Què has de saber?
Ajut econòmic extraordinari i puntual en forma de pagament únic a entitats del Tercer Sector Social per fer front els efectes directes o indirectes de la COVID19, que té per finalitat afavorir el manteniment de l'activitat de les entitats del tercer sector social dedicades a l'atenció i la defensa dels drets socials de col·lectius vulnerables i en risc d'exclusió.
La petició genèrica no és vàlida per a la presentació de les sol·licituds d'aquest tràmit. Les sol·licituds presentades per petició genèrica no es tindran en compte i la data de presentació serà la data en què es presenti la nova sol·licitud utilitzant el formulari específic que trobeu en aquest tràmit.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Consulteu primer les preguntes freqüents sobre aquest ajut. Si no hi trobeu la resposta podeu fer les vostres consultes enviant un missatge a la Bústia de contacte: 'Ajut extraordinari per a entitats del Tercer Sector Social'.
Termini: del 7 de desembre a les 9:00h fins el 13 de desembre de 2020 a les 15:00h.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A les fundacions, les associacions i les cooperatives d'iniciativa social que tenen com a finalitat l'atenció i la defensa dels drets socials de col·lectius vulnerables i en risc d'exclusió.
A les federacions i les associacions que estiguin constituïdes per un mínim de 10 entitats que siguin fundacions, associacions o cooperatives d'iniciativa social, amb la mateixa finalitat d'atenció i defensa dels drets socials de col·lectius vulnerables i en risc d'exclusió.
No poden sol·licitar l'ajut les fundacions, les associacions i les cooperatives que presten serveis al sistema públic de serveis socials de Catalunya ni les que presten serveis al sistema públic de Salut, Educació o Justícia.
El termini per sol·licitar l'ajut és del 7 a les 9:00h fins el 13 de desembre de 2020 a les 15:00h.
- Ser una fundació, associació o cooperativa d'iniciativa social que tingui com a finalitat l'atenció i la defensa dels drets socials de col·lectius vulnerables i en risc d'exclusió.
- Han de tenir recollit als estatuts socials la finalitat d'atenció i la defensa dels drets socials de col·lectius vulnerables i en risc d'exclusió.
- Ser una federació o una associació que estigui formada per un mínim de 10 entitats de les que preveu l'article 2.1 del Decret Llei 42/2020, de 10 de novembre.
- Tenir la seu o una delegació a Catalunya i exercir-hi la seva activitat.
- Haver mantingut l'activitat a partir del 14 de març de 2020, de forma ininterrompuda.
- Que el volum de la seva activitat, en l'exercici anterior al de la publicació de la convocatòria, sigui superior a 40.000 euros.
Requisits generals
- Complir les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat i les obligacions davant la Seguretat Social o bé disposar de la corresponent resolució de pròrroga, ajornament, moratòria o qualsevol altra condició especial dels seus deutes amb l’Estat, la Generalitat i la Seguretat Social. Aquest compliment s’ha de mantenir al llarg de tot el procediment: en el moment de presentar la sol·licitud, abans de la resolució d’atorgament i abans de rebre qualsevol pagament. Pel que fa a les quotes a la Seguretat Social s’aplica el criteri que estableix l’article 17.1 del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març.
- Ser l'entitat titular del compte bancari que ha comunicat a la sol·licitud d'ajut.
- No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de persona beneficiària que preveu l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003).
- No haver estat sancionat, en resolució ferma, per la comissió d’infracció greu en matèria d’integració laboral de discapacitats o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, durant l’any anterior a la convocatòria, de conformitat amb el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l’ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d’agost, o, si ha estat sancionat, haver aplicat les mesures correctores previstes i abonat les quantitats requerides per aquest concepte.
- Complir els requisits que estableixen els articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística (DOGC núm. 2553, de 7.1.1998).
- No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals discriminatòries per raó de sexe o gènere.
- Disposar d’un sistema d’organització i de gestió de la prevenció, d’acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals; amb el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament dels serveis de prevenció; així com amb les modificacions posteriors introduïdes per la Llei 54/2003, de 12 de desembre, de reforma del marc normatiu de la prevenció de riscos laborals.
- Complir amb el que estableix la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes.
- Respectar el dret a l’accessibilitat per a les persones amb discapacitat d’acord amb la Llei 13/2014, de 30 d’octubre, d’accessibilitat.
- Respectar la normativa vigent en matèria de desenvolupament sostenible.
- Complir amb el que estableix l’article 13.5 de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, que el personal de les entitats les activitats de les quals suposin l’accés i l’exercici a les professions, els oficis i les activitats que impliquin contacte habitual amb menors no pot haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l’agressió i l’abús sexual, l’assetjament sexual, l’exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l’explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d’éssers humans.
- Complir la normativa sobre propietat intel·lectual.
- Complir qualsevol altra obligació legal o reglamentària que pugui afectar-lo.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Consulteu primer les preguntes freqüents sobre aquest ajut. Si no hi trobeu la resposta podeu fer les vostres consultes enviant un missatge a la Bústia de contacte: 'Ajut extraordinari per a entitats del Tercer Sector Social'.
Aquest ajut és compatible amb qualsevol altre ajut o subvenció, públic o privat, destinat a la mateixa finalitat, excepte amb els convenis resolutius formalitzats amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
El procediment de concessió d’aquests ajuts és el de concurrència no competitiva, i es resol fins a exhaurir el crèdit disponible, que podrà ser ampliat mitjançant resolució de la persona titular de l'òrgan concedent.
La quantia de l'ajut és un import fix de pagament únic de 5.000 euros per a les fundacions, associacions i cooperatives d'iniciativa social i de 20.000 euros per les federacions i associacions constituides per les entitats anteriors.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 07/12/2020 al 13/12/2020Per sol·licitar l'ajut per Internet cal disposar de l'idCAT Mòbil o un certificat digital vàlid.
-
2
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A l'Àrea privada (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
3
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Com i quan es rep la resposta?L'Administració té un termini màxim de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, per dictar i notificar [...]
Com i quan es rep la resposta?
L'Administració té un termini màxim de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, per dictar i notificar la resolució de concessió de les subvencions. Si transcorre aquest període i no s'ha dictat una resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.Les sol·licituds s'han de resoldre per ordre cronològic de presentació.
Quina resposta es rep?
La resolució de concessió de l'ajut es notifica mitjançant la seva publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya (http://tauler.gencat.cat), sens perjudici que es puguin utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics.Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes, cosa que s'accepta pel fet de presentar la sol·licitud de la subvenció, així com la seva publicitat per raó de les circumstàncies excepcionals i la seva tramitació amb caràcter d'urgència. La presentació de la sol·licitud de l'ajut comporta l'acceptació de la publicació de la resolució.
Es pot presentar un recurs?
Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs d'alçada davant l'òrgan superior jeràrquic de l'òrgan que la va dictar, que és l'òrgan competent per emetre resolució, en el termini d'un mes.