Què has de saber?
Són subvencions per facilitar la dedicació a la recerca de les infermeres i infermers dels centres del SISCAT i de l'àmbit de la salut pública mitjançant la contractació o el nomenament de persones substitutes per fer tasques assistencials per un període de dos anys.
L'objectiu és augmentar el nombre de professionals que fan activitats de recerca per traslladar el coneixement als pacients i generar hipòtesis de recerca des de la pràctica assistencial.
Aquest tràmit només el pots fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni serà vàlida a efectes de data de presentació.
Per a les sol·licituds o comunicacions d'aquest tràmit s'han habilitat formularis específics. Pots descarregar-te'ls des d'aquesta mateixa fitxa i sempre has de descarregar l'última versió.
Convocatòria 2024 (SLT035)
Cal presentar la Memòria cientificotècnica justificativa de l'actuació corresponent a les activitats efectuades els anys 2024 i 2025 mitjançant el tràmit d'aportació de documentació.
Teniu com a data límit el 31 d'octubre de 2025.
Organisme responsable
A les entitats següents, incloses dins l’article 5.1 de les bases reguladores:
- Les entitats amb personalitat jurídica pròpia, sense ànim de lucre i amb seu a Catalunya, que hagin obtingut el reconeixement com a centre CERCA del departament competent en matèria de recerca i estiguin sotmeses al règim jurídic especial que determina la Llei 9/2022, del 21 de desembre, de la ciència.
- Les fundacions que gestionin l'activitat de recerca i innovació de dispositius assistencials, públics i privats, que formin part del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT).
Convocatòria 2024
El termini per presentar les sol·licituds va finalitzar el 24 de maig de 2024.
Documentació que cal presentar amb el formulari de sol·licitud de la subvenció:
- Memòria cientificotècnica de la proposta (segons el model establert).
- Cronograma amb la llista de les activitats per desenvolupar pel candidat o candidata a la intensificació i el període d'inici i fi de cadascuna.
Requisits dels candidats i candidates
- Tenir el títol oficial d’infermeria.
- Tenir una vinculació funcionarial, estatutària o contractual, com a infermer o infermera, amb l'entitat sol·licitant o amb el centre sanitari del seu àmbit de referència.
- Destinar més del 50% de la jornada laboral clinicoassistencial a l’atenció directa.
- No haver rebut un ajut d'intensificació en el marc del Pla estratègic de recerca i innovació en salut 2016-2020 ni de l'Acció Estratègica en Salut de l'Instituto de Salud Carlos III.
Requisits de les entitats
A més a més, les entitats han de complir els requisits establerts a l’article 5 de les bases reguladores
- Tenir un objecte social conforme amb l'actuació subvencionable d'acord amb els programes segons els quals es demana la subvenció.
- Estar donada d'alta en el cens de l'impost sobre activitats econòmiques en aquells supòsits en què sigui obligatori, i estar inscrita, si escau, en el registre corresponent.
- No trobar-se en cap de les circumstàncies que estableix l’article 13.2 i 3 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
- No haver estat sancionada amb resolució ferma, durant els darrers tres anys, per infraccions greus en matèria d’integració laboral de persones amb discapacitat, o per infraccions molt greus en matèria de relacions laborals o de prevenció de riscos laborals, d’acord amb el Reial decret legislatiu 5/2000, i la Llei 31/1995.
- No tenir sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals discriminatòries per raó de sexe o de gènere. Així mateix, respectar el que estableix la Llei 17/2015, d'igualtat efectiva de dones i homes.
- Les associacions o fundacions han de tenir adaptats els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, i estar al corrent de les obligacions tributàries i cotitzacions a la Seguretat Social.
- A més, si es tracta d'una associació, ha de complir els requisits d'informació sobre les retribucions dels membres de l'òrgan de govern, tal com estableix l'article 322.16 del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008.
