Què has de saber?
Els procediments administratius d'extinció de contractes de treball (acomiadament col·lectiu), de suspensió temporal de contractes de treball, o de reducció temporal de jornada, són aquells basats en causes econòmiques, tècniques, organitzatives, productives, o de força major.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Durant la vigència d’una mesura de reducció de jornada o suspensió de contractes derivada d’un expedient per causes ETOP, l’empresa pot comunicar a la representació de les persones treballadores (amb la qual hagi desenvolupat el període de consultes de l’expedient inicial), una o més propostes consecutives de pròrroga de la mesura.
La necessitat de la pròrroga de la mesura ha de ser tractada en un període de consultes de durada màxima de 5 dies.
La decisió final empresarial, una vegada finalitzat el període de consultes s’ha de comunicar a l’Autoritat laboral mitjançant el formulari d’aquesta pàgina, en un termini de 7 dies, tenint efectes des de l'endemà a la finalització del període de suspensió o reducció de jornada que finalitza.
L’empresa pot comunicar més d’una pròrroga en relació amb un mateix procediment original, seguint aquest tràmit.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A empresaris/àries.
La decisió empresarial s’ha de comunicar a l’autoritat laboral en un termini de 7 dies, i té efectes des de l'endemà a la finalització del període que es prorroga.
Documentació a adjuntar al formulari:
- Annex de dades 1, de persones afectades (mesures temporals)
- Pel que fa al camp Número d’expedient: no l’ha d’emplenar l’empresa, atès que quan es presenta l’expedient encara no es pot saber quin és aquest número. Aquesta informació l’afegeix posteriorment l’autoritat laboral per a trametre el document al Ministeri amb la informació completa.
- Pel que fa al camp Tipus d’ERTO, l’empresa ha d’emplenar el camp indicant el codi següent: 087 ERTE ETOP art.47 ET (ERTES per causes tècniques, econòmiques, organitzatives o de producció)
- Annex de dades 2, pròrroga ETOP (mesures temporals)
Informació complementària
Per tal d'emplenar l'Annex de dades 1, de persones afectades (mesures temporals) haureu de seguir les Instruccions següents.
Avís: Recordeu que el document només es pot presentar descarregant-lo des d'aquesta fitxa de tràmit o des del formulari, sense manipular, i només introduint les dades d’acord amb les INSTRUCCIONS de l’enllaç anterior. El full de càlcul està creat amb macros que detecta els errors quan cliqueu el botó “Validar Excel”, s’ha de tenir en compte que si envieu el document amb errors no s’admetrà la seva presentació a la seu electrònica del Ministeri de Treball i Economia Social (MITES), amb els efectes que això pot comportar per a les exoneracions de quotes a la Seguretat Social.
Les empreses han de descarregar el document, emplenar-lo, modificar el nom del fitxer (evitant punts, espais en blanc i/o guions) i desar-lo com a llibre d’Excel abans de penjar-lo.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Comunicar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Persona física.
- Persona jurídica.
- Persona vinculada.
-
2
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).