Què has de saber?
Per a la posada en funcionament, la modificació o la baixa d’ascensors ubicats a Catalunya, els titulars d'aquestes instal·lacions han de presentar a l’Administració una declaració responsable en la qual manifestin que compleixen els requisits preceptius.
Per altra banda, les empreses conservadores dels ascensors han de presentar una comunicació a l’Administració quan deixen d’efectuar el manteniment d’un ascensor.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Per tal d’evitar incidències en la tramitació i per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hàgiu d'utilitzar us els descarregueu. En aquest sentit, si reutilitzeu els documents utilitzats en altres tràmits, es pot donar el cas que en presenteu una versió obsoleta.
Abans de tramitar, primer cal consultar de dades registrals d'ascensors, per poder emplenar el formulari de manera correcta i que la tramitació segueixi.
Les dades que figuren a la consulta són les que li consten a l'Administració, d'acord amb les declaracions responsables que s'han fet des de 2014. Per tant, són dades que les persones titulars de la instal·lació o el seu representat han declarat de manera prèvia, des de novembre de 2014. Si l’Administració detecta errors a posteriori pot requerir que es corregeixin.
És important que quan cerquis les dades, comprovis:
- El número de registre (RAE-1 o RAEPV).
- L’adreça de la instal·lació.
- Les dades de la persona titular.
Què passa si detecto dades duplicades?
Si trobes un resultat duplicat a la consulta de dades registrals (mateix número de RAE1 a dues adreces diferents), has d’indicar-nos-ho mitjançant el formulari de contacte. Depenent de cada cas, et donarem les instruccions sobre què cal fer.
També pots contactar-hi, enviant un correu electrònic a les bústies següents:
- Barcelona: ascensorsbcn.empresa@gencat.cat
- Terres de l'Ebre: terresdelebre.emo@gencat.cat (Ascensors ubicats a les comarques de Baix Ebre, Montsià, Ribera d’Ebre i Terra Alta).
- Girona: seguretatindustrial.generalitatgirona@gencat.cat
- Lleida: autolleida.emo@gencat.cat
- Tarragona: bustia-siam.tgn@gencat.cat
Què passa si les dades que trobo no coincideixen amb les actuals?
Si, per exemple, la persona titular de la instal·lació no coincideix, abans de presentar la modificació, el canvi de conservador, la baixa, etc. hauràs de tramitar un canvi de titular, perquè a l'Administració li consti el titular actual.
El mateix passarà si vols tramitar una modificació, canvi de conservador, baixa..., d’un ascensor que es trobi en la situació de baixa temporal. En aquest cas s’ha de presentar el formulari de Rehabilitació de baixa temporal. Si el titular també ha canviat primer s’ha de presentar la declaració responsable de canvi de titular i després la Rehabilitació de la baixa temporal.
Què passa si consulto les dades i no trobo cap resultat?
Si no trobes les dades de la teva instal·lació a la consulta de dades registrals d'ascensors, vol dir que des de 2014 no s’ha fet cap tràmit relacionat amb la instal·lació. Tot i això, pots continuar la tramitació igualment i les dades que declaris s’incorporaran al registre.
És molt important que facis la cerca per número d’instal·lació (RAE-1 o RAEPV) i per adreça. Així el resultat de la consulta serà més fiable.
Organisme responsable
Als titulars d’ascensors ubicats a Catalunya.
-
Declaració responsable per a la posada en servei, la modificació o la baixa d'un ascensor
[
, 118,99 KB ]
El titular de la instal·lació o el seu representant legal o apoderat ha de signar aquesta declaració. La signatura pot ser electrònica (amb certificat digital) o manuscrita. En aquest últim cas, cal que escanegis o fotografiïs el document signat per tal d'adjuntar-lo al formulari. Els formats d'arxiu acceptats son el .pdf, jpg, .tiff i el .gif. - Altra documentació
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
S’informa que la inexactitud, falsedat o manca de dades de caràcter essencial de qualsevol dada o informació que s’incorpori a la declaració responsable comporta un incompliment dels requisits establerts legalment i suposa l’inici de l’activitat d’inspecció i control de l’Administració prevista al títol VII de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Comunicar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de:
- Persona física
- Persona jurídica
- Persona vinculada a una organització amb capacitat de representació
-
2
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
-
3
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
La comunicació feta per Internet es considera efectuada davant l'Administració en el moment del registre telemàtic a Canal Empresa. Un cop enviat el formulari, Canal Empresa donarà un codi [...]
La comunicació feta per Internet es considera efectuada davant l'Administració en el moment del registre telemàtic a Canal Empresa. Un cop enviat el formulari, Canal Empresa donarà un codi identificador del tràmit i un número de registre d'entrada. A més es generarà un document d'acusament de rebuda que es podrà descarregar en qualsevol moment des del mateix portal de Canal Empresa (a la secció "La meva carpeta" si disposeu de certificat digital o a la secció "Estat de les meves gestions" si no en disposeu), indicant el codi identificador del tràmit.
Un cop rebudes les dades i efectuades les comprovacions oportunes, l’Administració emetrà el certificat acreditatiu de la baixa del Registre d'instal·lacions tècniques de seguretat industrial de Catalunya. El titular de la instal·lació podrà consultar i descarregar aquest certificat accedint a la seva carpeta de Canal Empresa o bé a través de la secció "Estat de les meves gestions" d'aquest mateix portal, indicant el codi identificador del tràmit.