L'auge dels productes prèmium

Els productes gurmet es troben en creixement i també augmenta el nombre i la diversitat de consumidors a què es dirigeixen. La tendència envers l'aliment funcional i de km 0 porta a una nova manera d'entendre l'alimentació.

Oportunitats de negoci sobre alimentació especialitzada i gurmet

Irlanda

Irlanda

Alimentació especialitzada i gurmet


Producte gurmet a Irlanda

En un país com Irlanda, on per cada 19 euros d'exportacions d'aliments s’importen 100 euros, el sector d'aliments gurmet i orgànic guanya cada cop més protagonisme.

Aquest sector compta actualment amb un valor aproximat de 400 milions i les definicions com “artesà”, “tradicional”, “natural”, “granja”, estan guanyant atractiu pel que fa als consumidors. Alhora, el 2016 es va produir un salt del 23,7 % en les vendes d'aliments orgànics. Un altre mercat en expansió és el segment de productes sense gluten, que actualment compra per valor de 67 milions d'euros i compta amb un creixement del 36 % el 2016.

Xile

Xile

Alimentació especialitzada i gurmet


Desenvolupament de la indústria dels ingredients funcionals

La indústria alimentària és una de les més grans i potents de Xile i una de les més modernes i innovadores d'Amèrica Llatina.
Xile mira el futur i busca nous nínxols de mercat dins del negoci de l'alimentació. En aquest sentit, està potenciant la producció d'ingredients funcionals amb especial èmfasi en aquells que provenen de fruites autòctones del país. Existeixen, doncs, oportunitats per a empreses catalanes que desenvolupin metodologies i projectes concrets de nous ingredients, així com de la valorització i anàlisi de funcionalitats dels ingredients.
Corea del Sud

Corea del Sud

Alimentació especialitzada i gurmet


Productes gurmet, restaurant

El producte gurmet pot compensar el mercat coreà, on no hi ha una cultura sòlida de la gastronomia coreana tradicional, com els postres o la confiteria.

Gràcies a l’exposició de la gastronomia europea als mitjans, cada vegada més coreans volen experimentar la cuina europea. Com que la cuina italiana i la francesa ja estan ben introduïdes al mercat, ara rep cada vegada més atenció la gastronomia espanyola. Amb el vol directe entre Seül i Barcelona, el 2018 s’ha duplicat el nombre de coreans que visiten Catalunya, la qual cosa catalitzarà també les necessitats del mercat a Corea. Als coreans els agraden les marques i restaurants amb una bona presentació física.

Bèlgica

Bèlgica

Alimentació especialitzada i gurmet


Primera destinació per a productes gurmet

Bèlgica és un país de prova per a moltes empreses catalanes que viuen el seu procés d'internacionalització.
En ser un país amb un poder de compra elevat que cerca productes de qualitat, biològics i sostenibles, l'empresa catalana sabrà ràpidament que si el seu producte té èxit a Bèlgica, el tindrà també segurament al nord d'Europa. Això no obstant, cal tenir en compte que el consumidor belga és exigent i mira més la qualitat que el preu. Per aquesta raó, és important que l'empresa catalana del sector gurmet pugui demostrar la seva capacitat per oferir un producte d'alta qualitat.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Alimentació especialitzada i gurmet: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial