Què has de saber?
AVÍS: les instruccions per poder sol·licitar l'ampliació del termini d'execució la trobareu a l'apartat "Requisits" d'aquesta mateixa pàgina.
Es convoquen les subvencions d'activitats a entitats de l'àmbit de les polítiques del Departament d'Igualtat i Feminisme.
El programa que es convoca correspon a la línia F: Programa per a la igualtat de drets, reconeixement, oportunitats i participació en l'àmbit de les migracions, el refugi i l'antiracisme.
Les sublínies F4 i F7 les gestionarà el Departament d'Igualtat i Feminisme i les sublínies F1, F2, F3, F5, F6 i F8, el Departament de Drets Socials i Inclusió:
Departament d'Igualtat i Feminisme
F.4 Accions que promoguin el reconeixement de la diversitat com a factor estructural de la societat catalana i contribueixin a la prevenció del racisme.
F.7 Accions que promoguin la formació, la recerca i la innovació entorn del fet migratori i el racisme.
Departament de Drets Socials i Inclusió
F.1 Accions d'acollida i d'aprenentatge i socialització de la llengua catalana per a persones migrades, refugiades i retornades complementàries a les impulsades directament pel Departament d'Igualtat i Feminisme.
F.2 Accions que promoguin la igualtat d'oportunitats, de drets i de tracte, tot corregint greuges fruit del racisme estructural i desigualtats per raó d'origen.
F.3 Accions que promoguin la igualtat d'accés a la participació en la vida comunitària i el teixit associatiu de les persones migrades i/o racialitzades.
F.5 Accions de lluita contra la irregularitat administrativa i/o l'explotació laboral de les persones estrangeres i migrades, especialment les que es trobin en situació de vulnerabilitat.
F.6 Accions d'incidència política i social de les persones migrades.
F.8 Accions integrals d'acollida, acompanyament i assessorament especialitzat per a persones refugiades, sol·licitants i/o amb necessitats de protecció internacional.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a l'efecte de la data de presentació.
A entitats i federacions d'entitats. Es poden acollir a aquestes subvencions les entitats i federacions d'entitats constituïdes legalment que no tinguin ànim de lucre i que desenvolupin les seves activitats de manera real i efectiva en l'àmbit de Catalunya. Les entitats sol·licitants han de complir els requisits que exigeix la base reguladora 5 de l'Ordre IFE/139/2024, de 18 de juny, així com qualsevol altra obligació legal o reglamentària que pugui afectar-les.
Fins al 31 de desembre de 2026
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Aportar documentació
Terminis
Del 13/03/2025 al 31/12/2026