Què has de saber?
Els despatxos de detectius privats que vulguin dur a terme la prestació dels serveis corresponents a l’activitat d’investigació privada prevista a l’article 5.1.h) de la Llei 5/2014, de 4 d’abril, de seguretat privada, han de comunicar l’inici de la seva activitat, mitjançant la presentació d’una declaració responsable i de diversa documentació, a la Direcció General d’Administració de Seguretat del Departament d'Interior.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
A les persones físiques habilitades com a detectius privats i a les persones jurídiques constituïdes exclusivament per detectius privats habilitats que vulguin obrir un despatx de detectius, amb seu i àmbit d’actuació limitat a Catalunya.
- Declaració responsable per a l’obertura de despatx de detectius privats
- Relació de les persones administradores o representants legals del despatx de detectius privats
- Declaració de la persona administradora o representant legal del despatx de detectius privats
- Relació nominal dels detectius privats adscrits al despatx
279,60 €
Passos a fer
-
1
Primer pas
Presentar i fer el pagament
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que t'identifiquis quan enviïs el formulari amb idCAT Mòbil o amb certificat digital de persona física, persona jurídica i/o persona vinculada.
-
2
Segon pas
Inscriure en el registre i resposta de l'Administració
La Direcció General d'Administració de Seguretat:
La Direcció General d'Administració de Seguretat:
- Inscriurà d’ofici el despatx de detectius al registre corresponent del Departament d’Interior.
- Trametrà a la persona que ha presentat la declaració responsable un escrit en el qual la informarà de la recepció de la declaració responsable, així com de la inscripció del despatx al registre.
Com es rep la resposta?
Rebràs una notificació electrònica. Pots accedir-ne al contingut a través del servei e-NOTUM.
-
3
Tercer pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots consultar l’estat del tràmit:
Pots consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil i/o certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
4
Quart pas
Verificar les dades per part de l’Administració
La Direcció General d’Administració de Seguretat farà les actuacions necessàries per verificar la conformitat de les dades que consten a la declaració responsable. Amb aquesta finalitat, podrà [...]
La Direcció General d’Administració de Seguretat farà les actuacions necessàries per verificar la conformitat de les dades que consten a la declaració responsable. Amb aquesta finalitat, podrà demanar a la persona que ha presentat la declaració que aporti la documentació justificativa corresponent.
En el procés de verificació, la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra podrà inspeccionar la seu del despatx de detectius.