Què has de saber?
Per a la posada en funcionament, la modificació o la baixa d’instal·lacions d’equips a pressió ubicades a Catalunya, els titulars d’aquestes instal·lacions han de presentar a l’Administració una declaració responsable en la qual manifestin que compleixen els requisits preceptius.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hageu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents per altres ocasions, es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
El nombre màxim d’equips que es poden indicar en un formulari és de 50. En cas que es vulguin donar de baixa més de 50 equips d’una mateixa instal·lació, cal que realitzeu el tràmit tantes vegades com sigui necessari en grups de 50 equips.
Exemple: si es volen donar de baixa 105 equips d’una instal·lació, caldrà fer 3 tràmits de baixa d’equips (dos tràmits amb 50 equips i un amb cinc).
La baixa d’equips d’una instal·lació només es pot fer a través d’aquest tràmit i no es pot efectuar a través del tràmit de modificació.
Organisme responsable
Als titulars d’instal·lacions d’equips a pressió ubicades a Catalunya.
La declaració responsable s'ha de presentar un cop donats de baixa els equips corresponents.
-
Declaració responsable de la instal·lació de seguretat industrial
[
, 120,71 KB ]
El titular de la instal·lació o el seu representant legal o apoderat ha de signar aquesta declaració. La signatura pot ser electrònica (amb certificat digital) o manuscrita. En aquest últim cas, cal que escanegis o fotografiïs el document signat per tal d'adjuntar-lo al formulari. Els formats d'arxiu acceptats son el .pdf, jpg, .tiff i el .gif.
Etiquetes de les inspeccions de l'equip a pressió
Model d’identificació de plaques
El tràmit de baixa d’equips s’ha de realitzar quan es desmunten un o més equips d’una instal·lació i no són substituïts per cap altre.
Si l’equip que es dona de baixa és substituït per un altre de característiques iguals o inferiors no cal donar de baixa l’equip.
Si l'equip donat de baixa és substituït per un altre de tal manera que comporti una modificació important de la instal·lació cal realitzar, per una banda, el tràmit de modificació de la instal·lació per informar les característiques del nou equip. Per l’altra, s’ha d’informar de la baixa de l’equip corresponent a través del tràmit de baixa d’equips.
Si una modificació important de la instal·lació comporta a la vegada l’eliminació d’equips, aquests s’han de donar de baixa a través d’aquest tràmit de baixa d’equips.
Si es desmunten o donen de baixa tots els equips d’una instal·lació, i per tant la mateixa instal·lació, llavors s’ha de realitzar el tràmit de baixa de la instal·lació.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Comunicar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Persona física
- Persona jurídica
- Persona vinculada a una organització amb capacitat de representació
-
2
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
-
3
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
La comunicació feta per Internet es considera efectuada davant l'Administració en el moment del registre telemàtic a Canal Empresa. Un cop enviat el formulari, Canal Empresa donarà un número [...]
La comunicació feta per Internet es considera efectuada davant l'Administració en el moment del registre telemàtic a Canal Empresa. Un cop enviat el formulari, Canal Empresa donarà un número d’identificació de la comunicació i un número de registre d’entrada. A més es generarà un document d’acusament de rebuda que es podrà descarregar en qualsevol moment des del mateix portal de Canal Empresa (a la secció “La meva carpeta” si disposeu de certificat digital o a la secció “Estat de les meves gestions” si no en disposeu).
Un cop rebudes les dades i efectuades les comprovacions oportunes, l’Administració emetrà el certificat acreditatiu de la baixa del Registre d’instal·lacions tècniques de seguretat industrial de Catalunya. El titular de la instal·lació podrà consultar i descarregar aquest certificat accedint a la seva carpeta de Canal Empresa o bé a través de la secció “Estat de les meves gestions” d’aquest mateix portal.