Què has de saber?
La normativa vigent estableix que les instal·lacions de producció d’energia elèctrica abans de sol·licitar el punt de connexió a la xarxa elèctrica hauran de presentar davant l’òrgan competent el resguard de la garantia que han dipositat a la Caixa de dipòsits de la Generalitat de Catalunya. Podeu consultar-ne més informació.
Abans de començar el tràmit, consulta les preguntes freqüents sobre Garanties econòmiques per a instal·lacions generadores.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d'utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents per altres ocasions, es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
A les persones físiques i jurídiques que vulguin sol·licitar el punt de connexió a la xarxa elèctrica corresponent a una instal·lació de producció d’energia elèctrica.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
- Resguard de la garantia o dipòsit d'instal·lacions generadores
-
Declaració responsable de l'adequada constitució de la garantia econòmica
[
, 83,86 KB ]
- Pronunciament del gestor de la xarxa sobre si la instal·lació continua sent la mateixa, en cas d'actualització de permisos d'accés i connexió
- Documentació acreditativa que justifica la substitució de la garantia
No hi han taxes associades
Informació ComplementàriaNo hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de:
- Persona física
- Persona jurídica
- Persona vinculada amb capacitat de representació
-
2
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
3
Tercer pas
Rebre resposta de l’Administració
Quan i quina resposta es rep?
Quan i quina resposta es rep?
El tràmit fet per Internet es considera efectuat davant l'Administració en el moment del registre telemàtic a Canal Empresa. Un cop enviat el formulari, Canal Empresa donarà un codi identificador del tràmit i un número de registre d’entrada. A més es generarà un document d’acusament de rebuda que es podrà descarregar en qualsevol moment des del mateix portal de Canal Empresa (a la secció 'Àrea privada' si disposeu de certificat digital o a la secció 'Estat de les meves gestions' si no en disposeu), indicant el codi identificador del tràmit i el NIF del titular o el seu representant.