- Les fundacions han de presentar els comptes anuals davant del protectorat, segons l'article 336.3 i 336.9 del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008.
- En el cas d'associacions i fundacions, les retribucions dels i de les membres de l'òrgan de govern per exercir funcions de direcció, gerència o d'altres que no siguin les ordinàries de govern, s’ha d’adequar al que diu l’article 322.16 del Codi Civil de Catalunya.
- En el cas de subvencions per import superior a 30.000 euros, han de complir amb l’establert per la Llei 3/2004.
- Si es té una plantilla igual o superior a cinquanta persones, s’ha de complir amb la normativa vigent sobre ocupació de persones amb discapacitat: article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, i el Reial decret 364/2005.
- Si es té una plantilla igual o superior a vint-i-cinc persones, s’han d’establir les mesures per prevenir i detectar casos d’assetjament sexual i d’assetjament per raó de gènere, i, per intervenir-hi: article 29 de la Llei 5/2008, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
- Complir la normativa de política lingüística que estableixen els articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998.
- Disposar dels mitjans humans, econòmics i materials necessaris per a la prevenció de riscos laborals a l’empresa, d’acord amb la Llei 31/1995.
- Declarar la sol·licitud o l’obtenció d’altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat. Ha de constar el detall de les dades de l’entitat concedent i l’import sol·licitat o obtingut.
- Complir la normativa sobre propietat intel·lectual, sempre que l’activitat subvencionada pugui generar drets d’autor.
- Adequar l’activitat de l’entitat al compliment dels principis ètics i les regles de conducta que s’estableixen a l’annex 2 de l’Ordre de bases reguladores d’aquesta subvenció.
- En projectes o actuacions que impliquin contacte habitual amb menors, disposar o haver sol·licitat les certificacions que acrediten que el personal no ha estat condemnat amb sentència ferma per delictes contra la llibertat i indemnitat sexual. En cas de canvis en el personal adscrit al projecte, l'entitat es compromet a fer les comprovacions necessàries.
- En el cas de les subvencions per a accions pluriennals, acreditar documentalment que el projecte tindrà continuïtat durant el temps per al qual s'ha sol·licitat, així com la seva viabilitat econòmica.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
- Disposar dels mitjans humans i materials necessaris i de la infraestructura adequada per gestionar les actuacions previstes en el projecte o projectes presentats.
- Si l’import de la despesa subvencionable supera els llindars establerts per a la contractació menor, cal sol·licitar un mínim de tres ofertes de diferents proveïdors abans de formalitzar cap contracte, d’acord amb l’article 31.3 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
Nombre de sol·licituds que es poden presentar
El nombre màxim de sol·licituds que pot presentar una entitat sol·licitant és de quatre.
Procediment de concessió
Règim de concurrència competitiva.
Condicions de la contractació
- Les subvencions concedides s'han de destinar a finançar contractes laborals, sota qualsevol modalitat de contractació.
- El contracte s'ha de subscriure entre la persona substituta i l'entitat beneficiària de la subvenció o el centre sanitari del seu àmbit de referència.
- El contracte ha de suposar l'alliberament del 100% de la jornada laboral en còmput anual de la persona intensificada.
- Els períodes d'interrupció en la contractació del personal substitut no són susceptibles de pròrroga del termini d’execució de la subvenció.
Quantia de les subvencions
L’import de la subvenció és de 75.000 euros per als 24 mesos d’execució.
Criteris d'avaluació
A) Mèrits del candidat o candidata: fins a 50 punts.
- Trajectòria en els darrers cinc anys (qualitat i impacte de la producció científica generada, experiència en la investigació, mobilitat, participació en projectes i en grups de recerca d'infermeria i altres resultats en recerca): fins a 20 punts.
- Transferència al sistema sanitari (protocols, guies de pràctica clínica, etc.), o presa de decisions (canvis organitzatius, etc.), participació en comissions assistencials o clíniques: fins a 15 punts.
