Què has de saber?
Són subvencions per a la contractació de personal investigador en formació en el camp de les ciències i les tecnologies de la salut, per a la realització de la tesi doctoral.
Els contractes tenen les finalitats següents:
- Promoure la formació de joves investigadors en les institucions de recerca en salut assistencial i en salut pública de Catalunya.
- Enfortir la capacitat dels grups de recerca als quals s'incorporin els contractats.
Aquest tràmit només el pots fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni serà vàlida a efectes de data de presentació.
Per a les sol·licituds o comunicacions d’aquest tràmit s’han habilitat formularis específics. Pots descarregar-los des d’aquesta pàgina i és important que utilitzis sempre l’última versió.
Convocatòria 2020 (2021-2024)
El termini per a la presentació de la documentació de justificació de la subvenció per a les activitats executades l'any 2024 i la valoració final de l’actuació és fins al 10 de febrer de 2025.
Pots consultar l'apartat Suport a la tramitació del web gencat.cat. Per rebre assistència tècnica truca al 012.
Per rebre assessorament sobre els aspectes relacionats amb la sol·licitud i gestió de la subvenció, et pots posar en contacte amb la unitat de tramitació mitjançant l’adreça de correu electrònic peris@gencat.cat o telefonant al 93 556 61 03 de 9 a 17 h.
Organisme responsable
D’entre les entitats beneficiàries previstes a la base 3.1 de l’Ordre de bases poden ser beneficiàries de les subvencions convocades mitjançant la present Resolució, les següents:
- Els centres del sistema CERCA associats al sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT) o a l’àmbit de la salut pública.
- Els instituts de recerca sanitària (IRS) acreditats que desenvolupin activitats de recerca a Catalunya, d’acord amb el que estableix el Reial decret 279/2016, de 24 de juny, sobre acreditació d’instituts de recerca biomèdica o sanitària.
- Les fundacions que, sota una personalitat jurídica independent, gestionin les activitats de recerca i innovació dels dispositius assistencials públics i privats del sistema de salut de Catalunya.
El termini per a la presentació de les sol·licituds va finalitzar l'11 de febrer de 2021.
Documentació que cal presentar en el pas 1. Sol·licitar la subvenció:
-
Sol·licitud de la subvenció, que inclou la memòria cientificotècnica de la proposta. S’ha de presentar una sol·licitud separada per a cadascun dels científics o científiques per als quals es demana l’ajut.
-
Currículum normalitzat, CVN, d'R+D+I de la FECYT del director o directora de tesi, d’acord amb el model normalitzat que es pot crear/descarregar a través de la pàgina web de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia.
- Currículum normalitzat, CVN, d'R+D+I de la FECYT del candidat o candidata, d’acord amb el model normalitzat que es pot crear/descarregar a través de la pàgina web de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia.
-
Cronograma amb la relació de les activitats i el període d’inici i fi de cadascuna. Podeu consultar el model de cronograma disponible.
- Certificat acadèmic signat corresponent a la titulació que doni accés al programa de doctorat, on constin les matèries que conformen el programa complet de la titulació (llicenciatura, grau i, si escau, màster), amb les qualificacions obtingudes i la data d’obtenció d'aquestes. En cas de certificats estrangers, cal presentar la conversió al sistema universitari català (escala 0-10)
-
Els professionals que hagin realitzat els estudis de Formació Sanitària Especialitzada fora de l'Estat espanyol, han de disposar del títol reconegut.
-
Acreditació d’admissió o matrícula al programa de doctorat.
Important: D’acord amb el punt 7 de la Resolució de la convocatòria, solament poden ser objecte d'esmena els errors materials en les dades aportades i els referits a l'acreditació insuficient dels requisits i mèrits presentats. No són esmenables requisits o mèrits no aportats dins el termini de presentació de sol·licituds. Tampoc s'admetran esmenes en el contingut de la proposta.
Nota: Per facilitar la tramitació de la sol·licitud podeu consultar el document Preguntes més freqüents de la convocatòria 2020 (2021-2024).
D’altra banda, per a l’elaboració de la documentació, podeu consultar el document sobre Recomanacions per al personal investigador sobre com considerar la perspectiva de gènere en les propostes. Aquestes recomanacions són una guia per ajudar a enfocar adequadament les propostes cientificotècniques en qüestió de gènere. Així mateix, podeu consultar el document Recomanacions per al personal investigador sobre com escriure un resum per al públic no expert. Aquestes recomanacions són una guia per a les convocatòries d’intensificació del PERIS per redactar un resum de la seva recerca per al públic no expert, i explicar, també, l’impacte en salut de la proposta des de la perspectiva del pacient o públic general.
Aquests documents es troben disponibles a l’apartat Documentació relacionada de la pàgina principal de la fitxa del tràmit.
Documents
Equivalència de sistemes de qualificació universitaris
Preguntes més freqüents de la convocatòria 2020 (2021-2024) (v 20/01/2021)
Requisits del personal investigador (persona candidata):
a) Estar admès o matriculat en un programa de doctorat d'una universitat del sistema universitari de Catalunya per al curs acadèmic 2020-2021
b) No estar gaudint d’un contracte de personal investigador en formació, d’acord amb l’article 21 de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació.
c) No tenir el títol de doctor
Requisits del director o directora de la tesi:
a) Formar part d’un grup de recerca i tenir el títol de doctor.
b) Tenir vincle estatutari, funcionarial o laboral amb la institució beneficiària, amb una institució l’activitat de recerca de la qual sigui gestionada per l’entitat beneficiària o amb una institució que hi tingui subscrit un marc formal de col·laboració per al desenvolupament d’activitats de recerca.
c) Ser l’investigador o investigadora principal d’un projecte o contracte de recerca actiu i finançat, al qual s’adscriurà el personal en formació.
Requisits del projecte
Els principis generals que han de respectar els projectes de recerca els trobareu a l'article 3 de la Resolució de la convocatòria.
Requisits de l’entitat beneficiària:
-
L’objecte social de l’entitat ha de ser conforme amb l’actuació subvencionable d’acord amb els programes en funció dels quals es demana la subvenció.
-
L’entitat ha d’estar donada d’alta en el cens de l’impost sobre activitats econòmiques en els supòsits en què sigui obligatori, i ha d’estar inscrita, si escau, en el registre corresponent.
-
En el cas que l’entitat tingui una plantilla igual o superior a cinquanta persones, cal que compleixi el que estableix l’article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 24 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social i, si escau, el Reial decret 364/2005, de 8 d’abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva a favor dels treballadors amb discapacitat.
-
En el cas que l’entitat tingui una plantilla igual o superior a vint-i-cinc persones, cal que presenti una declaració dels mitjans que s’utilitzen per prevenir i detectar casos d’assetjament sexual i d’assetjament per raó de gènere, i per intervenir-hi, d’acord amb l’article 29 de la Llei 5/2008, del 24 d’abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
-
Ha de complir el que estableixen els articles 33 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
-
No es pot trobar en cap de les circumstàncies que preveu l’article 13.2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
-
No pot haver estat sancionada per una resolució ferma, durant els últims tres anys, per la comissió d’una infracció greu en matèria d’integració laboral de les persones discapacitades, o per la comissió d’una infracció molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de prevenció de riscos laborals, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l’ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d’agost, i la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
-
No ha d'haver estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa o sentència ferma, durant els últims tres anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, de conformitat amb la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva d’homes i dones.
-
Cal que disposi dels mitjans humans i materials necessaris i que tingui assignats els recursos econòmics necessaris per realitzar l’activitat de prevenció de riscos laborals a l’empresa, d’acord amb el que disposa la Llei 31/1995, de 8 de novembre.
-
Han de presentar una declaració sobre si han demanat i/o han obtingut altres ajuts públics o privats per la mateixa activitat i, en cas afirmatiu, hi han de fer constar una relació detallada de les entitats concedents i les quantitats sol·licitades o obtingudes.
-
Cal que compleixi la normativa sobre propietat intel·lectual.
-
En el cas d’associacions i fundacions, ha de tenir adaptats els seus estatuts d’acord amb la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
-
En el cas de les fundacions, ha de complir el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat, d’acord amb l’article 336-3 del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d’abril.
-
S’ha d’adherir al codi ètic que s’incorpora com a annex 2 de les bases reguladores d’aquestes subvencions, i que recull l’annex de l’Acord del Govern GOV/85/2016, de 28 de juny, pel qual s’aprova la modificació del model tipus de bases reguladores aprovat per l’Acord del Govern GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s’aprova el model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, tramitats per l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic, i se n’aprova el text íntegre, a l’empara del que estableix l’article 55.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
-
En el cas de les subvencions per a accions pluriennals, cal que acrediti documentalment que el projecte té continuïtat almenys durant el període per al qual s’ha sol·licitat la pluriennalitat, amb indicació dels fons de finançament previstos, així com la viabilitat econòmica per desenvolupar el projecte durant el període per al qual se sol·licita la pluriennalitat.
