Què has de saber?
La línia de subvencions per a projectes d’R+D Empresarial Green - residus són uns ajuts a fons perdut destinats a finançar projectes de Recerca Industrial i Desenvolupament Experimental, amb progrés tecnològic d’alt risc, fins a la fase prèvia a la industrialització i la comercialització.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
Empreses amb ànim de lucre, amb seu a Catalunya, que disposin d’una antiguitat mínima de 2 anys (a comptar en data de sol·licitud de l’ajut), amb capacitats de desenvolupar tasques d’R+D.
També podran ser beneficiaris els agents de transferència de tecnologia que tinguin acreditació vigent TECNIO i que participen en el projecte proposat cooperant amb la/les empresa/es.
Des de les 09:00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC fins a les 14:00 hores del dia 26 de juny de 2025.
- Memòria tècnica del projecte.
- Pressupost complet i detallat del projecte.
- Declaració dels ajuts rebuts en concepte de minimis del període de 3 anys anteriors a la concessió de l'ajut. Quan l’empresa o entitat mantingui amb d’altres empreses algun dels vincles descrits a l’article 2.2 del Reglament (UE) núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis, d’acord amb el concepte “única empresa” haurà de declarar també els ajuts de minimis percebuts per les empreses vinculades. La sol·licitant té l’obligació d’informar a l’òrgan concedent de qualsevol altre ajut en concepte de minimis que rebi entre la data de sol·licitud i data atorgament.
- Per donar compliment a l'article 13.3 bis de la Llei de Subvencions, per a subvencions d’un import superior a 30.000 euros:
- Les persones jurídiques amb ànim de lucre hauran d’aportar:
- En el cas que d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: Declaració responsable signada amb certificat digital pel representant legal acreditant el compliment dels terminis legals de pagament segons la Llei 3/2004, de 29 de desembre.
- En el cas que no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: certificació, emesa per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes (ROAC), que contingui una transcripció desglossada de la informació en matèria de pagaments descrita a la memòria dels últims comptes anuals auditats acreditant el compliment dels terminis de pagament establerts en la Llei 3/2004, de 29 de desembre. Aquesta certificació serà valida fins que resultin auditats els comptes anuals del següent exercici.
- En el cas que no sigui possible emetre aquest certificat, s’haurà de presentar un Informe de Procediments Acordats (IPA) elaborat per un auditor inscrit al ROAC, que en base a la revisió d’una mostra representativa de les factures pendents de pagament a proveïdors de la societat a una data de referencia, conclogui sense la detecció de excepcions al compliment requerit. Als efectes d’aquesta llei, s’entendrà complert el requisit exigit en aquest apartat quan el nivell de compliment dels terminis de pagament previstos a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, sigui igual o superior al percentatge previst a la disposició final sisena, lletra d), apartat segon, de la Llei 18/2022, de 28 de setembre, de creació i creixement d’empreses.
- Les Entitats de dret públic i entitats sense ànim de lucre no estan subjectes al compliment d’aquest requisit, i caldrà acreditar aquesta condició mitjançant la presentació de les escriptures de constitució o estatuts.
- Les persones jurídiques amb ànim de lucre hauran d’aportar:
- En el cas de projectes cooperatius:
- Fitxa de participació signada amb certificat digital de cada un dels participants.
- Document acreditatiu de poders per actuar com a representant legal de cada participant, en cas que aquest no estigui inscrit al Registre Mercantil o el registre corresponent.
- Per donar compliment a l'article 13.3 bis de la Llei de Subvencions, per a subvencions d’un import superior a 30.000 euros:
- Les persones jurídiques amb ànim de lucre hauran d’aportar:
- En el cas que d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: Declaració responsable signada amb certificat digital pel representant legal acreditant el compliment dels terminis legals de pagament segons la Llei 3/2004, de 29 de desembre.
- En el cas que no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: certificació, emesa per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes (ROAC), que contingui una transcripció desglossada de la informació en matèria de pagaments descrita a la memòria dels últims comptes anuals auditats acreditant el compliment dels terminis de pagament establerts en la Llei 3/2004, de 29 de desembre. Aquesta certificació serà valida fins que resultin auditats els comptes anuals del següent exercici.
