L'auge dels productes prèmium

Els productes gurmet es troben en creixement i també augmenta el nombre i la diversitat de consumidors a què es dirigeixen. La tendència envers l'aliment funcional i de km 0 porta a una nova manera d'entendre l'alimentació.

Activitats i missions de l'àmbit de l'alimentació especialitzada i gurmet

Consulta la informació d'activitats anteriors

Dimecres, 06 febrer 2019

Oportunitats de negoci sobre alimentació especialitzada i gurmet

Emirats Àrabs Units

Emirats Àrabs Units

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació funcional en auge

L'afluència de visitants estrangers, de negocis i oci, està impulsant la demanda d'aliments envasats als Emirats Àrabs Units.

L'alta prevalença de malalties cròniques com ara l'obesitat, la diabetis i la hipertensió s'ha traduït en la demanda d'aliments baixos en greix, orgànics i lliures de gluten. Per tant, sectors amb oportunitats són el menjar ràpid, els aliments processats, el menjar saludable i orgànic i els refrescos. També cal dir que els Emirats Àrabs acullen una de les fires més importants d'aquest sector dins de la regió d'Orient Mitjà: la Gulfood Exhibition, esdeveniment alimentari anual més gran del món dut a terme a la ciutat de Dubai.

Corea del Sud

Corea del Sud

Alimentació especialitzada i gurmet


Productes gurmet, ingredients i productes acabats. Productes monodosi

La dieta coreana està canviant, introduint nous productes i experiències culinàries occidentals. Actualment és relativament fàcil trobar varietats de formatges, embotits i altres ingredients d'orígens diversos.

Hi ha un major interès a provar productes que s'experimenten en els viatges, programes de televisió i restaurants. Paral·lelament està canviant l'hàbit del consum amb l'augment de la família unipersonal i el major poder adquisitiu i flexibilitat. Es busquen noves experiències culinàries. En els últims 10 anys, la font d'oci més important dels joves i no tan joves continua sent el tour gastronòmic (buscar, trobar i experimentar cuina reconeguda pels mitjans de comunicació i mitjans socials). El nombre de restaurants de cuina espanyola s'ha duplicat el 2016.

Japó

Japó

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació i sector gurmet

El Japó és un mercat atractiu d'un alt poder adquisitiu però és necessari elaborar una estratègia de branding encertada.
Al Japó, algunes de les oportunitats del sector alimentari són, a part dels productes gurmet en envasament de disseny, els productes que es puguin associar a la salut, com ara els aliments orgànics i ingredients naturals en substitució d’additius i conservants, els productes amb traçabilitat i lliures d’antibiòtics.
França

França

Alimentació especialitzada i gurmet


Productes i ingredients naturals i ecològics

França és el segon mercat europeu de productes alimentaris ecològics. El govern i els consumidors francesos donen cada vegada més importància als productes alimentaris ecològics.

Les vendes de productes procedents de l'agricultura ecològica pel conjunt dels circuits de distribució van sobrepassar els 8.000 milions d'euros el 2017, xifra que representa un creixement d'un 14,3% respecte al 2016. Destaca el nombre de distribuïdors que va créixer un 18%.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Alimentació especialitzada i gurmet: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial

Serveis per fer negoci en l'àmbit de l'alimentació especialitzada i gurmet