Què has de saber?
Ajut a centres tecnològics de Catalunya dirigit a fomentar la generació de nou coneixement a traves de línies de recerca industrial i desenvolupament experimental. Es finança l’activitat no econòmica dels centres mitjançant la compensació del dèficit d’explotació d’aquesta.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Aquest ajut es dirigeix a centres tecnològics amb establiment operatiu a Catalunya inscrits en data 31 de desembre de l’any anterior al de la publicació de la convocatòria al “Registro de Centros Tecnològicos y Centros de Apoyo a la innovación tecnològica”, en la modalitat de “Centro Tecnológico” del “Ministerio de Ciencia e Innovación” que compleixen els següents requisits:
- El nombre mig de treballadors, ubicats a Catalunya en l’any anterior a la convocatòria, sigui com a mínim de 250.
- Els ingressos totals, excloent els ingressos per subvencions sense concurrència i els ingressos corresponents a la línia de subvencions a Centres Tecnològics, en l’any anterior a la convocatòria siguin superiors a 25 milions d’euros.
Des de les 09:00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC fins a les 14:00 hores del dia 15 de maig de 2025.
- Estats financers degudament formulats per l’òrgan competent corresponents a l’exercici anterior al de la convocatòria.
- Detall de l’import i entitat atorgant de les subvencions sense concurrència.
- Pressupost d’ingressos i despeses de l’activitat no econòmica corresponent a l’any de la convocatòria degudament validat per director financer de l’entitat o equivalent.
- Per a cada projecte de recerca i desenvolupament inclòs a la sol·licitud de l’ajut, una memòria tècnica del projecte.
- Memòria de resultats dels indicadors de model de centre corresponents a l’exercici comptable tancat corresponent a l’any anterior al de la publicació de la convocatòria, recollits a l’apartat 2.1 de l’annex 2 de les bases reguladores.
- Informe de plantilla mitjana de treballadors en situació d'alta a Catalunya, emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social corresponent a l’any anterior de la convocatòria.
Ser una de les entitats inscrites en data 31 de desembre de l’any anterior al de la publicació de la convocatòria al Registro de Centros Tecnológicos y Centros de Apoyo a la innovación tecnològica, regulat pel Reial Decret 2093/2008, de 19 de desembre, en la modalitat de Centre Tecnològic (Centro Tecnológico), amb establiment operatiu a Catalunya, i que a més compleixin amb els següents requisits:
- Que el nombre mig de treballadors, ubicats a Catalunya en l’any anterior al de la convocatòria, sigui com a mínim 250. A efectes d’aquesta convocatòria el nombre de treballadors es calcularà en unitats de treball anual (UTA), és a dir, el nombre de persones que treballen a l’empresa a temps complert durant el període especificat. El treball de les persones que treballen a temps parcial es comptaran com a fraccions de UTA.
- Que els ingressos totals, segons la definició de l’Annex 4 d’aquestes bases, excloent els ingressos per subvencions sense concurrència i els ingressos corresponents a la línia de subvencions a Centres Tecnològics, en l’exercici comptable tancat corresponent a l’any anterior al de la convocatòria siguin superiors a 25 Milions d’euros.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 16/04/2025 al 15/05/2025Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
-
Segon pas
Consulta l'estat de l'expedient
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa(amb certificat digital).
- Al telèfon012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat.
Un cop l’Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l’Administració a través del portal de tràmits Gencat.Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?
Rebreu un correu electrònic a l’adreça indicada en el formulari de sol·licitud informant-vos que s’ha publicat, al tauler electrònic, el requeriment de documentació per esmenar les mancances detectades. Haureu de presentar la documentació requerida en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació al tauler electrònic. Si no ho fa s’entendrà que desisteix a la sol·licitud.
L’estat del vostre tràmit es pot consultar a través de l’àrea privada mitjançant el certificat digital.
Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.