Què has de saber?
Subvencions per a entitats amb fons provinents del Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere en els àmbits competencials del Departament d'Igualtat i Feminismes.
El termini per a la presentació dels formularis de justificació finalitza el proper 31 de desembre de 2022.
La petició genèrica no és vàlida per a la presentació de les sol·licituds d'aquest tràmit.
Aquest tràmit només es podrà fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
A entitats, legalment constituïdes, que no tinguin ànim de lucre, amb establiment operatiu a Catalunya i que treballin en la lluita contra els maltractaments i contra la violència masclista i familiar a través de la sensibilització, la formació, la prevenció i l’atenció a les víctimes.
Fora de termini.
Al formulari de sol·licitud, degudament formalitzat, s’han d’adjuntar tants annexos com activitats es vulguin sol·licitar:
Al formulari de sol·licitud només es poden adjuntar 5 annexos, no obstant això, un cop tramitada la documentació de la sol·licitud de subvenció, es poden enviar la resta d’annexos i altra documentació mitjançant el formulari d'aportació de documentació.
- El període d'execució de l'acció subvencionada està comprès entre el dia de la presentació de la sol·licitud (11 de desembre de 2020) i el 30 de setembre de 2021.
- Estar legalment constituïdes i inscrites en el registre genèric corresponent en la data de publicació de la convocatòria corresponent. Els annexos corresponents estableixen els requisits d’inscripció a registres específics que es puguin considerar necessaris.
- No incórrer en cap de les circumstàncies que estableix l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- L’entitat i, si escau, les entitats membres integrades, ha d’estar al corrent de les obligacions tributàries davant de la Generalitat i l’Estat i les obligacions tributàries amb la Seguretat Social en el moment previ a la tramitació de les obligacions reconegudes pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Els deutes que estiguin ajornats es considera que compleixen el requisit d’estar al corrent de les obligacions.
- Atendre les persones usuàries en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya i redactar, almenys en català, la senyalització i els cartells d’informació general de caràcter fix i els documents d’oferta de serveis per a les persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic, d’acord amb la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- No haver estat sancionades, en resolució ferma, per la comissió d’infracció greu en matèria d’integració laboral de discapacitats o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, de conformitat amb el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d’agost, o, si han estat sancionades, han d’haver aplicat les mesures correctores previstes i haver abonat les quantitats requerides per aquest concepte.
- No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. Així mateix, les persones sol·licitants han de respectar el que estableix la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes.
- Les entitats amb un nombre de 50 treballadors o més han de complir l’obligació que estableix l’article 42 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, de donar ocupació almenys a un 2% de persones treballadores amb discapacitats sobre el nombre total de les de l’entitat, o d’aplicar les mesures alternatives de caràcter excepcional que regulen el Reial decret 364/2005, de 8 d’abril, i el Decret 86/2015, de 2 de juny.
- En el cas d’entitats amb una plantilla igual o superior a 25 persones, han de complir l’obligació, d’acord amb els agents socials, d’indicar els mitjans que utilitzen per prevenir i detectar casos d’assetjament sexual i d’assetjament per raó de sexe, i intervenir-hi en els seus centres de treball, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d’abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
- En el cas d’associacions, haver elaborat els comptes anuals i fer-los accessibles al públic d’acord amb l’article 322.15 de la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
- En el cas de fundacions, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat, d’acord amb l’article 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d’abril.
- En el cas d’associacions i fundacions, haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
- Complir la normativa sobre propietat intel·lectual. Per a la realització de l’activitat objecte de la subvenció, s’ha de tenir en compte la normativa sobre la propietat intel·lectual a l’hora d’utilitzar qualsevol element susceptible de generar drets d’autor.
- Informar si s’han demanat o obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, i fer constar la relació detallada amb l’entitat concedent i la quantitat sol·licitada o obtinguda.
- Complir l’obligació que estableix l’article 13.5 de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, que el personal de les entitats les activitats de les quals suposin l’accés i exercici de les professions, oficis i activitats que impliquin contacte habitual amb menors, no pot haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l’agressió i abús sexual, l’assetjament sexual, l’exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l’explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d’éssers humans.
- Disposar d’un sistema d’organització i de gestió de la prevenció, d’acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, i la normativa que la desplega.
- En els estatuts o principis fundacionals de l’entitat, constar fórmules que deixin constància del seu compromís amb el foment de la igualtat de gènere.
- L’entitat també ha de complir amb els requisits específics, així com qualsevol altra obligació legal o reglamentària que pugui afectar-los.
- En el cas que l’entitat beneficiària estigui integrada per diverses entitats membres i algunes d’aquestes hagin d’executar l’acció sol·licitada, s’han de fer constar a l’annex 2 del formulari de sol·licitud les entitats que porten a terme l’acció i indicar quin import del pressupost total del projecte executa cadascuna, així com la relació detallada de la previsió de la distribució de la subvenció entre les entitats membres de la federació, moviment o coordinadora. Les entitats que executin part de l’acció sol·licitada han de complir els mateixos requisits que l’entitat beneficiària.
- El període d’execució de l’acció objecte de la subvenció està comprès entre el dia de la presentació de la sol·licitud i el 30 de setembre de 2020.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
El període d'execució de l'acció subvencionada està comprès entre el dia de la presentació de la sol·licitud (11 de desembre de 2020) i el 30 de setembre de 2021.
Activitats/Projectes
Línia F. Activitats de prevenció, suport i lluita contra la violència masclista en l’àmbit familiar amb càrrec al fons del Pacte d’Estat contra la Violència de gènere.
Compatibilitats
Aquestes subvencions són compatibles amb qualsevol altre ajut del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, sempre que no s’indiqui el contrari expressament en les altres bases. També són compatibles amb qualsevol altre ajut obtingut per l’entitat sol·licitant per a la realització de la mateixa acció procedent d’altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, mentre no superi el cost total de l’acció que ha de desenvolupar l’entitat beneficiària.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
De l'11/12/2020 al 21/12/2020Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Persona física.
- Persona jurídica.
- Persona vinculada.
-
2
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A l'Àrea privada (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital)
- A l'Estat de les meves gestions' (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF)
-
3
Tercer pas
Rebre resposta de l'administració
Quan i com es rep resposta de l'Administració?
Quan i com es rep resposta de l'Administració?
El termini màxim per emetre i notificar la resolució és de sis mesos a comptar de la data de publicació de la convocatòria. Transcorregut aquest termini, si no s’ha dictat i notificat una resolució expressa, la sol·licitud s’entén desestimada per silenci administratiu.
Totes les comunicacions, tràmits, informes, resolucions i altres actuacions que l’òrgan competent hagi de dur a terme per a la tramitació del procediment administratiu es faran per mitjans electrònics.
Es pot presentar recurs?
Contra la resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant el mateix òrgan que la dicta o davant l'òrgan superior jeràrquic, que és l'òrgan competent per emetre resolució, en el termini d'un mes.