- Capacitat de lideratge del candidat o candidata: fins a 10 punts.
- Activitats de disseminació de la recerca: fins a 5 punts.
B) Proposta cientificotècnica que s'ha de desenvolupar en relació amb els objectius de la convocatòria: fins a 50 punts.
- Qualitat cientificotècnica de la proposta (metodologia, viabilitat, coherència del pla de treball amb els objectius plantejats i perspectiva de gènere): fins a 25 punts.
- Aplicabilitat i relació amb l’activitat assistencial en una o més de les següents línies estratègiques (fins a 10 punts):
- Implantació o avaluació d’intervencions d’infermeria en l’àmbit rural.
- Implantació o avaluació d’estratègies de desenvolupament de la professió infermera des del sistema sanitari.
- Anàlisi d’efectivitat dels plans de cures o intervencions infermeres en l’àmbit d’atenció a la salut.
- Anàlisi de cost-efectivitat d’intervencions de cures en tots els àmbits de la salut.
- Transferibilitat dels resultats i impacte sobre la salut: fins a 10 punts.
- Aplicabilitat, rellevància i relació amb l’activitat assistencial: fins a 5 punts.
Quan la puntuació obtinguda en l'apartat B sigui inferior al 50% de la màxima possible, la sol·licitud és desestimada.
Les sol·licituds que no assoleixin una puntuació mínima del 60% de la puntuació màxima es consideren no subvencionables.
Obligacions de les entitats beneficiàries
Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes a la base 5 i 6 de les bases reguladores.
Termini d’execució
- El contracte s'ha de signar en un termini màxim de dos mesos des de la notificació de la concessió.
- Aquest contracte s'ha de presentar a través d’Aportació de documentació en la data que s'indiqui a la resolució de concessió.
- La subvenció s'ha d'executar en un període de 24 mesos a partir de la data d'inici del contracte.
Despeses subvencionables
L’import s'ha de destinar íntegrament a finançar el conjunt de costos laborals de la contractació i inclou les quotes empresarials a la Seguretat Social.
La resta de despeses de contractació són a càrrec de l'entitat.
Publicitat
El Departament de Salut ha de donar publicitat de les subvencions atorgades i pot fer públic el contingut de les actuacions i projectes finançats amb aquestes subvencions.
Informació complementària
Pots consultar la secció d’Ajuts i subvencions a Catalunya, on trobaràs informació sobre la normativa específica, l’accés als tràmits per temàtica i dades sobre convocatòries i concessions, entre d'altres.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Sol·licitar la subvenció
Terminis
Del 24/04/2024 al 24/05/2024Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal signar el formulari principal amb un certificat digital de representació o de persona jurídica.
-
2
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots fer-ho:
Pots fer-ho:
- A l'àrea privada (amb idCAT Mòbil o certificat digital).
- A l'estat de les meves gestions (amb el codi de sol·licitud del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
Més informació a Com accedir i fer seguiment dels meus tràmits.
-
3
Tercer pas
Rebre resposta provisional de l'Administració
Com rebràs la resposta provisional?
Com rebràs la resposta provisional?
La proposta de resolució provisional es publica al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Les notificacions relatives a requeriments, revocacions i reajustaments es fan individualment per mitjans telemàtics, i pots consultar-les a l'Àrea privada.
La resolució provisional conté la relació de les sol·licituds admeses i de les inadmeses que poden ser objecte d'esmena.
Pots presentar recurs?
La resolució provisional no es pot recórrer.
Com pots desistir de la subvenció?
Mitjançant el formulari d'aportació, seleccionant “Desistiment” en el menú de Tipus de document que s'aporta.
Com pots esmenar la sol·licitud?
Pots esmenar la sol·licitud en el termini de deu dies hàbils des de la publicació de la resolució (de dilluns a divendres, ambdós inclosos, excepte els dies festius). Ho has de fer a través d’Aportació de documentació.
