L'auge dels productes prèmium

Els productes gurmet es troben en creixement i també augmenta el nombre i la diversitat de consumidors a què es dirigeixen. La tendència envers l'aliment funcional i de km 0 porta a una nova manera d'entendre l'alimentació.

Activitats i missions de l'àmbit de l'alimentació especialitzada i gurmet

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci sobre alimentació especialitzada i gurmet

Panamà

Panamà

Alimentació

Alimentació especialitzada i gurmet

Logística, e-commerce i distribució


Productes alimentaris per a gran consum, canal restauració i canal gurmet

Els canals distribuïdors gran consum i restauració són receptius a productes alimentaris gurmet i mass-market catalans.
Un ecosistema de 5 grans grups de gran distribució (Grupo Rey, Riba-Smith, Super99, Grupo Machetazo i Extra) i de 6 grups centrats en canal restauració-horeca (Tagaropoulos, HT Zanetatos, Hermanos Zacay, Importadora Nimar, Proserv, Hermanos Gago) valora la incorporació de nous productes: hi tenen mercat el producte fresc (fruita dolça), productes gurmet i els aliments dietètics/bio. La presència de comunitats expatriades a Panamà Ciutat ha incentivat aquests grups distribuïdors a ampliar les seves categories amb productes d'origen europeu (marques reconegudes al mercat espanyol).
França

França

Alimentació especialitzada i gurmet


Productes i ingredients naturals i ecològics

França és el segon mercat europeu de productes alimentaris ecològics. El govern i els consumidors francesos donen cada vegada més importància als productes alimentaris ecològics.

Les vendes de productes procedents de l'agricultura ecològica pel conjunt dels circuits de distribució van sobrepassar els 8.000 milions d'euros el 2017, xifra que representa un creixement d'un 14,3% respecte al 2016. Destaca el nombre de distribuïdors que va créixer un 18%.

Corea del Sud

Corea del Sud

Alimentació especialitzada i gurmet


Productes gurmet, ingredients i productes acabats. Productes monodosi

La dieta coreana està canviant, introduint nous productes i experiències culinàries occidentals. Actualment és relativament fàcil trobar varietats de formatges, embotits i altres ingredients d'orígens diversos.

Hi ha un major interès a provar productes que s'experimenten en els viatges, programes de televisió i restaurants. Paral·lelament està canviant l'hàbit del consum amb l'augment de la família unipersonal i el major poder adquisitiu i flexibilitat. Es busquen noves experiències culinàries. En els últims 10 anys, la font d'oci més important dels joves i no tan joves continua sent el tour gastronòmic (buscar, trobar i experimentar cuina reconeguda pels mitjans de comunicació i mitjans socials). El nombre de restaurants de cuina espanyola s'ha duplicat el 2016.

Canadà

Canadà

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació biològica, intoleràncies alimentàries, salut i benestar

El pressupost del govern federal del Canadà per al 2017 inclou 70 milions de CAD repartits en 6 anys destinats a la investigació, recerca i innovació agroalimentàries. També ha destinat 2.000 milions de CAD a millores de les infraestructures rurals.

Es crearà un clúster per a la industria de les proteïnes, ubicat a les províncies centrals del Canadà que es focalitzarà en la genòmica vegetal i les tecnologies de la transformació de caire innovador. Aquest superclúster se centra també en la recerca de productes substituts de la carn, especialment productes a base de proteïnes vegetals.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Alimentació especialitzada i gurmet: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial

Serveis per fer negoci en l'àmbit de l'alimentació especialitzada i gurmet