-
En el cas de projectes o actuacions que impliquin contacte habitual amb menors, ha de presentar una declaració responsable segons es disposa de les certificacions que regula l’article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la llei d’enjudiciament criminal, o bé segons s’han sol·licitat prèviament a la publicació de la proposta de resolució provisional de concessió, per acreditar que el personal de les entitats les activitats de les quals suposin l’accés i exercici en les professions, oficis i activitats que impliquin contacte habitual amb menors no ha estat condemnat per cap sentència ferma respecte a delictes contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclouen l’agressió i abús sexual, l’assetjament sexual, l’exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l’explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d’éssers humans, i que, en cas que canviï alguna persona adscrita al projecte, es compromet a fer la comprovació oportuna pel que fa al cas.
-
Les persones jurídiques que puguin percebre una subvenció per un import superior a 10.000 euros han de comunicar a l’òrgan concedent, mitjançant una declaració responsable, la informació relativa a les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració, per tal que l’òrgan concedent les faci públiques.
-
Ha de complir els requisits de les bases generals reguladores d'aquesta subvenció, així com qualsevol altra obligació legal o reglamentària que pugui afectar-los.
Addicionalment, i pel que fa al règim d’incompatibilitats, no estar immers en cap dels supòsits que preveu el règim d’incompatibilitats que estableix el punt 4.4 de les bases reguladores.
L’Administració està facultada per a verificar les dades declarades. La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquesta declaració comporten, amb l’audiència de la persona interessada, que es deixi sense efecte aquest tràmit i impedeixen l’exercici del dret o l’activitat afectada des del moment en què es coneixen.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Nombre màxim de sol·licituds
-
Un mateix candidat o candidata només es pot presentar en una sol·licitud
- Un mateix director o directora de tesi només podrà avalar la proposta d’un candidat o candidata. Així mateix, només es pot presentar una sol·licitud per grup, entenent com a tal el conjunt d'investigadors que treballen sota la direcció científica de l'investigador o investigadora principal i que publiquen conjuntament.
-
El nombre màxim de sol·licituds que poden presentar les entitats beneficiàries és de 5.
Categories dels grups de recerca
Les propostes presentades han d'enquadrar-se en una de les següents categories de grups de recerca:
a) Grups dirigits per investigadors nascuts el 1975 o en una data posterior, amb una producció científica que permeti considerar que tenen potencial per convertir-se en grups altament competitius.
b) La resta de grups no inclosos en l’apartat anterior, que han de complir les condicions generals que estableixen els diferents apartats, sense cap altra de caràcter específic
Procediment de concessió
El procediment de concessió de les subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva.
Termini d'execució
Les subvencions concedides tenen una durada màxima de quatre anys.
El termini màxim d'execució comprèn des de la data que s'especifiqui en la resolució de concessió fins al 31 de desembre de 2024, excepte en els casos especificats a l'article 20 de la Resolució de la convocatòria.
Condicions dels contractes
La data d’inici del contracte ha de coincidir amb la data d’inici del termini d’execució, excepte en cas de sol·licitud d’ajornament d’incorporació del/la candidat/a d'acord amb els supòsits de l'article 20 de la Resolució de la convocatòria.
Els contractes que se’n derivin han de formalitzar-se amb dedicació a temps complet, i han de subscriure’s entre la persona candidata i l’entitat beneficiària.
Els contractes s'han de presentar com a màxim al cap d'un mes de la seva formalització, mitjançant la modalitat "Aportació" d'aquesta subvenció.
Amb caràcter ordinari no s’admet el canvi del centre de realització de les accions instrumentals contemplades a la present convocatòria. Tanmateix, de manera excepcional, es pot autoritzar el canvi de centre d'acord amb les especificacions del punt 15 de la Resolució de la convocatòria.
Incompatibilitats
Amb caràcter general, els contractes finançats a l’empara del programa d’impuls del talent i de l’ocupabilitat són incompatibles amb la vigència de qualsevol altre contracte laboral del personal contractat.
Amb caràcter particular, les persones contractades en execució de la subvenció d’aquest programa poden prestar col·laboracions complementàries en tasques docents fins a un màxim de 80 hores anuals, d’acord amb la normativa d’incompatibilitats que sigui aplicable al personal de cada entitat.
