Què has de saber?
La coordinació d’activitats empresarials (d'ara endavant CAE) és el conjunt d'accions per a garantir la seguretat i salut de les persones d’organismes diferents que actuen en un centre de treball i han d’intercanviar informació sobre els riscos i mesures preventives de les seves activitats.
Cal realitzar aquesta coordinació abans de l’inici de les activitats, sempre que es doni concurrència entre empreses, professionals autònoms o organismes en un centre del Departament de Salut.
Del seu incompliment se’n poden derivar responsabilitats civils o penals.
Aquest tràmit només es pot fer per Internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es té en compte ni es computa a l’efecte de la data de presentació.
Important: aquest és un tràmit específic per a empreses i professionals que facin actuacions puntuals o continuades en espais d’edificis de titularitat del Departament de Salut i ens mancomunats.
Podeu consultar l’apartat Suport a la tramitació del web gencat.cat.
Per rebre assistència tècnica, truqueu al 012.
Organisme responsable
A totes les empreses, professionals autònoms o organismes que hagin de prestar serveis o proveir subministraments en centres del Departament de Salut, quan es doni concurrència d'activitats, encara que no hi hagi una relació contractual.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
S’ha de realitzar abans de l’inici de les activitats, amb un mínim de 48 hores d’antelació.
El formulari té una validesa de dos anys, sempre i que no hi hagi canvis substancials a notificar.
En cas de treballs amb risc elèctric d’alta tensió/oxitall/soldadura o tasques de control de plagues, treballs en alçada i treballs en espais confinat:
- Pla de treball.
En cas d’obres (un dels tres):
- Pla de seguretat i salut (aquest document ha d'estar signat digitalment per la persona que actua com a tècnic de prevenció de riscos) o,
- Estudi o estudi bàsic de seguretat i salut (aquest document ha d'estar signat digitalment per la persona que actua com a tècnic de prevenció de riscos) o,
- Informe de seguretat i salut (per a obrir aquest document cal que el descarreguis al dispositiu i l'obris amb el programa Adobe Reader).
En cas que s’utilitzin productes químics o fitosanitaris:
- Llistat d'aquests productes.
- Fitxes de seguretat dels productes químics o fitosanitaris.
Has de descarregar i lliurar als treballadors que presten serveis al centre del Departament de Salut els documents següents:
- Riscos genèrics (conjunt de riscos existents al centre de treball).
- Consignes d’actuació en cas d’emergència (instruccions a seguir en cas de produir-se una situació d’emergència al centre de treball).
Documents
1. Dur a terme activitats concurrents per part d’empreses, autònoms o organismes en un centre del Departament de Salut.
2. Comunicar l’inici de les activitats com a mínim 48 hores abans de començar-les.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Comunica la CAE
Aquest tràmit només el pots fer per Internet. Per enviar el formulari cal identificar-se digitalment de la següent manera:
- La persona titular de l'empresa o qui actua en nom seu (en aquest darrer cas has de disposar dels permisos corresponents): amb un certificat digital o idCAT Mòbil.
- El/la representant d'una persona jurídica:
- Amb un certificat digital de representació.
- Amb un certificat de persona física o un idCAT Mòbil, si prèviament s'ha fet la inscripció en el Registre electrònic de representació (Representa) i es marca aquesta opció en el formulari.
-
2
Segon pas
Consulta l'estat del tràmit
Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:
Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:
- L'Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Telèfon 012 (amb el codi identificador (ID) del tràmit i el DNI/NIF).
- L'Àrea privada (amb certificat digital o contrasenya d’un sol ús).
Consulta més informació sobre com accedir i fer seguiment dels meus tràmits.
-
3
Tercer pas
Aporta la documentació requerida
Com aportar la documentació requerida:
Com aportar la documentació requerida:
Un cop revisada la sol·licitud i la documentació lliurada, l’Administració pot requerir-te documentació complementària. Aquesta documentació s’ha d’aportar des de:
- Àrea privada (amb idCAT Mòbil o certificat digital).
- Estat de les meves gestions (amb el codi identificador del tràmit i el teu NIF/NIE).
Per cada document presentat es genera un acusament de rebuda.
Si necessites ajuda, consulta aquest vídeo tutorial sobre com aportar documents a un requeriment.
-
4
Quart pas
Rep la resposta de l'Administració
Quan rebré la resposta?
Quan rebré la resposta?
Rebràs una comunicació de conformitat per part del Servei Mancomunat de Prevenció de Riscos Laborals un cop validada la comunicació de la coordinació d’activitats empresarials realitzada.
La conformitat es farà aproximadament en un termini de dos dies hàbils des que es disposi de tota la documentació.
Com rebré la resposta?
Rebràs el document de comunicació de la conformitat a l’Àrea privada d’empresa. Pots accedir-hi per descarregar-lo amb certificat digital o amb l’identificador del tràmit (ID) i el NIF/NIE des de l’Estat de les meves gestions.