Serveis
Països
Sectors
Activitats
Utilitzem Cookies pròpies i de tercers per a personalitzar el contingut de la web, proporcionar anuncis més rellevants per a vostè i els seus interessos així com per a analitzar el nostre trànsit. També compartim informació sobre com vostè utilitza el nostre lloc web amb els nostres socis d'analítica. A continuació, pot acceptar totes les Cookies clicant el botó "Accepto" o configurar o rebutjar el seu ús clicant
AQUÍ.El programa Catalunya Clústers celebra 30 anys. Tres dècades fomentant el canvi estratègic, la millora contínua, les connexions internacionals i l’impuls del valor compartit posant al centre la sostenibilitat, la gestió del talent o el consum responsable.
Tot plegat ho hem viscut a la segona edició del Cluster Day, la jornada central de l’ecosistema clúster de Catalunya i que ha servit per posar en valor la feina feta i les estratègies del demà.
Per fer-ho, hem comptat amb referents globals i locals. Per un costat, ens han acompanyat dos pioners de l’àmbit dels clústers com són Emilià Duch, del Banc Mundial i Christian Ketels de la Harvard Business School.
Per l’altre, empreses que formen part dels clústers de casa nostra com Eurecat, Frit Ravich, HP, Sensofar, Marinva, Bodegas Torres, Avinent i el clúster Modacc analitzaran el canvi tecnològic i la importància d'aplicar estratègies de valor compartit avui dia.
Els 30 anys del programa Catalunya Clústers és una fita històrica a l’abast de poques regions i que demostra el bon estat de salut d’una iniciativa convertida en un mitjà de transformació empresarial i que ja compta amb 26 clústers que agrupen 2.600 empreses.
Christian Ketels és un dels grans referents mundials en competitivitat empresarial, estratègia i política econòmica. Doctor en economia per la London School of Economics, ha liderat projectes de clústers i competitivitat a tot el món i presideix el consell assessor de TCI, la xarxa global de professionals en l'àmbit dels clústers.
Emilià Duch va ser un dels impulsors de l’inici de la política de clústers de Catalunya a partir dels anys 1990. Actualment és Lead Private Sector Specialist de la Unitat de Mercats i Tecnologia Global del Banc Mundial però al seu currículum hi destaca al seu pas per IESE Business School, la coordinació de la Cluster Excellence Initiative de la Unió Europea i conseller delegat de The Cluster Competitiveness Group.
Laia Garriga
Eurecat
Judith Viader
Frit Ravich
Javier González
HP
Ferran Laguarta
Sensofar Medical
Imma Marín
Marinva
Mireia Torres
Bodegas Torres
Albert Giralt
Avinent
David García
Clúster Modacc
Com ha de ser el lideratge que motiva i millora un equip? Els responsables de persones i d’atracció de talent de Bon Preu, Codorniu i Seidor parlen de lideratge, d’equip i de les claus per incentivar el talent a l’empresa.
L’ecosistema clúster de Catalunya celebra 30 anys treballant per millorar l’estratègia de les empreses. Com ho fan? Com ajuda un clúster a una empresa? Quatre empreses catalanes ens ho expliquen.
Emilià Duch, del Banc Mundial i un dels impulsors de la política de clústers a Catalunya, ha estat un dels ponents principals del Cluster Day 2022 per revisar aquestes tres dècades de clústers a casa nostra.
Christian Ketels, professor de la Harvard Business School, ha estat un dels ponents principals del Cluster Day 2022 per fer balanç dels 30 anys de la política de clústers a Catalunya