Incorporacions, renúncies i baixes
La incorporació als centres receptors ha d’efectuar-se en el termini que a aquest efecte estableixi la resolució de concessió.
Quan la persona candidata no s’incorpori en el termini establert, sense que hi hagi alguna resolució d’ajornament, es perd el dret a la subvenció en relació amb aquest candidat o candidata.
Les entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan concedent les renúncies, interrupcions i altres incidències dels contractes finançats amb càrrec a aquestes subvencions en el termini màxim de deu dies hàbils a comptar de l’endemà de la data en què es produeixin.
Quantia de les subvencions
Els imports anuals de la subvenció són els següents:
-
25.000,00 euros per a l’any 2021
-
25.500,00 euros per a l’any 2022
-
26.010,00 euros per a l’any 2023
- 26.530,20 euros per a l'any 2024
S’han de destinar íntegrament a finançar el conjunt de costos laborals de la contractació. Aquests imports inclouen les quotes empresarials de la Seguretat Social, mentre que la resta de les despeses de contractació són a càrrec de l’entitat beneficiària.
Criteris de valoració i puntuació
L’avaluació es duu a terme conforme als criteris i barems següents:
A. Valoració dels mèrits del candidat o candidata: fins a 20 punts.
a) Expedient acadèmic: fins a 15 punts.
b) Altres mèrits, tals com formació complementària, premis, comunicacions a congressos, activitat científica, etc.: fins a 5 punts.
B. Valoració de la proposta cientificotècnica que s’ha de desenvolupar en relació amb els objectius de la convocatòria: fins a 30 punts.
a) Qualitat cientificotècnica: fins a 10 punts
b) Metodologia, viabilitat i perspectiva de gènere: fins a 10 punts
c) Transferibilitat dels resultats, aplicabilitat i impacte sobre la salut: fins a 10 punts.
C. Valoració del grup de recerca receptor del candidat o candidata: fins a 50 punts.
a) Activitat científica del grup en els últims 5 anys: fins a 15 punts.
b) Trajectòria professional (investigadora i docent) del director de la tesi (IP): fins a 18 punts.
c) Paritat del grup de recerca, d’acord amb la llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes (article 28): fins 2 punts.
d) Transferència de coneixement del grup al mercat (patents llicenciades, participació en start-up, app, etc.), al sistema sanitari (protocols, guies de pràctica clínica, etc.) i/o la presa de decisions (canvis organitzatius, etc.): fins a 10 punts.
e) Activitats de disseminació, difusió i participació de la recerca del grup: fins a 5 punts.
Quan la puntuació obtinguda en els apartats B o C sigui inferior al 50% de la màxima possible en cadascun, la sol·licitud serà desestimada.
Obtenció del títol de doctor per part de la persona candidata
D’acord amb l’article 20.4 de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència i la Tecnologia i la Innovació, en el moment en què el personal investigador en formació obtingui el títol de doctor, finalitzarà la vigència de l’ajut i es procedirà, si escau, a la revisió de la resolució de concessió d’acord amb les previsions de l’Ordre de bases. A aquests efectes, es considera que s’ha obtingut el títol de doctor en la data de l’acte de defensa i aprovació de la tesi doctoral.
Informació complementària
Podeu consultar el següent apartat sobre els Ajuts i subvencions a Catalunya, on trobareu informació sobre la normativa específica, l’accés als tràmits per temàtica i dades sobre les convocatòries i les concessions, entre altres.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Sol·licitar la subvenció
Documentació:
Terminis
Del 22/01/2021 al 11/02/2021Documentació:
-
Sol·licitud de la subvenció, que inclou la memòria cientificotècnica de la proposta. S’ha de presentar una sol·licitud separada per a cadascun dels científics o científiques per als quals es demana l’ajut.
-
Currículum normalitzat, CVN, d'R+D+I de la FECYT del director o directora de tesi, d’acord amb el model normalitzat que es pot crear/descarregar a través de la pàgina web de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia.
- Currículum normalitzat, CVN, d'R+D+I de la FECYT del candidat o candidata, d’acord amb el model normalitzat que es pot crear/descarregar a través de la pàgina web de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia.
-
Cronograma amb la relació de les activitats i el període d’inici i fi de cadascuna. Podeu consultar el model de cronograma disponible.
