Són moltes les multinacionals que aposten per les startups per capgirar i accelerar els seus processos d’innovació. Al The Hub Event 2018, 6 corporates us faran un “elevator pitch” invers. En el temps que triga un ascensor a anar del pàrquing a la planta noble d’una gran corporació, explicaran el seu model d’innovació oberta i proposaran les idees i els reptes que plantegen per a startups com la teva.
- CELSA GROUP: transformar el sector de l’acer a partir de les noves tecnologies al voltant de la indústria 4.0
- INNOCELLS: solucions per proporcionar a les empreses un procés àgil i online per finançar els seus projectes
- MEDIAPRO: nous continguts per noves audiències
- OGILVY: startups amb producte al mercat que necessitin crear marca
- TORRES: solucions i noves tecnologies per combatre els efectes del canvi climàtic
- ZOBELE: noves solucions de packaging sostenible per productes de gran consum per la llar
CELSA GROUP: transformar el sector de l’acer a partir de les noves tecnologies al voltant de la indústria 4.0
A través del programa Ingenium, CELSA Group busca solucions que permetin optimitzar el procés productiu de l’acer i incloure noves tecnologies que permetin revolucionar-lo i digitalitzar-lo. Aquests reptes estan distribuïts en cinc categories: emmagatzematge d’energia, traçabilitat, optimització de processos, acer intel·ligent i economia circular.
CELSA Group és una empresa siderúrgica familiar catalana amb seu a Castellbisbal, fundada el 1967. Actualment, hi treballen més de 9.300 persones i és la sisena empresa catalana en volum de facturació (4.500 M€). És un dels principals productors d’acer a Europa, tant en laminació com en transformació de producte. Disposa de quatre plantes a tot l’Estat, a més de plantes al Regne Unit, França, Noruega i Polònia. CELSA Group és un dels màxims consumidors d’energia de tot el país.

Ignasi Salvador, director d’innovació i responsable del programa Ingenium
INNOCELLS: solucions per proporcionar a les empreses un procés àgil i online per finançar els seus projectes
Actualment, els procediments que segueixen les empreses per a la concessió d’una línia de crèdit o un préstec són massa complexos, i l’experiència d’usuari no està optimitzada. InnoCells busca eines per ajudar les empreses a entendre millor la seva situació financera, a detectar les seves necessitats de finançament i a prendre decisions sobre com finançar-se i amb quin soci. També busca solucions per a la millora dels processos interns de concessió de crèdit.
InnoCells és el hub de negocis digitals de Banc Sabadell, la unió entre l’agilitat de l’ecosistema digital i l’experiència de l’entitat. InnoCells actua com a business builder mitjançant la creació i l’impuls de negocis digitals entorn de les àrees d’interès estratègic per al grup Banc Sabadell. Així mateix, el hub posa a disposició de l’ecosistema emprenedor actius estratègics per accelerar iniciatives existents. Com a corporate venture arm, InnoCells du a terme inversions directes de caràcter minoritari, adquisicions i inversions indirectes a fons de tercers com a mitjà de posicionament estratègic a altres geografies.

Xavier Porras, Head of Corporate Services
MEDIAPRO: nous continguts per noves audiències
Mediapro busca nous models de negoci lligats a la creació de nou contingut i a la seva distribució.
Els principals verticals on busquen startups són l’entreteniment, l’esport, els e-sports, l’educació i les Smart Homes i Smart Cities. Busca tecnologies al voltant del big data i data analítics, artificial intelligence, machine learning, VR i AR.
MEDIAPRO és un grup líder en el sector audiovisual europeu únic en integració de continguts, producció i distribució audiovisual. Proporciona la creativitat i les solucions tècniques necessàries per dissenyar, produir i distribuir qualsevol projecte audiovisual o multicanal amb la tecnologia més avançada. Amb activitat a tot el món a través de les 53 seus repartides a 32 països de quatre continents, MEDIAPRO arriba a qualsevol racó del planeta. L'equip humà i els seus mitjans tècnics estan al capdavant en innovació en l'àmbit audiovisual internacional.

Carlos Solana, Digital Business Development & Innovation Lead de Mediapro
OGILVY: startups amb producte al mercat que necessitin crear marca
Ogilvy busca startups amb un producte ja al mercat que vulguin crear una marca per diferenciar el seu producte i comunicar millor la seva solució. Els interessen startups en els àmbits del Big Data i Data Analytics; Deep Learning; Retail&POS Technology; IoT; Hardware + Wearables; Mobile Geo + Personalization; Image&Video Recognition; Social Listening&Analytics.
Ogilvy desenvolupa campanyes de comunicació innovadores i trencadores des del 1948. Actualment, forma una xarxa global de creativitat reconeguda i premiada internacionalment, que ajuda a valoritzar les empreses amb què treballa convertint-les en marques globals. Compta amb més de 130 oficines en 83 països. Les seves especialitats són: Brand Strategy, Advertising, Customer Engagement and Commerce, PR and Influence i Digital Transformation.

Diego Fernández, director d’innovació d’Ogilvy i director general d’Ogilvy Upcelerator
TORRES: solucions i noves tecnologies per combatre els efectes del canvi climàtic
Busquem solucions de consum responsable i eficiència en l’ús de recursos bàsics com l’aigua i l’energia. Tecnologies que millorin l’eficiència i la sostenibilitat en l’agricultura.
També busquem tecnologies que provinguin de fonts d’energies renovables i de l’aprofitament de recursos. Ens interessen nous models de negoci que tinguin relació amb l’economia circular i l’ecodisseny.
TORRES
Cellers Torres és un equip de persones compromeses amb un objectiu comú: “De la terra a la taula, volem crear vins i destil·lats extraordinaris, amb l’ambició de promoure experiències memorables en tots els racons del món”.
Com a empresa familiar, transmetem els valors de l’excel·lència de generació en generació, i creiem fermament en la sostenibilitat social, ambiental i financera, unint la tradició que hem heretat amb la constant innovació per liderar el futur.

Mireia Torres, directora Innovació i Coneixement
ZOBELE: noves solucions de packaging sostenible per productes de gran consum per la llar
Zobele Group, a través del programa Join and Win, busca solucions relacionades amb els camps on treballa: cura personal i de la llar, control de plagues, higiene personal i benestar. En aquest sentit, busca noves solucions a partir de nous dispositius i/o noves fórmules de dispensar aquests productes. A la vegada, busca noves solucions en materials de packaging sostenible en el que oferir i transportar aquests productes.
ZOBELE
Zobele Group és una multinacional líder global en el desenvolupament i fabricació de productes, soci clau de les principals empreses de llar i cura personal. Zobele opera com un "one-stop-shop", oferint als clients solucions i serveis globals que cobreixen tota la cadena de valor de la innovació i desenvolupament de productes de fabricació i lliurament. Històricament, Zobele Group ha augmentat el seu negoci a través de la seva àmplia gamma de productes, des de fa molt temps, relacions amb els clients, fortes capacitats d'innovació i desenvolupament de productes i la seva presència industrial global. Zobele té la seu a Itàlia (Trento) i opera en plantes de fabricació en sis països (Mèxic, Xina, Itàlia, Bulgària, Brasil i l'Índia) i té centres d'innovació a Espanya i Singapur. Els seus més de 4.500 empleats viuen i respiren els seus valors tots els dies: treball en equip, integritat, passió pel que fan, l'excel·lència en el seu exercici i reconeixement a través de la potenciació.

Joaquím Llorente, director d’innovació