Què has de saber?
Per poder utilitzar una estructura subterrània, d'acord amb la legislació de mines, cal sol·licitar una autorització a l'Administració, que conferirà a la persona titular el dret exclusiu d'utilització de les estructures i impedirà que es realitzin dins del seu perímetre de protecció, treballs o activitats que puguin perjudicar l'aprofitament.
Prèviament a l'autorització, cal haver sol·licitat la declaració de qualificació d'aquesta estructura subterrània dins de la Secció B de la Llei de mines.
Una estructura subterrània és tot aquell dipòsit geològic, natural o artificial produït a conseqüència d'activitats regulades per la Llei de Mines, les característiques del qual permetin retenir naturalment i en profunditat qualsevol producte o residu que s'hi vessi o s'hi injecti.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no la tindrem en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
A qualsevol persona, física o jurídica, titular de drets miners.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Aquesta sol·licitud s'ha de fer abans que la sol·licitud de l'aprofitament d'estructura subterrània.
-
Memòria tècnica
Ha de contenir: - Descripció i emplaçament exacte de l'estructura. - Formacions geològiques afectades, context estructural de la zona i justificació de l'estanquitat de la mateixa. - Tipus d'utilització, naturalesa del producte o residu que es vol emmagatzemar i règim d'aprofitament temporal o permanent. - Durada de l'autorització sol·licitada. - Perímetre o volum de protecció que es consideri necessari.
Aquest tràmit és gratuït.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només el podeu fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Persona física
- Persona jurídica
- Persona vinculada a una organització amb capacitat de representació
-
2
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
3
Tercer pas
Rebre la resposta de l’Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de tres mesos, a comptar des de la data en què es presenta la sol·licitud.
Si transcorregut el termini de tres mesos no s’ha produït la notificació esmentada, s’entendrà que la sol·licitud es desestima, per silenci administratiu, d’acord amb l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Quina resposta es rep?
La persona titular de la Direcció General d'Energia, Seguretat Industrial i Seguretat Minera emetrà una resolució degudament motivada.
Com es rep la resposta?
Es rep una notificació electrònica. Es pot accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.
Es pot presentar un recurs si no s'està d'acord?
Contra la resolució de la persona titular de la Direcció General d'Energia, Seguretat Industrial i Seguretat Minera, que no exhaureix la via administrativa, es pot presentar un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Secretaria d'Empresa i Competitivitat, en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 76 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.