- Certificat acadèmic signat corresponent a la titulació que doni accés al programa de doctorat, on constin les matèries que conformen el programa complet de la titulació (llicenciatura, grau i, si escau, màster), amb les qualificacions obtingudes i la data d’obtenció de les mateixes. En cas de certificats estrangers, cal presentar la conversió al sistema universitari català (escala 0-10)
-
Els professionals que hagin realitzat els estudis de Formació Sanitària Especialitzada fora de l'Estat espanyol, han de disposar del títol homologat o reconegut
-
Acreditació d’admissió o matrícula al programa de doctorat.
Important: D’acord amb el punt 7 de la Resolució de la convocatòria, solament poden ser objecte d'esmena els errors materials en les dades aportades i els referits a l'acreditació insuficient dels requisits i mèrits presentats. No són esmenables requisits o mèrits no aportats dins el termini de presentació de sol·licituds. Tampoc s'admetran esmenes en el contingut de la proposta.
Nota: Per facilitar la tramitació de la sol·licitud podeu consultar el document Preguntes més freqüents de la convocatòria 2020 (2021-2024).
D’altra banda, per a l’elaboració de la documentació, podeu consultar el document sobre Recomanacions per al personal investigador sobre com considerar la perspectiva de gènere en les propostes. Aquestes recomanacions són una guia per ajudar a enfocar adequadament les propostes cientificotècniques en qüestió de gènere. Així mateix, podeu consultar el document Recomanacions per al personal investigador sobre com escriure un resum per al públic no expert. Aquestes recomanacions són una guia per a les convocatòries d’intensificació del PERIS per redactar un resum de la seva recerca per al públic no expert, i explicar, també, l’impacte en salut de la proposta des de la perspectiva del pacient o públic general.
Aquests documents es troben disponibles a l’apartat Documentació relacionada de la pàgina principal de la fitxa del tràmit.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal signar el formulari principal amb un certificat digital de representació o de persona jurídica.
-
-
2
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:
Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:
1. Estat de les meves gestions
Per accedir a l'apartat Estat de les meves gestions no cal que t'identifiquis. Pots accedir-hi introduint el codi identificador de la gestió (ID), que és un codi alfanumèric que s'obté amb l'acusament de recepció de la tramitació, o el número d'expedient* (amb el format SLTXXXX/XX/XXXXXX) i el número d'identificació (DNI, NIE, passaport, NIF d'empresa o document d'empresa estrangera) que es va indicar al formulari de la sol·licitud.
*El número d'expedient el pots trobar a l'Àrea privada, a la secció de Tràmits i gestions.
Pots consultar la pàgina Com fer el seguiment i consultar l'estat d'un tràmit.
2. Àrea privada
Pots fer el seguiment de tots els teus tràmits i gestions i actualitzar les teves dades personals. Per accedir a l'Àrea privada t'has d’identificar mitjançant certificat digital o contrasenya d'un sol ús.
-
3
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quina resposta es rep?
Quina resposta es rep?
En el procediment de concessió de les subvencions amb concurrència competitiva hi ha diferents passos en els quals l’Administració es posa en contacte amb l’entitat sol·licitant, ja sigui per requerir-li informació o documents, ja sigui per comunicar-li informació, o bé per notificar-li un acte administratiu. En funció del pas i de la resposta a rebre, l’Administració dona diferents respostes per diferents canals.
Com es rep la resposta?
La resposta es pot rebre per diferents vies:
3.1.Publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya
Es publiquen al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya les Resolucions següents:
A) La Resolució provisional d'admesos i exclosos esmenables (en aquest cas indicant explícitament els defectes que cal esmenar per ser admès). Passat el termini d'esmenes es publica:
B) La Resolució definitiva d'admesos i exclosos. Inclou els desistiments. Passat el període de valoració de les propostes es publica:
C) La proposta de resolució provisional de concessió i denegació. Passat el termini d'al·legacions es publica:
D) La Resolució definitiva de concessió i denegació, que inclou la llista de reserva.
Aquestes publicacions substitueixen la notificació individual i tenen els mateixos efectes.
3.2.Notificació electrònica
Durant el procediment de concurrència i també un cop concedida la subvenció, l’Administració pot requerir documentació directament a l'entitat sol·licitant, i en aquest cas ho fa mitjançant notificació electrònica. Així mateix, les notificacions d’altres actes administratius es realitzen a través d’aquest mitjà.
Rebreu una notificació electrònica. Podeu accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.
Rebreu l’avís de notificació al correu electrònic o al telèfon mòbil que hagueu establert.
