Què has de saber?
L'anàlisi (recompte de fibres) d'amiant dels llocs de treball que puguin estar afectats per l'exposició a aquest risc, només la poden dur a terme laboratoris especialitzats la idoneïtat dels quals, amb aquesta finalitat, sigui reconeguda formalment per l'autoritat laboral que correspongui al territori de la comunitat autònoma on estigui ubicat el laboratori, d'acord amb el procediment que estableix l'annex II del RD 396/2006 (article 5.5 del RD 396/2006).
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A laboratoris especialitzats en l'anàlisi de fibres d'amiant.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Documents que cal presentar per iniciar el tràmit
- Pla del laboratori.
- Organització interna (s'ha d'indicar en forma d'organigrama les relacions i les dependències del personal).
- Fulls de dades del personal del laboratori.
Han de contenir la informació següent: Nom, Titulació, Càrrec, Experiència (anys), Formació per a l'anàlisi (recompte) de fibres, Altres dades que consideri d'interès (s'ha d'emplenar un full de dades per cadascuna de les persones relacionades amb el recompte, inclosa la persona responsable del laboratori). - Memòria descriptiva d'instal·lacions, equips i aparells utilitzats per a l'anàlisi de fibres, amb indicació de les seves característiques essencials.
- Relació de documents que componen el sistema de gestió de qualitat per al recompte de fibres d'amiant.
- Procediments interns del laboratori per al control de qualitat.
- Disposar amb caràcter permanent d'instal·lacions, equips, mitjans materials i humans.
- Tenir establert un sistema de gestió de la qualitat per a l'anàlisi (recomptes) de fibres d'amiant. Aquest sistema ha de tenir en compte els principis generals sobre qualitat en els mesuraments d'agents químics que especifica l'apèndix 6 de la Guia tècnica de l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball (INSHT) «Mitjans materials» per a l'avaluació i prevenció dels riscos presents en els llocs de treball relacionats amb agents químics (Reial decret 374/2001, de 6 d'abril).
- Participar de forma continuada en el Programa interlaboratoris de control de qualitat per al recompte de fibres d'amiant (PICC-FA) de l'INSHT, i ser-hi classificat com a satisfactori.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que us identifiqueu quan signeu el formulari amb l'idCAT Mòbil o un certificat digital.
-
2
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A l'Àrea privada de Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
3
Tercer pas
Resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració? L'Administració té un termini de 3 mesos per dictar la resolució corresponent.Quina resposta es rep? L'Administració dictarà la resolució [...]
Quan es rep la resposta de l'Administració?
L'Administració té un termini de 3 mesos per dictar la resolució corresponent.
Quina resposta es rep?
L'Administració dictarà la resolució conforme s'acredita o no al laboratori. En el cas d'acreditació s'atorga també un numero d'inscripció.
Es pot presentar un recurs?
Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs d'alçada davant la Secretaria General de Treball, Afers Socials i Famílies.