L'auge dels productes prèmium

Els productes gurmet es troben en creixement i també augmenta el nombre i la diversitat de consumidors a què es dirigeixen. La tendència envers l'aliment funcional i de km 0 porta a una nova manera d'entendre l'alimentació.

Activitats i missions de l'àmbit de l'alimentació especialitzada i gurmet

Consulta la informació d'activitats anteriors

Dimecres, 07 novembre 2018

Oportunitats de negoci sobre alimentació especialitzada i gurmet

Irlanda

Irlanda

Alimentació especialitzada i gurmet


Producte gurmet a Irlanda

En un país com Irlanda, on per cada 19 euros d'exportacions d'aliments s’importen 100 euros, el sector d'aliments gurmet i orgànic guanya cada cop més protagonisme.

Aquest sector compta actualment amb un valor aproximat de 400 milions i les definicions com “artesà”, “tradicional”, “natural”, “granja”, estan guanyant atractiu pel que fa als consumidors. Alhora, el 2016 es va produir un salt del 23,7 % en les vendes d'aliments orgànics. Un altre mercat en expansió és el segment de productes sense gluten, que actualment compra per valor de 67 milions d'euros i compta amb un creixement del 36 % el 2016.

Canadà

Canadà

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació biològica, intoleràncies alimentàries, salut i benestar

El pressupost del govern federal del Canadà per al 2017 inclou 70 milions de CAD repartits en 6 anys destinats a la investigació, recerca i innovació agroalimentàries. També ha destinat 2.000 milions de CAD a millores de les infraestructures rurals.

Es crearà un clúster per a la industria de les proteïnes, ubicat a les províncies centrals del Canadà que es focalitzarà en la genòmica vegetal i les tecnologies de la transformació de caire innovador. Aquest superclúster se centra també en la recerca de productes substituts de la carn, especialment productes a base de proteïnes vegetals.

Dinamarca

Dinamarca

Alimentació especialitzada i gurmet


El producte ecològic triomfa a les grans superfícies daneses

Dinamarca és el país Europeu que destina més pressupost a productes ecològics i on la demanda d'aquests productes creix any rere any.
A més, és el país on els productes ecològics tenen una major quota de mercat als supermercats, amb un 8 % el 2015. El 2014, els supermercats van vendre productes ecològics per un valor de 827 milions d'euros. L'evolució del consum privat es basa en un interès creixent pel medi ambient i la salut en general i un posicionament més important del producte ecològic.
Austràlia

Austràlia

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació funcional i ciències òmiques

La salut a través dels aliments. El 2015 els productes "naturals" van suposar unes vendes de més de 5,3 mil milions d’AUD i els productes dirigits a persones amb intoleràncies alimentàries més de 808 milions d'AUD.

Aliments que milloren la salut, que retarden l'envelliment o que ajuden a gestionar malalties són cada cop més demandats a Austràlia. Aliments funcionals, aliments sense components que generin intoleràncies, aliments orgànics certificats, els superaliments són cada cop més presents a les prestatgeries dels supermercats. Hi ha una aposta per la innovació en els productes alimentaris i el consum de "productes saludables".

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Alimentació especialitzada i gurmet: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial

Serveis per fer negoci en l'àmbit de l'alimentació especialitzada i gurmet