Què has de saber?
Ajuts per a la realització de projectes d'inversió realitzats a Catalunya que es considerin d'alt impacte. Es consideraran projectes d'alt impacte els projectes d'inversió, tant d'empreses ja establertes a Catalunya com d'empreses en procés d'establir-s'hi.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Empreses amb establiment operatiu a Catalunya o en procés d'establir-lo, que portin a terme projectes com els que es descriuen a la base 4 del present annex (accions 1.1,1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 2.1, 2.2, 2.3 i 2.4) tret de les empreses amb projectes de comerç al detall, de centres d'atenció telefònica o centres de contacte, del sector immobiliari, de sacrifici de bestiar, de conservació de carn, d'elaboració de productes carnis i de producció primària de productes agrícoles.
Des de les 09:00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC fins a les 14:00 hores del dia 6 de maig de 2025.
- Memòria tècnica del projecte.
- Pressupost detallat de les despeses del sol·licitant disponible a la web d’ACCIÓ.
- Declaració dels ajuts rebuts en concepte de minimis del període de 3 anys anteriors a la concessió de l’ajut. Quan l’empresa o entitat mantingui amb d’altres empreses algun dels vincles descrits a l’article 2.2 del Reglament (UE) núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis, d’acord amb el concepte “única empresa” haurà de declarar també els ajuts de minimis percebuts per les empreses vinculades. La sol·licitant té l’obligació d’informar a l’òrgan concedent de qualsevol altre ajut en concepte de minimis que rebi entre la data de sol·licitud i data atorgament.
- Per donar compliment a l'article 13.3 bis de la Llei de Subvencions, per a subvencions d’un import superior a 30.000 euros:
- Les persones jurídiques amb ànim de lucre hauran d’aportar:
- En el cas que d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: Declaració responsable, segons el model disponible a la web d’ACCIÓ, signada amb certificat digital pel representant legal acreditant el compliment dels terminis legals de pagament segons la Llei 3/2004, de 29 de desembre.
- En el cas que no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: certificació, emesa per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes (ROAC), que contingui una transcripció desglossada de la informació en matèria de pagaments descrita a la memòria dels últims comptes anuals auditats acreditant el compliment dels terminis de pagament establerts en la Llei 3/2004, de 29 de desembre. Aquesta certificació serà valida fins que resultin auditats els comptes anuals del següent exercici. En el cas que no sigui possible emetre aquest certificat, s’haurà de presentar un Informe de Procediments Acordats (IPA) elaborat per un auditor inscrit al ROAC, que en base a la revisió d’una mostra representativa de les factures pendents de pagament a proveïdors de la societat a una data de referencia, conclogui sense la detecció de excepcions al compliment requerit. Als efectes d’aquesta llei, se entendrà complert el requisit exigit en aquest apartat quan el nivell de compliment dels terminis de pagament previstos a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, sigui igual o superior al percentatge previst a la disposició final sisena, lletra d), apartat segon, de la Llei 18/2022, de 28 de setembre, de creació i creixement d’empreses.
- Les Entitats de dret públic i entitats sense ànim de lucre no estan subjectes al compliment d’aquest requisit, i caldrà acreditar aquesta condició mitjançant la presentació de les escriptures de constitució o estatuts.
- Les persones jurídiques amb ànim de lucre hauran d’aportar:
Documents
Empreses amb establiment operatiu a Catalunya o en procés d’establir-lo, que portin a terme projectes com els que es descriuen a la base 4 del present annex (accions 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 2.1, 2.2, 2.3 i 2.4) tret de les empreses amb projectes de comerç al detall, de centres d’atenció telefònica o centres de contacte, del sector immobiliari, de sacrifici de bestiar, de conservació de carn, d’elaboració de productes carnis i de producció primària de productes agrícoles.
Als efectes d'aquesta convocatòria s'entén com a empresa tota entitat, qualsevol que sigui la seva forma jurídica, que estigui legalment constituïda en el moment de presentació de la sol·licitud i que exerceixi una activitat econòmica.
En el cas de projectes de l’acció 2.4 només podran ser beneficiàries les microempreses, petites i mitjanes empreses (PIME) segons la definició de l'annex 1 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, modificat pel Reglament (UE) núm. 2023/1315 de la Comissió, de 23 de juny de 2023, pel que es declaren determinades categories d’ajut compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (Reglament general d’exempció per categories).
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 27/03/2025 al 06/05/2025Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
-
Segon pas
Consulta l'estat de l'expedient
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb certificat digital).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat. Un cop l’Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l’Administració a través del portal de tràmits Gencat.
Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?
Rebreu un correu electrònic a l’adreça indicada en el formulari de sol·licitud informant-vos que s’ha publicat, al tauler electrònic, el requeriment de documentació per esmenar les mancances detectades. Haureu de presentar la documentació requerida en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació al tauler electrònic. Si no ho fa s’entendrà que desisteix a la sol·licitud.
L’estat del vostre tràmit es pot consultar a través de l’àrea privada mitjançant el certificat digital.
Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.