Què has de saber?
Aquesta subvenció està adreçada a titulars d’explotacions agrícoles del cultiu de l’arròs situades al Delta que han complert amb les obligacions, per lluitar contra el cargol poma, de realitzar tractaments fitosanitaris a base de saponines. La compra de saponines s’ha d’haver efectuat en el període comprès entre el 24 d'abril de 2025 i el 13 de novembre de 2025 i pagat abans de la presentació de la sol·licitud de l'ajut.
El termini per presentar la sol·licitud és del 16 de desembre al 2025 al 9 de gener de 2026.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
La petició genèrica no és vàlida per a la presentació de les sol·licituds d'aquest tràmit. Les sol·licituds presentades per petició genèrica no es tindran en compte i la data de presentació serà la data en què es presenti la nova sol·licitud utilitzant el formulari específic que trobeu en aquest tràmit.
A les persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat tot i que no tingui personalitat jurídica que siguin titulars d’explotacions agrícoles situades al delta de l’Ebre.
Els terminis per aportar documentació, presentar al·legacions o desistir de la sol·licitud són diferents per a cada acció:
- Aportació de documentació requerida: 10 dies hàbils a partir de l'endemà de l’acceptació de la notificació electrònica de requeriment o de la resolució.
- Aportació de documentació no requerida i desistiment: en qualsevol moment del procediment.
- Presentació d’al·legacions: 10 dies hàbils des de l’endemà de la notificació de la resolució.
- Que s’hagi fet correctament la tramesa de documentació no pressuposa que s’hagi enviat en el termini adequat.
- Un cop revisades les sol·licituds, s’enviaran, si escau, requeriments de documentació als sol·licitants mitjançant notificació electrònica. Les entitats han d’enviar la documentació demanada utilitzant el formulari d’aportació de documentació, en el qual cal fer constar obligatòriament el número d’expedient.
- D’altra banda, els beneficiaris podran presentar la documentació que considerin oportú al llarg de tot el procediment (al·legacions, desistiment, etc.) utilitzant el formulari d’aportació de documentació, en el qual cal fer constar obligatòriament el número d’expedient.
- En el cas que l’òrgan instructor, per causes alienes a la seva actuació, no pugui comprovar d’ofici les dades i el compliment dels requisits establerts d’acord amb l’activitat del beneficiari de l’apartat 3, requerirà a la persona beneficiària que aporti la documentació escaient en els termes previstos a l’apartat 7 d’aquestes bases reguladores.
Cal tenir un expedient de sol·licitud de subvencions en tràmit.
Sobre el formulari:
- Cal indicar-hi obligatòriament el número d’expedient.
- S’ha de signar electrònicament per poder-lo enviar.
- La mida màxima del fitxer de sol·licitud incloent els documents adjunts és de 5MB.
- Els documents que es poden enviar mitjançant aquest formulari poden tenir qualsevol format.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Aportar, al·legar, desistir
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Quan envieu el formulari cal que us identifiqueu amb l’idCATMòbil o un certificat digital de persona física, persona jurídica o persona vinculada.
Per presentar la sol·licitud d’aportació heu de tenir els documents adjunts preparats i desats a la vostra unitat. Un cop estiguin emplenats, accediu a aquest enllaç per descarregar el formulari de presentació i annexeu-los abans de fer l'enviament.
-
2
Segon pas
Consulteu l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A ‘Àrea privada’ (amb idCAT Mòbil i/o certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb el codi identificador (ID) del tràmit i el DNI/NIF).
-
3
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
La documentació enviada s’incorpora a l’expedient i la unitat gestora l’analitza i realitza les actuacions corresponents.
La documentació enviada s’incorpora a l’expedient i la unitat gestora l’analitza i realitza les actuacions corresponents.
La resposta de l’Administració sempre és per mitjans electrònics, varia en funció de la documentació de què es tracti i es pot incloure dins la resolució de la sol·licitud d’ajut.