Entitat ACCIÓ - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa
TipusAjut
Estat En termini
Data de finalització 15/09/2026
Empreses
Aquesta línia de subvencions té com a objectiu donar suport a projectes d’inversió empresarial d’alt impacte realitzats a Catalunya. L’ajut vol fomentar inversions capaces de generar un impacte significatiu en termes de creació d’ocupació o d’inversió en actius fixos. També busca avançar cap a una economia més industrial, innovadora i amb més capacitat d’atracció d’inversió empresarial.
Beneficiaris
Poden ser beneficiàries les empreses amb establiment operatiu a Catalunya o en procés d’establir-s’hi que desenvolupin projectes inclosos en les accions subvencionables.
No poden ser beneficiàries les empreses amb projectes de:
- Comerç al detall.
- Centres d’atenció telefònica o centres de contacte.
- Sector immobiliari.
- Sacrifici de bestiar.
- Conservació de carn.
- Elaboració de productes carnis.
- Producció primària de productes agrícoles.
Les empreses sol·licitants han d’estar legalment constituïdes en el moment de presentar la sol·licitud i exercir una activitat econòmica.
També han de complir, entre d’altres, els requisits següents:
- Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
- No tenir deutes amb ACCIÓ ni amb les seves empreses participades.
- No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen obtenir la condició de beneficiària.
- Complir la normativa laboral, d’igualtat, de prevenció de riscos laborals i d’integració de persones amb discapacitat.
- No haver superat el límit de 300.000,00 euros d’ajuts de minimis en el període de 3 anys anteriors a la concessió de l’ajut.
- Per als projectes de l’acció 2.3 i de l’acció 1.4, no trobar-se en situació de crisi segons el Reglament (UE) 651/2014.
Actuacions subvencionables
Són subvencionables els projectes d’inversió realitzats a Catalunya que es considerin d’alt impacte.
El programa s’estructura en dues línies:
Línia 1: Projectes d’inversió empresarial d’alt impacte de creació d’ocupació
- Acció 1.1: Projectes de creació d’ocupació en centres de serveis en l’àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions. Inclou centres de desenvolupament de software, centres d’anàlisi de dades i centres de desenvolupament de videojocs. La creació mínima de llocs de treball ha de ser de 25.
- Acció 1.2: Projectes de creació d’ocupació en centres de decisió d’àmbit supranacional. La creació mínima de llocs de treball ha de ser de 15.
- Acció 1.3: Projectes de creació d’ocupació en projectes industrials. La creació mínima de llocs de treball ha de ser de 15.
- Acció 1.4: Projectes estratègics per a l’economia catalana intensius en creació d’ocupació. La creació mínima de llocs de treball ha de ser de 50.
- Acció 1.5: Projectes de creació d’ocupació en centres de R+D+I. La creació mínima de llocs de treball ha de ser de 8.
Línia 2: Projectes d’inversió empresarial d’alt impacte en actius fixos
- Acció 2.1: Projectes d’inversió en actius fixos que incorporin una nova activitat per a l’empresa a Catalunya o una ampliació de la capacitat productiva. La despesa mínima acceptada en actius fixos materials i immaterials ha de ser de 3.000.000,00 euros.
- Acció 2.2: Projectes d’inversió en actius fixos en centres de R+D+I. La despesa mínima acceptada en actius fixos materials i immaterials ha de ser de 500.000,00 euros.
- Acció 2.3: Projectes estratègics per a l’economia catalana que suposin la implantació de noves empreses a Catalunya o l’obertura de nous emplaçaments d’empreses ja presents. La despesa mínima acceptada en actius fixos ha de ser de 15.000.000,00 euros i cal crear com a mínim 15 llocs de treball directes.
Despeses subvencionables
Per a la línia 1, són subvencionables:
- Per a les accions 1.1, 1.2, 1.3 i 1.5: el cost laboral dels primers 6 mesos del nou personal contractat.