Des de l’emissió de l’avís de notificació disposeu de 10 dies naturals per acceptar-la o rebutjar-la.
Si transcorregut aquest termini no heu accedit a la notificació, aquesta s’entén rebutjada. Des del moment en què accediu al contingut de la notificació aquesta es considera practicada. La consulta de notificacions electròniques es fa a través de l’apartat notificacions electròniques de La meva carpeta. Per a més informació, consulteu l’apartat de notificacions electròniques del web del Departament de Salut o de Tràmits gencat.
3.3 Correu electrònic
Les comunicacions d’informació informals es poden realitzar mitjançant correu electrònic, sense que aquestes tinguin cap valor jurídic en el procediment.
Vegeu les diferents respostes als passos descrits cronològicament:
Pas 4. De la finalització del termini de presentació de la sol·licitud a la resolució provisional de concessió
Pas 5. De la resolució provisional de concessió a la resolució definitiva de concessió
Pas 6. De l'execució a la justificació i el pagament
-
4
Quart pas
De la finalització del termini de sol·licituds a la resolució provisional de concessió
Quina resposta es rep?
Quina resposta es rep?
A) Resolució amb la relació provisional d'admessos i exclosos esmenables
Finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, l’òrgan instructor fa pública al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya una resolució provisional amb la relació de les sol·licituds admeses i de les que, sense que hagin estat admeses perquè la documentació presentada és incompleta o conté errors esmenables, poden ser objecte d’esmena.
Solament poden ser objecte d’esmena els errors materials en les dades aportades i els referits a l’acreditació insuficient dels requisits i mèrits presentats. No són esmenables requisits o mèrits no aportats dins el termini de presentació de sol·licituds. Tampoc són admissibles esmenes en el contingut de la proposta
Mitjançant aquesta resolució, es requereix a les entitats a les quals no se n’ha admès la sol·licitud perquè conté defectes esmenables per tal que, en el termini de deu dies hàbils des de la publicació de la resolució, esmenin la sol·licitud, amb l’advertiment que, si no ho fan, s’entén que n’han desistit.
Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
NOTA: es consideren dies hàbils els dies de la setmana de dilluns a divendres, ambdós inclosos, i exceptuant-ne els festius.
B) Resolució amb la relació definitiva d'admessos i exclosos
L'incompliment dels requisits no esmenables o del termini de presentació de sol·licituds que estableixen les bases reguladores i la Resolució de convocatòria comporta la inadmissió de la sol·licitud.
La manca d'esmena dels requisits esmenables, dins del termini de 10 dies hàbils des de la publicació al tauler electrònic de la Generalitat de Catalunya de la Resolució provisional d'admessos i exclosos esmenables, comporta desistiment.
Finalitzat el termini d’esmena que preveu l’apartat anterior, l’òrgan instructor fa pública la relació definitiva de les sol·licituds admesses i excloses i els desistiments, amb la indicació, quan escaigui, de les causes de la inadmissió, mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Es pot presentar un recurs?
Contra la resolució que aprovi la relació definitiva de les sol·licituds admesses i excloses i els desistiments es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller o consellera de Salut, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
C) Resolució provisional de concessió
Veure el pas següent, "De la resolució provisional de concessió a la resolució definitiva de concessió".
Podeu presentar qualsevol document relacionat amb la subvenció mitjançant la modalitat a la qual podeu accedir a través de l’enllaç següent: Aportar documentació de la subvenció.
En aquest cas podeu presentar les al·legacions, el desistiment de la sol·licitud, els recursos que escaiguin o altra documentació complementària mitjançant aquesta modalitat.
-
5
Cinquè pas
De la resolució provisional de concessió a la resolució definitiva de concessió
A) Resolució provisional de concessió
A) Resolució provisional de concessió
Les sol·licituds admesses són sotmeses a una avaluació cientificotècnica.
Un cop avaluades, i considerant les possibilitats pressupostàries existents, la Comissió Tècnica de Selecció elabora una proposta de resolució provisional de concessió.
La proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions es notifica a les entitats interessades mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contingut de la resolució provisional de concessió
La proposta de resolució provisional ha de contenir la llista provisional d’entitats sol·licitants proposades perquè siguin beneficiàries de les subvencions i la quantia proposada per a cadascuna.