- En el cas que no sigui possible emetre aquest certificat, s’haurà de presentar un Informe de Procediments Acordats (IPA) elaborat per un auditor inscrit al ROAC, que en base a la revisió d’una mostra representativa de les factures pendents de pagament a proveïdors de la societat a una data de referencia, conclogui sense la detecció de excepcions al compliment requerit. Als efectes d’aquesta llei, s’entendrà complert el requisit exigit en aquest apartat quan el nivell de compliment dels terminis de pagament previstos a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, sigui igual o superior al percentatge previst a la disposició final sisena, lletra d), apartat segon, de la Llei 18/2022, de 28 de setembre, de creació i creixement d’empreses.
- Les Entitats de dret públic i entitats sense ànim de lucre no estan subjectes al compliment d’aquest requisit, i caldrà acreditar aquesta condició mitjançant la presentació de les escriptures de constitució o estatuts.
- Les persones jurídiques amb ànim de lucre hauran d’aportar:
- En el cas d’empreses sol·licitants i/o participants i amb una despesa subvencionable prevista igual o superior a 400.000,00 euros tal i com s’estableix a la base 3.3 d’aquest annex:
- Impost de societats, comptes anuals (balanç i compte de pèrdues i guanys) de l'últim exercici tancat, presentats al registre mercantil o registre anàleg, que incloguin l’acusament de rebuda o el codi de presentació telemàtica, o informe d'auditoria si l'empresa està auditada, segons el disposat a la base 3.3 de les bases reguladores.
- En el cas que el resultat de l'autoavaluació financera sigui no apte o bé, que el sol·licitant no disposi dels comptes anuals tancats per ser una empresa de nova creació, i el sol·licitant es vulgui acollir a les excepcions detallades a la base 3.3, caldrà presentar, segons l'excepció a la qual s'aculli, la documentació següent:
- Un escrit d'una de les empreses del grup (de la qual el sol·licitant en sigui dependent, considerada apte i que pugui acreditar que té capacitat financera suficient per afrontar el projecte), signat amb certificat digital pel seu responsable legal responsabilitzant-se de la realització del projecte en el cas que el sol·licitant no pugui dur-lo a terme i el seu l’impost de societats, comptes anuals (balanç i compte de pèrdues i guanys) de l'últim exercici tancat, presentats al registre mercantil o registre anàleg, que incloguin l’acusament de rebuda o el codi de presentació telemàtica, o informe d'auditoria si l'empresa està auditada.
- Documentació relativa a ampliacions de capital realitzades amb posterioritat a l'exercici avaluat i registrades al Registre Mercantil o registre anàleg amb data anterior a la data de presentació de la sol·licitud de la subvenció.
Documents
- Ser una empresa amb establiment operatiu a Catalunya i com a mínim dos anys de vida a data de la sol·licitud de l’ajut comptats a partir de la data de constitució de l’empresa. Com a data de constitució es considerarà la data d’inscripció de l’empresa al Registre Mercantil o registre anàleg.
- Ser agents de transferència de tecnologia que tinguin una acreditació vigent TECNIO de conformitat amb la Resolució EMT/1885/2024, de 29 de maig (DOGC núm. 9177 - 5.6.2024), per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per a l'acreditació dels agents de transferència de tecnologia TECNIO per al període 2025-2028, que apareixen a la pàgina web d’ACCIÓ (https://www.accio.gencat.cat/ca/serveis/processos-acreditacio/tecnio/) i que participen en els projectes cooperant amb l’empresa o les empreses
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 23/04/2025 al 26/06/2025Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
-
Segon pas
Consulta l'estat de l'expedient
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb certificat digital).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat. Un cop l’Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l’Administració a través del portal de tràmits Gencat.
Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?
Rebreu un correu electrònic a l’adreça indicada en el formulari de sol·licitud informant-vos que s’ha publicat, al tauler electrònic, el requeriment de documentació per esmenar les mancances detectades. Haureu de presentar la documentació requerida en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació al tauler electrònic. Si no ho fa s’entendrà que desisteix a la sol·licitud.
L’estat del vostre tràmit es pot consultar a través de l’àrea privada mitjançant el certificat digital.
Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa