Articles i altres publicacions

El Japó constitueix un dels mercats més importants d’Àsia-Pacífic amb una població de 128 milions d’habitants. Concentrada en zones urbanes i amb un elevat poder adquisitiu, la població fa del Japó un mercat idoni per a empreses que tinguin un producte d’alt valor afegit i disseny. Els béns de consum europeus caracteritzats per la qualitat i disseny tenen molt bona acollida.
La crisi econòmica dels darrers anys ha afavorit l’entrada de nous productes, simplificant canals de distribució, eliminant intermediaris i reduint el preu del producte al client final.
Sectors com el de la tercera edat o el del luxe, també tenen oportunitats al Japó, a més del farmacèutic. L’envelliment d’una població amb poder adquisitiu implica un augment en la demanda de productes i serveis específics. A més a més, l’alt poder adquisitiu i la cultura consumista per productes de marca i gamma alta, fan del Japó un mercat molt atractiu pels productes gurmet. Un mercat, però, on cal un producte adaptat al gust del consumidor i hàbits del país.