Què has de saber?
Ajuts pel desenvolupament de les estructures de coordinació i gestió dels agents de suport a la internacionalització que estan acreditats per ACCIÓ i que duguin a terme plans d’acció de suport a la internacionalització de les empreses catalanes; i que persegueixin algun dels objectius següents:
- Augmentar la base exportadora, incrementant el nombre d’empreses que s’inicien a l’exportació amb vocació de regularitat i també diversificant els mercats on es dirigeixen aquestes exportacions.
- Augmentar el nombre d’empreses exportadores regulars i el volum d’exportacions, potenciant la consolidació del seu procés d’internacionalització i fomentant la diversificació de mercats on fan negoci i els canals a través dels quals arriben al seus clients.
- Augmentar el nombre d'empreses catalanes amb filials a l'estranger.
- Donar suport a la internacionalització de les empreses, tant de forma presencial com virtual, a través de la formació, sensibilització i promoció internacional (missions empresarials, participació a fires o similars), amb actuacions que impulsin la reactivació de l'economia i l'impuls del teixit empresarial.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats empresarials catalanes amb acreditació vigent, en el moment de fer la sol·licitud, com a agent de suport a la internacionalització d'ACCIÓ, dins la categoria entitats d'assessorament especialitzades en processos d'internacionalització. http://www.accio.gencat.cat/web/.content/01_Serveis/processosacreditacio/Agents-suport-internacionalitzacio/doc/llistat-asi-acreditats-categories.xlsx.
No es consideren beneficiàries aquelles entitats que, estant acreditades com a agent de suport a la internacionalització d'ACCIÓ dins la categoria entitats d'assessorament especialitzades en processos d'internacionalització, hagin rebut ajuts del Departament d'Empresa i Treball per a la realització de plans d'acció de suport a la internacionalització de les empreses catalanes durant els dos anys anteriors al de la publicació de la convocatòria dels ajuts que es regulen en aquestes bases. Ni aquelles entitats que tinguin acreditació vigent, en el moment de la sol·licitud, en alguna altra línia d’acreditació d’ACCIÓ.
Des de les 09:00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC fins a les 14:00 hores del dia 10 de setembre de 2024.
Documents
Ser una entitat empresarial catalana amb acreditació vigent, en el moment de fer la sol·licitud, com agent de suport a la internacionalització d’ACCIÓ, dins la categoria “entitats d’assessorament especialitzades en processos d’internacionalització”.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Terminis
Del 19/07/2024 al 10/09/2024Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
-
Segon pas
Consulta l'estat de l'expedient
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb certificat digital).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat.
Un cop l'Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l'Administració a través del portal de tràmits Gencat.Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?
A través del correu electrònic indicat, rebreu un missatge informant-vos que heu d'accedir a la vostra carpeta de tràmits Gencat, per consultar una actualització del seu expedient. Amb el certificat digital es pot consultar l'estat del vostre tràmit a través de La meva carpeta. En el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació de la notificació al Tauler electrònic, l’entitat haurà de presentar tota la documentació que es requereix, sinó ho fa s’entendrà que desisteix la seva petició.
Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.