Què has de saber?
Els edificis que tinguin instal·lacions tèrmiques centralitzades que subministrin calefacció o refrigeració o estiguin connectats a una xarxa de calefacció o refrigeració urbana tenen l'obligació d'instal·lar comptadors individuals que mesurin el consum d'energia tèrmica de cada consumidor sempre que sigui tècnicament viable i econòmicament rendible.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
- A titulars d’instal·lacions tèrmiques centralitzades
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
- Certificat d'exclusió de l'obligació d'instal·lar sistemes de comptabilització individualitzada. Annex II del Reial decret 736/2020.
- Certificat de pressupost de valoració negativa de la viabilitat tècnica o rendibilitat econòmica. Annex III del Reial decret 736/2020.
- Declaració responsable del representant de la comunitat de propietaris o del titular de l'edifici. Annex V del Reial decret 736/2020.
Aquest tràmit és gratuït.
Les persones titulars d'instal·lacions tèrmiques centralitzades en edificis, nous i existents, tenen l'obligació d'instal·lar comptadors individuals que mesurin el consum d'energia tèrmica de cada usuari.
Aquesta obligació es fixa sempre que sigui tècnicament viable i econòmicament rendible, quan les instal·lacions tèrmiques no disposin d'un sistema que permeti el repartiment de les despeses corresponents a cada servei (calefacció i refrigeració) entre els diferents consumidors, tal com estableix la Instrucció Tècnica 1.2.4.4 del Reglament d'instal·lacions tèrmiques en els edificis (RITE)
Excepcionalment, per al cas de calefacció, i sempre que no sigui tècnicament viable l’ús de comptadors individuals, s’imposa l’obligació d’instal·lar repartidors de costos de calefacció, sempre que aquesta opció sigui econòmicament rendible.
Queden exclosos del compliment de les obligacions anteriors les persones titulars de les instal·lacions tèrmiques determinades a l'annex I del Reial decret 736/2020, bé per la seva inviabilitat tècnica o, en el cas de calefacció, per la seva ubicació a determinades zones climàtiques.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Comunicar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de:
- Persona física
- Persona jurídica
- Persona vinculada a una organització amb capacitat de representació
-
2
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
3
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan i com es rep la resposta?
Quan i com es rep la resposta?
Quan envieu el formulari, rebreu un rebut de registre i còpia del formulari enviat. En aquest moment, entendrem que s'ha realitzat el tràmit.