Així mateix, i si escau, s’han de considerar les entitats beneficiàries incloses en la relació de reserva, i la quantia proposada per a cadascuna, degudament prioritzada en funció de la puntuació obtinguda i sempre que hagin assolit la puntuació mínima exigida, d’acord amb el punt 8 de la Resolució de convocatòria.
Es poden presentar al·legacions o recurs?
Dins del termini de deu dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació de la Resolució provisional de concessió, les entitats interessades poden presentar al·legacions o bé poden desistir de la subvenció.
Contra aquesta Resolució provisional no es pot presentar recurs
Acceptació de la subvenció
La subvenció s’entén acceptada tàcitament en el supòsit que l’entitat proposada com a beneficiària no presenti cap al·legació dins del termini de deu dies hàbils abans esmentat.
Documentació complementària
L’òrgan instructor pot demanar als sol·licitants que aportin la documentació complementària que consideri necessària per acreditar les dades que figuren en la seva sol·licitud.
Criteris de valoració i puntuació
S’han especificat a la informació general de l’apartat “Altres informacions” d’aquesta modalitat, a “Sol·licitar la subvenció”.
B) Resolució definitiva de concessió
Quan es publica la Resolució definitiva de concessió?
En el termini màxim de sis mesos, a comptar des de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria. Si transcorregut aquest termini no s’ha publicat la resolució, els interessats poden entendre desestimades les seves sol·licituds.
Com es pot conèixer la Resolució definitiva de concessió?
Les entitats sol·licitants poden consultar al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya la resolució definitiva de concessió de les subvencions.
Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Quin és el contingut de la Resolució definitiva de concessió?
La resolució definitiva de concessió és motivada i conté la informació següent:
-
La relació d'entitats beneficiàries a les quals es concedeix la subvenció.
-
L’import global de la subvenció amb indicació de l’acció instrumental en la qual s’emmarca i les partides pressupostàries a les quals s’aplica, i si afecta accions pluriennals.
-
La desestimació expressa de les restants sol·licituds, adequadament motivada.
-
Els terminis d’execució
- La forma i el termini de justificació de l’activitat i els de presentació de les memòries de seguiment anuals i finals, segons l’acció instrumental a realitzar.
-
Els recursos que s’hi poden interposar, el termini d’interposició i l’òrgan competent per emetre’n la resolució.
-
Totes les especificacions que siguin necessàries per les característiques de l’actuació objecte de subvenció.
Es pot interposar recurs?
La resolució de concessió o denegació de la subvenció no exhaureix la via administrativa. Contra aquesta resolució l'entitat sol·licitant pot interposar recurs d’alçada davant el conseller o consellera de Salut, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, de conformitat amb el que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Publicitat
En les publicacions i els altres resultats als quals puguin donar lloc les actuacions subvencionades, les entitats beneficiàries de les subvencions han de fer difusió del caràcter públic del finançament de l’activitat subvencionada, i han de fer referència expressa al Departament de Salut com a entitat finançadora citant el codi d’identificació assignat a la subvenció o projecte. Això implica que s’incloguin el logotip del Departament de Salut del programa d’identificació visual (PIV) que hi ha a la pàgina web http://www.gencat.cat/piv/descarregues/ i l’expressió “Amb el suport del Departament de Salut” en els elements informatius i de difusió de l’activitat objecte de la subvenció.
L’òrgan concedent ha de donar publicitat a les subvencions atorgades d’acord amb la normativa aplicable en matèria de transparència.
En compliment de l’Acord GOV/72/2015, de 26 de maig, pel qual es crea el repositori institucional Scientia, Dipòsit d’Informació Digital del Departament de Salut, les publicacions generades (memòries, articles científics, informes, presentacions a jornades i congressos, etc.) i altres resultats publicats de les actuacions subvencionades s’han d’entregar a la Biblioteca de Ciències de la Salut de Catalunya perquè es dipositin en accés obert a Scientia, Dipòsit d’Informació Digital del Departament de Salut (https://scientiasalut.gencat.cat).
Podeu presentar qualsevol document relacionat amb la subvenció mitjançant la modalitat a la qual podeu accedir a travès de l'enllaç següent: Aportar documentació de la subvenció.
Cal que presenteu una còpia del contracte de treball formalitzat entre l’entitat beneficiària i la persona candidata, en el termini màxim d’un mes des de la seva formalització. Ho heu de fer mitjançant la modalitat Aportar documentació de la subvenció.
