Què has de saber?
Ajuts extraordinaris i d’emergència per fer front a la suspensió i limitació de l’obertura al públic de les instal·lacions esportives a Catalunya, amb la finalitat d’afavorir la sostenibilitat econòmica del sector, contribuir al manteniment i a la continuïtat de la seva activitat, i pal·liar les afectacions econòmiques i socials que es puguin produir en aquest àmbit.
Consulteu la Resolució de concessió definitiva de la concessió dels ajuts
Consulteu la Resolució d’expedients inadmesos
Consulteu la Resolució d’expedients desistits
Consulteu la diligència relativa a la duplicitat d’expedients
Consulteu la diligència relativa a l’acumulació d’expedients
Requeriment de documentació per completar o esmenar la sol·licitud de subvenció
Guia per a la resposta al requeriment de documentació per completar o esmenar la sol·licitud de subvenció (Actualitzada a 22.04.2021)
Consulteu les dades del Cens d’Equipaments Esportius de Catalunya
Correus electrònics de suport:
Servei d’Equipaments Esportius: equipaments.cce.presidencia@gencat.cat
Representacions territorials de l’Esport
- Barcelona: esports_barcelona.presidencia@gencat.cat
- Girona: esports.girona@gencat.cat
- Lleida: esports_lleida@gencat.cat
- Tarragona: esports_tarragona.presidencia@gencat.cat
- Terres de l’Ebre: esportsterresebre.presidencia@gencat.cat
A les entitats privades sense finalitat de lucre registrades en el Registre d’Entitats Esportives de la Generalitat de Catalunya que gestionen instal·lacions esportives.
A les empreses que gestionen instal·lacions esportives d’acord amb l’epígraf 967.1 (Instal·lacions esportives) o l’epígraf 967.2 (Escoles i serveis de perfeccionament de l’esport) de les tarifes i la instrucció de l’Impost d’Activitats Econòmiques, aprovades pel Reial decret legislatiu 1175/1990, de 28 de setembre.
A les universitats catalanes, que siguin gestores d’instal·lacions esportives.
Queden excloses com a beneficiàries d’aquesta línia d’ajuts els ens locals de Catalunya, les persones jurídiques participades en més d’un 50% per capital públic, a excepció de les universitats, i els professionals i treballadors autònoms.
Queden excloses les instal·lacions esportives d’ús escolar, assistencial, sanitari, residencial o turístic.
Termini de sol·licitud: del 10 al 16 de març de 2021.
La documentació la trobareu a cadascun dels passos.
Requisits per obtenir la condició de persona beneficiària
Mitjançant la signatura i presentació d'una declaració responsable, les persones sol·licitants hauran de declarar que compleixen els requisits següents:
Per al programa 1:
a) No tenir la consideració d'empresa en situació de crisi en data 31 de desembre de 2019, de conformitat amb la definició inclosa a l'article 2, apartat 18, del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE L 187, de 26.6.2014).
Les petites empreses i microempreses podien estar en situació de crisi en la data abans esmentada, sempre i quan no estiguessin en un procediment concursal i no haguessin rebut un ajut de salvament (ajut encara no tornat) o un ajut de reestructuració (i continuïn sotmeses al pla de reestructuració).
b) No estar subjecta a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut percebut il·legal i incompatible amb el mercat interior.
c) Ser titular de la gestió d'una instal·lació esportiva.
La instal·lació s'ha de trobar en servei, ha d'estar recollida al CEEC, i la seva obertura al públic s'ha d'haver vist directament suspesa o limitada durant l'any 2021 per mesures de salut pública adoptades per les autoritats competents en el context de la situació de pandèmia generada per la COVID-19.
Les dades bàsiques d'aquestes instal·lacions són consultables al cercador d'instal·lacions esportives del CEEC a la pàgina web del Consell Català de l'Esport, a l'enllaç https://equipaments.esport.gencat.cat/ceeree/cercador. El número de referència assignat a cada instal·lació pel CEEC és el codi que caldrà indicar en la sol·licitud d'ajut per poder identificar la instal·lació esportiva que la motiva, així com l'adreça, el municipi i la superfície total dels diferents espais esportius afectats per la suspensió o limitació d'activitats.
