Què has de saber?
És l’autorització que han de demanar les empreses de seguretat, amb domicili social i àmbit d’actuació limitat a Catalunya, que vulguin prestar serveis de les activitats de seguretat privada incloses a l'article 5.1 de la Llei 5/2014, de 4 d'abril, de seguretat privada, excepte la d’investigació privada.
També han de demanar l’autorització quan:
- Qualsevol modificació que afecti les característiques necessàries per estar donades d’alta en el Registre de seguretat privada de Catalunya.
- Cessin en l’activitat i demanin la baixa en el Registre de seguretat privada de Catalunya i la devolució de l’aval dipositat.
- Vulguin obrir, modificar o tancar una delegació.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
A qualsevol persona física o jurídica que es vulgui constituir com a empresa de seguretat privada, amb seu social i àmbit d’actuació limitat a Catalunya.
La pots sol·licitar en qualsevol moment.
- Declaració del representant o representants legals de l’empresa de seguretat privada.
- Còpia de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil.
- Certificat de vigència de la pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil.
- Resguard emès per la Caixa General de Dipòsits de la Generalitat de Catalunya de l’aval dipositat com a garantia.
- Títol d'ús del local en el qual s'estableix la seu de l'empresa.
- Certificat de les mesures de seguretat instal·lades a la seu social.
- Certificat d'instal·lació d'un armer.
- Memòria explicativa del pla d'operacions.
- Llista del personal de l'empresa.
- Document acreditatiu de l'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE), si no autoritzes la consulta de dades.
- Certificat d'antecedents penals de cadascun dels representants legals que constin al formulari i no hagin autoritzat la consulta de dades.
- Titulació universitària de l’enginyer tècnic o enginyera tècnica, si és el cas.
- Reportatge gràfic de la uniformitat i requisits tècnics dels teixits i logotip de l’empresa.
495,40 €
Per obtenir l'autorització com a empresa de seguretat has de complir els requisits jurídics i tècnics per a cadascuna de les activitats i serveis de seguretat privada que vols exercir.
Si la sol·licitud o la documentació presentada és defectuosa o incompleta, rebràs un requeriment perquè l’esmenis o la completis en el termini de 10 dies des de l'endemà d’haver rebut el requeriment.
Quan hagis presentat tota la documentació necessària:
- La Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra emetrà un informe sobre la idoneïtat de les mesures de seguretat instal·lades a la seu social de l’empresa.
- La Guàrdia Civil emetrà un informe sobre la idoneïtat de la instal·lació de l’armer.
Recorda que, si vols dedicar-te exclusivament a les activitats d’instal·lació i manteniment d'aparells, dispositius i sistemes de seguretat connectats a centrals d'alarma o a centres de control o de videovigilància, has de fer la sol·licitud a través del tràmit Declaració d'empreses d'instal·lació i manteniment de sistemes de seguretat.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Fer la sol·licitud
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
L’hauràs de signar amb idCAT Mòbil o certificat digital.
-
2
Segon pas
Fer el pagament
Pots pagar la taxa:
Pots pagar la taxa:
- En línia amb targeta bancària, en el moment d’enviar el formulari o més tard des de l’Àrea privada o des de Consulta l’estat d’un tràmit o gestió.
- Mitjançant la carta de pagament: a través d’un caixer de CaixaBank o des del web de CaixaBank trobaràs l’enllaç a la carta de pagament.
La unitat encarregada de la teva sol·licitud iniciarà la tramitació de l’expedient quan tingui constància del pagament de la taxa. En el cas que no abonis l’import de la taxa en el termini establert, es considerarà que desisteixes del tràmit.
-
3
Tercer pas
Consultar l'estat del tràmit
Consulta l’estat del tràmit als llocs següents:
Consulta l’estat del tràmit als llocs següents:
- Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o certificat digital).
- Consulta l’estat d’un tràmit o gestió (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Telèfon 012 (amb el codi identificador —ID— del tràmit i el DNI/NIF).
-
4
Quart pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quina resposta rebré?
Quina resposta rebré?
Rebràs una resolució sobre l'autorització i la inscripció, si s’escau, en el Registre de seguretat privada de Catalunya.
Un cop autoritzada i inscrita, i abans d'entrar en funcionament, hauràs de comunicar la data d'inici de les activitats a la Direcció General d’Administració de Seguretat.
Com rebré la resposta?
Rebràs un correu electrònic amb l’enllaç a la notificació. Pots accedir-hi a través de l’àrea privada del Canal Empresa.
Quan rebré la resposta?
En un termini màxim de 2 mesos des de la presentació de la sol·licitud.
Si no reps cap resposta en aquest termini, pots considerar que hem rebutjat la teva sol·licitud.
Pots presentar un recurs?
Hi pots presentar un recurs en el termini d’1 mes des de l’endemà d’haver rebut la notificació, a través de la modalitat “Presentar un recurs” d’aquest tràmit.