-
-
6
Sisè pas
Executar les accions subvencionades
L'entitat beneficiària ha de dur a terme, en el termini establert a la Resolució d'atorgament, les accions per a les quals se li ha concedit la subvenció.
L'entitat beneficiària ha de dur a terme, en el termini establert a la Resolució d'atorgament, les accions per a les quals se li ha concedit la subvenció.
La no realització de les accions subvencionades en el termini indicat pot comportar la pèrdua de la subvenció, així com les sancions legalment establertes.
Si desitja renunciar a la subvenció ho pot fer mitjançant la modalitat "Aportar documentació de la subvenció" i, al formulari corresponent, a l'apartat "Tipus document que s'aporta", triar l'opció "Renúncies".
-
7
Setè pas
De l'execució a la justificació i el pagament
Bestreta
Bestreta
Les entitats podeu sol·licitar, en el moment de presentar la sol·licitud, una bestreta del 80% de l’import de la subvenció atorgada, marcant al formulari de sol·licitud l'única opció de l'apartat “Sol·licitud de la bestreta del 80% de la subvenció atorgada”. Per a aquesta bestreta no s’exigeixen garanties.
El pagament de la bestreta el tramita l'Administració un cop formalitzada la resolució de concessió.
Un cop tramitada la bestreta de la primera anualitat, no es poden tramitar les bestretes de les anualitats successives fins que no es justifiqui correctament l’anualitat anterior.
El pagament de l’import restant després del pagament de la bestreta (si n’hi ha hagut) es tramita un cop l’actuació subvencionada ha estat degudament realitzada i justificada.
Execució de la subvenció
Les subvencions concedides tenen una durada màxima de quatre anys.
El termini màxim d'execució comprèn des de la data que s'especifiqui en la resolució de concessió fins al 31 de desembre de 2024.
La data d'inici del contracte ha de coincidir amb la data d'inici del termini d'execució, excepte en cas de sol·licitud d'ajornament i autorització d'incorporació de la persona candidata per part de l’òrgan concedent.
Interrupcions de l'execució
Durant l'execució de la subvenció es poden donar circumstàncies que l'interrumpeixin o fins i tot facin que l'entitat beneficiària renunciï a la subvenció. En aquests casos, l'entitat beneficiària pot presentar, mitjançant la modalitat Aportar documentació de la subvenció, la següent documentació segons el formulari que trobareu a l'enllaç:
- Comunicació de renúncia a una subvenció
- Sol·licitud d'interrupció i/o pròrroga de l'ajut en les situacions d'incapacitat temporal, risc durant l'embaràs, maternitat o paternitat, risc durant la lactància i adopció o acolliment
- Sol·licitud de canvi de centre
A l'apartat "Documentació aportada" del formulari d'aportació de documentació heu d'annexar el formulari corresponent després d'haver seleccionat el tipus de document "Execució" del desplegable que s'obre a "Tipus document que s'aporta".
Justificar la subvenció
Les entitats beneficiàries han de justificar el compliment de l'objecte de la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts, d'acord amb el que estableix la Base 21 de l'Ordre de Bases.
Per a aquesta acció instrumental, s'ha de presentar la documentació justificativa prevista al punt 14 de la Resolució de la convocatòria 14 d'acord amb el calendari següent:
Fins al 10 de febrer de 2022: la corresponent a les activitats realitzades l'any 2021.
Fins al 10 de febrer de 2023: la corresponent a les activitats realitzades l'any 2022.
Fins al 10 de febrer de 2024: la corresponent a les activitats realitzades l'any 2023.
Fins al 10 de febrer de 2025: la que inclogui les activitats realitzades l'any 2024 i la valoració final de l’actuació.
En la darrera justificació caldrà aportar, a més, l’acreditació del dipòsit de la tesi doctoral.
Tramitació de la justificació
Heu de realitzar aquesta tramitació a través de la modalitat de Justificar la subvenció, on trobareu la informació dels aspectes importants per a emplenar el formulari de presentació de la justificació i els documents que hi cal annexar.
Rebre la resta de la subvenció
Per mantenir la continuïtat del finançament durant els quatre anys de l’acció és imprescindible que les avaluacions de les memòries cientificotècniques siguin favorables.
Prèviament a cadascun dels pagaments, la Sub-direcció General de Recursos Econòmics i Contractacions (SGREC) ha de comprovar d’ofici que l’entitat beneficiària està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Si no és així, s’ha d’iniciar el procediment de revocació fins a cobrir els deutes pendents per aquest concepte.
Tràmits relacionats