona (Barcelonès).
- Entitat impulsora: Laboratorios Viñas.
- Objectiu: Introduir i consolidar la comercialització internacional del tractament per al mol·lusc contagiós i ampliar la presència internacional de l’empresa.
- Suport públic: ACCIÓ (Departament d’Empresa i Treball) mitjançant les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya a París, Milà i Istanbul.
- Fase actual: Comercialització a França i en procés de registre i preparació comercial a Itàlia i Turquia.
- Distribuïdors internacionals: Gilbert (França), Sunrise Pharma (Itàlia) i Genoteck (Turquia).
- Presència internacional de Laboratorios Viñas: Presència en 15 països i negociacions en més de 20 mercats.
- Facturació de Laboratorios Viñas 2025: 49 milions d’euros.
- Plantilla de la companyia: 190 treballadors.
Claus del cas
Per què Laboratorios Viñas vol ampliar la seva expansió internacional?
L’empresa busca reforçar la seva presència als mercats internacionals i utilitzar el seu tractament per al mol·lusc contagiós com a porta d’entrada per ampliar posteriorment la comercialització d’altres productes dermatològics.
Quin assessorament ha rebut Laboratorios Viñas d’ACCIÓ per expandir-se a França, Itàlia i Turquia?
Laboratorios Viñas ha comptat amb l’assessorament d’ACCIÓ, mitjançant les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya a París, Milà i Istanbul, per al seu projecte d’expansió internacional a França, Itàlia i Turquia.
A quins països ha signat acords de distribució Laboratorios Viñas per al tractament del mol·lusc contagiós i quins mercats negocia?
Laboratorios Viñas ha tancat acords de distribució a França, Itàlia i Turquia per al seu tractament dermatològic destinat al mol·lusc contagiós. I a més, també es troba en procés de negociació per començar a vendre als mercats d’Alemanya i Polònia.
Quina posició en vendes i quin volum anual de distribució té Molusderm de Laboratorios Viñas a França?
A França, el producte comercialitzat sota la marca Molusderm ja ocupa la segona posició en vendes dins del seu segment, amb unes 70.000 unitats distribuïdes anualment arreu de diferents farmàcies.
Els principals mercats internacionals de l'empresa són la Xina, Portugal i França.