Què has de saber?
Aquest tràmit permet a les empreses de seguretat privada demanar autorització per fer servir uniformes o mitjans de defensa diferents o complementaris als que preveu la normativa vigent.
Uniformitat (composició de l’uniforme)
Cada empresa de seguretat pot determinar la combinació de les peces de roba que conformen l’uniforme segons:
- Conveniència o necessitats
- Condicions de treball
- Estació de l’any
- Altres possibles circumstàncies funcionals, laborals o personals.
L’uniforme s’ha d’adaptar a la persona, respectant-ne la dignitat i permetent l’elecció entre modalitats de peces associades tradicionalment a un sexe.
Les peces de roba que componen l’uniforme estan establertes a l’annex VIII de l’Ordre INT/318/2011, d’1 de febrer, sobre personal de seguretat privada.
Ús de peces específiques o addicionals
Per utilitzar altres tipus de peces de roba, l’empresa ha de comunicar-ho prèviament a la Direcció General d’Administració de Seguretat del Departament d’Interior i Seguretat Pública, la qual pot denegar-ne l’ús.
En condicions laborals, climatològiques o de risc especial, es pot autoritzar l’ús de peces específiques, accessòries, adequades al lloc de treball, sempre que es compleixi la legislació sectorial o especial en matèria de salut, seguretat i prevenció de riscos.
El distintiu del càrrec ha de ser sempre visible.
Mitjans de defensa
Són les armes defensives que pot portar el personal de seguretat.
L’empresa de seguretat pot sol·licitar a la Direcció General d’Administració de Seguretat:
- Substituir o complementar la defensa reglamentària amb altres armes defensives, segons el Reglament d’armes.
- Autoritzar altres elements defensius per utilitzar-los en esdeveniments o serveis amb requisits específics.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
A les empreses de seguretat privada que necessitin:
- Autoritzar una uniformitat específica o de tipus VIP per a un servei determinat.
- Complementar o substituir un element de defensa.
Es recomana presentar la sol·licitud, com a mínim, 15 dies abans de la data prevista d’utilització de la nova uniformitat o dels elements de defensa.
- Escrit de conformitat o sol·licitud de la nova uniformitat o mitjà de defensa, on consti la motivació de la sol·licitud i les dades d'identificació del client
- Descripció i fotografies de totes les peces de roba i mitjans de defensa que s'esmentin a la sol·licitud
145,65 €
Passos a fer
-
1
Primer pas
Sol·liciteu l’autorització
Aquest tràmit només el podeu fer per internet. Per tramitar-lo heu de disposar de l’idCAT mòbil o un certificat digital.
Si signeu el formulari com a persona jurídica, necessiteu un certificat digital de representació o estar inscrit a Representa, el Registre electrònic de representació.
-
2
Segon pas
Pagueu la taxa
Podeu pagar la taxa:
Podeu pagar la taxa:
- En línia: amb targeta bancària o Bizum, a través de l’Àrea privada o l’Estat de les teves gestions de la plataforma tràmits gencat.cat.
- Mitjançant la carta de pagament: a través d’un caixer de CaixaBank o des de la web Pagament d’impostos i matrícules de CaixaBank.
Important:
- No iniciarem la tramitació de l’expedient fins que no tinguem constància del pagament de la taxa.
- Si no feu el pagament en el termini establert, entendrem que desistiu del tràmit.
-
3
Tercer pas
Consulteu l’estat del tràmit
Consulteu l’estat del tràmit a través d’aquests canals:
Consulteu l’estat del tràmit a través d’aquests canals:
- Canal Empresa (amb l’idCAT Mòbil o el certificat digital).
- Estat de les teves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI o NIF).
- Telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI o NIF).
-
4
Quart pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan rebreu la resposta?
Quan rebreu la resposta?
En un termini màxim de 3 mesos, a comptar de la presentació de la sol·licitud.
Si no rebeu cap resposta en aquest termini, podeu considerar que hem rebutjat la vostra sol·licitud.
Quina resposta rebreu?
Una resolució d’autorització o de no autorització, segon correspongui.
Com rebreu la resposta?
Rebreu un correu electrònic amb l’enllaç a la notificació. Podeu accedir-hi a través de l’Àrea privada o de l’àrea privada del Canal Empresa.
Podreu presentar un recurs?
Hi podeu presentar un recurs en el termini d’1 mes des de l’endemà d’haver rebut la notificació, a través de l’opció Aportar documentació dins del detall del tràmit a l’Àrea Privada o Canal Empresa.