- Per a l’acció 1.4:
- El cost laboral dels primers 12 mesos en el cas de treballadors desafavorits.
- El cost laboral dels primers 6 mesos del nou personal contractat que no es pugui considerar treballador desafavorit.
El cost laboral inclou el salari brut i les cotitzacions socials obligatòries a la Seguretat Social a càrrec de l’empresa.
Per a la línia 2, són subvencionables:
- Actius materials: maquinària, equipament, instrumental de laboratori i instal·lacions de nova adquisició vinculades directament al procés productiu.
- Inversions que incorporin processos amb alt contingut tecnològic als equips ja existents.
- Actius immaterials: transferència de tecnologia mitjançant l’adquisició de patents, llicències, know-how o coneixements tècnics no patentats.
- Adquisició de software vinculat al procés productiu.
També és subvencionable, en tots els casos, la despesa de l’informe de justificació de l’actuació subvencionada elaborat per un auditor de comptes.
No són subvencionables, entre d’altres:
- Actius immobiliaris.
- Obra civil.
- Instal·lacions associades a l’obra civil.
- Despeses d’enginyeria.
- Interessos deutors de comptes bancaris.
- Pagaments en efectiu.
- Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
- Despeses de procediments legals i judicials.
- Impostos indirectes recuperables o compensables.
- Despeses de transaccions financeres.
- Imports inferiors a 100 euros.
- Despeses de viatge.
- Despeses vinculades a la preparació del dossier tècnic i administratiu de l’ajut.
- Diversos complements salarials, com hores extraordinàries, bonus, pagaments en espècie, dietes o indemnitzacions.
Quantia o intensitat de l’ajut
La intensitat i l’import màxim de l’ajut depenen de la línia i de l’acció:
- Acció 1.1: intensitat màxima del 30% i import màxim de 200.000,00 euros.
- Acció 1.2: intensitat màxima del 30% i import màxim de 300.000,00 euros.
- Acció 1.3: intensitat màxima del 30% i import màxim de 300.000,00 euros.
- Acció 1.4: intensitat màxima del 50% per a treballadors desafavorits i del 30% per a treballadors no desafavorits. Import màxim de 500.000 euros. Per a centres de R+D+I, import màxim d’1.000.000 euros.
- Acció 1.5: intensitat màxima del 30% i import màxim de 300.000 euros.
- Acció 2.1: intensitat màxima del 10% i import màxim de 300.000,00 euros.
- Acció 2.2: intensitat màxima del 15% i import màxim de 300.000,00 euros.
- Acció 2.3: intensitat màxima del 15%. L’import màxim depèn de la puntuació del projecte i de la despesa subvencionable acceptada:
- Despesa subvencionable acceptada entre 15.000.000 € i 25.000.000 €: entre 500.000,00 euros i 1.000.000,00 euros.
- Despesa subvencionable acceptada de més de 25.000.000,00 euros: entre 1.000.000,00 euros i 2.000.000,00 euros.
La despesa de l’informe d’auditoria es pot subvencionar amb una intensitat del 100%, amb un màxim de 1.500,00 euros.
Pressupost
La convocatòria 2026 disposa d’un pressupost màxim de 3.600.000,00 euros.
Distribució per anualitats:
2026: 2.160.000,00 euros.
2027: 0,00 euros.
2028: 1.174.153,85 euros.
2029: 265.846,15 euros.
Aquest import es pot ampliar mitjançant resolució del/de la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ.
Termini
Data d’obertura: 18 de juny de 2026 a les 09:00h
Data de finalització: 15 de setembre de 2026 a les 14:00h
Tipus de concurrència: Concurrència competitiva
Enllaços
Referència legal Resolució EMT/1812/2026, de 5 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores de la línia de subvencions per a inversions empresarials d'alt impacteContacte
Correu electrònic: marc.duran@gencat.cat
Telèfon: 934 767 206