Si no es presenten les esmenes requerides s'entén que s'ha desistit de la sol·licitud.
-
4
Quart pas
Resolució definitiva de concessió i bestreta
Quan es publica la resolució definitiva de concessió o denegació?
Quan es publica la resolució definitiva de concessió o denegació?
Es publicarà al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, en un termini màxim de sis mesos a partir de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria.
Si no s'ha dictat ni notificat resolució en aquest termini, la sol·licitud s’ha de considerar desestimada.
Quina resposta es rep?
En la resolució de concessió de les subvencions, s'indica:
- L’import total atorgat.
- El projecte o actuació que se subvenciona.
- Les partides pressupostàries i els conceptes de despesa als quals s’aplica.
- Els terminis d’execució de la subvenció.
- Els terminis de justificació de l’activitat.
Les resolucions d'inadmissió o declaratives de desistiment, la proposta de resolució provisional i la resolució final del procediment es notifiquen mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, que substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Quina bestreta es cobra?
D'acord amb el que estableix l'article 27 de l'Ordre de bases:
- Bestreta del 35% de l'import total de la subvenció. El contracte de la persona substituta s'ha de formalitzar, com a màxim, en el termini de dos mesos a comptar des de la data de notificació de la resolució de concessió i s'ha de presentar per Aportar documentació.
- Bestreta de l'any 2025 del 45% de l'import total de la subvenció, condicionada a la presentació i l’avaluació favorable de la memòria d'activitats.
Segons la data de formalització i presentació del contracte de la persona substituta, el pagament de les bestretes es podrà fer l'anualitat següent (2025 i 2026), tenint en compte la durada màxima de l'execució de 24 mesos.
Es pot interposar recurs?
Sí, pots interposar recurs d'alçada davant el conseller o consellera de Salut en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya a través de l'opció Aportar documentació.
-
5
Cinquè pas
Fer les actuacions o el projecte subvencionat
S’han de dur a terme les accions per a les quals s’ha concedit la subvenció. No realitzar les accions subvencionades en el termini indicat pot comportar la pèrdua de la subvenció, així com les [...]
S’han de dur a terme les accions per a les quals s’ha concedit la subvenció. No realitzar les accions subvencionades en el termini indicat pot comportar la pèrdua de la subvenció, així com les sancions que estableix la llei.
Quin termini tens?
El que s'indica a la convocatòria o a la resolució de concessió.
Canvis en l'execució del projecte
Per comunicar modificacions al projecte o a les actuacions subvencionades pots presentar el formulari de modificació dels projectes com a document adjunt a través de l’opció Aportar documentació, triant l'opció Execució de l'apartat Tipus de document que s'aporta del formulari.
Pots renunciar a la subvenció?
Sí. Per fer-ho has de presentar la renúncia a través de l’opció Aportar documentació, escollint l'opció “Renúncies” a l'apartat “Tipus de document que s'aporta del formulari”.
-
6
Sisè pas
Justificar la realització del projecte
Has de justificar el compliment de l'objecte de la subvenció i de l'aplicació dels fons que has rebut.
Has de justificar el compliment de l'objecte de la subvenció i de l'aplicació dels fons que has rebut.
El termini per presentar la documentació de justificació de la subvenció varia en funció de la convocatòria.
La justificació es tramita des de Justificar la subvenció, on trobaràs la informació sobre els terminis, la forma d'emplenar el formulari de la justificació i quins són els documents que hi has d'annexar.
-
7
Setè pas
Pagament de l’import restant
El pagament del 20% restant de l'import es farà un cop l'actuació subvencionada hagi estat completada i justificada correctament.
El pagament del 20% restant de l'import es farà un cop l'actuació subvencionada hagi estat completada i justificada correctament.
Abans de cadascun dels pagaments, es verificarà d'ofici que l'entitat beneficiària està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
Tràmits relacionats