Què has de saber?
És l’autorització que han de demanar les empreses de seguretat, amb domicili social i àmbit d’actuació limitat a Catalunya, que vulguin prestar serveis de les activitats de seguretat privada incloses a l'article 5.1 de la Llei 5/2014, de 4 d'abril, de seguretat privada, excepte la d’investigació privada.
També han de demanar l’autorització quan:
- Qualsevol modificació que afecti les característiques necessàries per estar donades d’alta en el Registre de seguretat privada de Catalunya.
- Cessin en l’activitat i demanin la baixa en el Registre de seguretat privada de Catalunya i la devolució de l’aval dipositat.
- Vulguin obrir, modificar o tancar una delegació.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
A qualsevol persona física o jurídica que es vulgui constituir com a empresa de seguretat privada, amb seu social i àmbit d’actuació limitat a Catalunya.
La pots sol·licitar en qualsevol moment.
En cas d’alta:
- Inventari dels mitjans materials de la delegació.
- El contracte o títol de propietat de l’immoble o immobles destinats a la delegació.
- Relació del personal de la delegació, amb expressió del càrrec, categoria i número de document d’identitat.
- Certificat de mesures de seguretat, d’acord amb els articles 5 i 6 de la Llei 5/2014, de 4 d'abril, de seguretat privada.
L’alta d’una delegació té una taxa de 188,05 €
Un cop rebuda la sol·licitud, la Direcció General d’Administració de Seguretat verificarà i anotarà l’alta, la modificació o la baixa de la delegació de l’empresa de seguretat en el Registre de seguretat privada de Catalunya.
Posteriorment, sol·licitarà a la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra que comprovi la idoneïtat de les mesures de seguretat establertes a la normativa i que emeti un informe de conformitat, si escau.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Fer la sol·licitud
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
L’hauràs de signar amb idCAT Mòbil o certificat digital.
-
2
Segon pas
Fer el pagament
Pots pagar la taxa:
Pots pagar la taxa:
- En línia amb targeta bancària, en el moment d’enviar el formulari o més tard des de l’Àrea privada o des de Consulta l’estat d’un tràmit o gestió.
- Mitjançant la carta de pagament: a través d’un caixer de CaixaBank o des del web de CaixaBank trobaràs l’enllaç a la carta de pagament.
-
3
Tercer pas
Consultar l'estat del tràmit
Consulta l’estat del tràmit als llocs següents:
Consulta l’estat del tràmit als llocs següents:
- Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o certificat digital).
- Consulta l’estat d’un tràmit o gestió (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Telèfon 012 (amb el codi identificador —ID— del tràmit i el DNI/NIF).
-
4
Quart pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quina resposta rebré?
Quina resposta rebré?
Rebràs una resolució sobre l’alta, modificació o baixa de la delegació.
Com rebré la resposta?
Rebràs un correu electrònic amb l’enllaç a la notificació. Pots accedir-hi a través de l’àrea privada del Canal Empresa.
Quan rebré la resposta?
En un termini màxim de 2 mesos des de la presentació de la sol·licitud.
Si no reps cap resposta en aquest termini, pots considerar que hem rebutjat la teva sol·licitud.
Pots presentar un recurs?
Hi pots presentar un recurs en el termini d’1 mes des de l’endemà d’haver rebut la notificació, a través de la modalitat “Presentar un recurs” d’aquest tràmit.