d) En el cas de les empreses que gestionen instal·lacions esportives, estar donades d'alta a l'epígraf 967.1 (Instal·lacions esportives) o a l'epígraf 967.2 (Escoles i serveis de perfeccionament de l'esport) de les tarifes i la instrucció de l'Impost d'Activitats Econòmiques, aprovades pel Reial decret legislatiu 1175/1990, de 28 de setembre.
e) No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de persona beneficiària de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
f) Complir les obligacions i no incórrer en els supòsits de prohibició establerts en els articles 90.bis i 92.bis del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya.
g) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat i les obligacions davant la Seguretat Social.
h) En el cas que disposi d'una plantilla igual o superior a 50 persones treballadores, donar ocupació, almenys, a un 2% de treballadors/ores amb discapacitat sobre el nombre total de treballadors/ores, o bé aplicar les mesures alternatives d'acord amb el que disposen l'article 42.1 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre; el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, que regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva a favor de les persones treballadores amb discapacitat, i el Decret 86/2015, de 2 de juny, sobre l'aplicació de la quota de reserva del 2% a favor de persones amb discapacitat en empreses de 50 o més persones treballadores i de les mesures alternatives de caràcter excepcional al seu compliment.
i) No haver estat sancionades, mitjançant resolució ferma, per la comissió d'una infracció greu en matèria d'integració laboral de persones discapacitades o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, durant l'any anterior a la convocatòria, de conformitat amb el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, o, si han estat sancionades, hagin aplicat les mesures correctores previstes i abonat les quantitats requerides per aquest concepte.
j) Complir l'obligació de respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats a l'àmbit laboral i, amb aquesta finalitat, adoptar mesures adreçades a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre homes i dones, respectant allò que estableix l'article 45 i la disposició transitòria dotzena de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva de dones i homes, i l'article 36 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
k) En el cas que tingui una plantilla igual o superior a 25 persones, indicar els mitjans que s'utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe i per intervenir-hi en llurs centres de treball, d'acord amb els agents socials, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
l) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11.1 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol.
m) Disposar d'un sistema d'organització i de gestió de la prevenció, d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals; amb el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció; i la Llei 54/2003, de 12 de desembre, de reforma del marc normatiu de la prevenció de riscos laborals.
n) Quan les activitats que es duen a terme en les instal·lacions esportives objecte d'aquests ajuts comportin contacte habitual amb menors, disposar de les certificacions legalment establertes, o comprometre's a fer la comprovació oportuna, per acreditar que el personal que desenvolupa aquestes activitats no ha estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i l'abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans, d'acord amb l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor.
o) Complir els requisits establerts als articles 32.1, 32.3, 33 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
p) En el cas de fundacions i associacions no esportives, haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
q) En el cas de fundacions, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat, d'acord amb l'article 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.
r) En el cas d'associacions esportives d'utilitat pública, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant l'òrgan competent del Consell Català de l'Esport, d'acord amb l'article 34 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, i l'article 5 del Reial decret 1740/2003, de 19 de desembre, sobre procediments relatius a associacions d'utilitat pública i resta de normativa aplicable.
s) Que l'entitat gestora disposi de la llicència o comunicació ambiental preceptiva per desenvolupar l'activitat esportiva a la instal·lació.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar l'ajut
Terminis
Del 10/03/2021 al 16/03/2021 -
Segon pas
Aportar documentació, presentar recurs, al·legar, desistir,...
Es pot presentar recurs?Es pot interposar recurs d'alçada davant la persona titular del departament competent en matèria d'esports i d’activitat física, en el termini d'un mes comptat a partir de [...]
Es pot presentar recurs?
Es pot interposar recurs d'alçada davant la persona titular del departament competent en matèria d'esports i d’activitat física, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la resolució. -
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de tres mesos a comptar des de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria al DOGC. Un cop transcorregut [...]
Quan es rep la resposta?
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de tres mesos a comptar des de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria al DOGC. Un cop transcorregut aquest termini, si no s'ha produït la notificació esmentada, els interessats poden entendre que les seves sol·licituds han estat desestimades per silenci administratiu.Quina resposta es rep?
La publicació de la resolució final del procediment al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya (tauler.gencat.cat), substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes. Així mateix, aquesta resolució es pot consultar a través de la pàgina web esport.gencat.cat, sens perjudici que es puguin utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics.Es pot presentar recurs?
Es pot interposar recurs d'alçada davant la persona titular del departament competent en matèria d'esports i d’activitat física, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la resolució.