Què has de saber?
Són subvencions per facilitar la dedicació a la recerca de les infermeres i infermers dels centres del SISCAT i de l'àmbit de la salut pública mitjançant la contractació o el nomenament de persones substitutes per fer tasques assistencials per un període de dos anys.
L'objectiu és augmentar el nombre de professionals que fan activitats de recerca per traslladar el coneixement als pacients i generar hipòtesis de recerca des de la pràctica assistencial.
Aquest tràmit només el pots fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni serà vàlida a efectes de data de presentació.
Per a les sol·licituds o comunicacions d'aquest tràmit s'han habilitat formularis específics. Pots descarregar-te'ls des d'aquesta mateixa fitxa i sempre has de descarregar l'última versió.
Convocatòria 2024 (SLT035)
Cal presentar la Memòria cientificotècnica justificativa de l'actuació corresponent a les activitats efectuades els anys 2024 i 2025 mitjançant el tràmit d'aportació de documentació.
Teniu com a data límit el 31 d'octubre de 2025.
Organisme responsable
A les entitats següents, incloses dins l’article 5.1 de les bases reguladores:
- Les entitats amb personalitat jurídica pròpia, sense ànim de lucre i amb seu a Catalunya, que hagin obtingut el reconeixement com a centre CERCA del departament competent en matèria de recerca i estiguin sotmeses al règim jurídic especial que determina la Llei 9/2022, del 21 de desembre, de la ciència.
- Les fundacions que gestionin l'activitat de recerca i innovació de dispositius assistencials, públics i privats, que formin part del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT).
El termini màxim per presentar la justificació de la subvenció és el 31 de març de 2027.
La documentació a aportar per justificar la subvenció l’estableix la base 28 de bases reguladores (Ordre SLT/283/2022, de 21 de desembre).
En el cas que la suma de tots els projectes o activitats subvencionades, dins de cada convocatòria, sigui d'un import igual o superior a 60.000 euros, l'entitat beneficiària ha d'adjuntar al formulari de presentació de la justificació, per a cada projecte o activitat subvencionada:
- Informe d'auditoria signat electrònicament i fet per un auditor inscrit al ROAC, segons el model que figura a l'annex de l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny.
Ha d’incloure la memòria econòmica signada per la representació legal de l'entitat (model en Excel del compte justificatiu de despeses que trobareu a la secció de “Documentació relacionada”). - Memòria cientificotècnica justificativa de l’actuació, amb l’explicació de les actuacions executades i els resultats obtinguts.
I, si és el cas:
- Si no s’ha autoritzat la comprovació, certificat positiu acreditatiu d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Administració de l’Estat i la Generalitat de Catalunya.
- Si no s’ha autoritzat la comprovació, certificat positiu acreditatiu d’estar al corrent amb les obligacions amb la Seguretat Social.
- Carta de pagament de reintegrament, en cas de romanents no aplicats, i dels interessos que se’n derivin.
Presentació electrònica de justificants
- La presentació s’ha de fer en format electrònic.
- S’ha de presentar un formulari de justificació per a cada projecte o activitat subvencionada.
Pots enviar les teves consultes a peris@gencat.cat.
No has de pagar cap taxa per a fer aquest tràmit.
Informació rellevant
- La justificació s'ha de presentar en els terminis indicats a la resolució de concessió de les subvencions.
- El termini de justificació es pot prorrogar d'acord amb la normativa aplicable.
- La falta de presentació de la documentació justificativa en el termini establert és motiu de revocació.
- La subvenció es pot revocar parcialment en proporció a la part del cost del projecte o projectes que no s'hagi verificat, sempre que s'hagi complert la finalitat per a la qual es va atorgar.
Obligacions de l’entitat beneficiària:
- Facilitar tota la informació que els requereixin els òrgans de control de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
- Comunicar al Departament de Salut els ajuts o subvencions que rebin per a la mateixa finalitat d'altres administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals.
- Comunicar les alteracions que puguin produir-se en les condicions que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció.
Responsabilitats del Departament de Salut
- Comprovar la documentació acreditativa de les despeses realitzades.
- Pot inspeccionar el desenvolupament dels projectes o programes de les entitats beneficiàries per garantir que es compleixi l’objecte de la subvenció.
- Pot demanar justificants per fer les verificacions necessàries per comprovar la justificació correcta de la subvenció o si es plantegen dubtes sobre el cost del projecte.
- Si detecta defectes en la justificació que es poden esmenar, ho ha de comunicar a l'entitat beneficiària, que tindrà deu dies hàbils per corregir-los.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Justificar la subvenció
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal signar el formulari principal amb un certificat digital de representació o de persona jurídica.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal signar el formulari principal amb un certificat digital de representació o de persona jurídica.
-
2
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots fer-ho:
Pots fer-ho:
- A l'àrea privada (amb idCAT Mòbil o certificat digital).
- A l’estat de les meves gestions (amb el codi de sol·licitud del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
Més informació a Com accedir i fer seguiment dels meus tràmits.
-
3
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Com rebràs la resposta?
Com rebràs la resposta?
Un cop analitzada la documentació presentada per l’entitat, si es detecten defectes que es poden esmenar, s’informarà l'entitat beneficiària perquè els corregeixi en un termini de 10 dies hàbils.
Les notificacions relatives a requeriments, revocacions i reajustaments es fan individualment per mitjans telemàtics i pots consultar-les a l'àrea privada.
Si la revisió de la justificació conclou que és incorrecta, o bé que no s’ha assolit la finalitat per a la qual s’havia atorgat la subvenció, es pot iniciar un procediment de revocació i de reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
Com pots respondre a requeriments sobre la justificació?
Per presentar noves dades del compte justificatiu (relació de despeses) has de descarregar un nou Excel de justificació, emplenar les dades addicionals i enviar-lo des de Justificar la subvenció.
Els requeriments relacionats amb aquesta fase de la tramitació (per exemple, requeriments de justificants de despesa) s’han de respondre, habitualment, des d’Aportació de documentació. En el formulari d'aportació, a “Tipus de document que s'aporta”, has de seleccionar “Document justificatiu”.
En cas que s'hagi indicat específicament, pots respondre des de l'àrea privada, on trobaràs un requeriment obert per presentar la documentació.
Pagament de l’import restant
La quantitat restant de l'import total concedit es pagarà un cop l'actuació subvencionada hagi estat degudament efectuada i justificada.
Prèviament a cadascun dels pagaments, el Departament de Salut comprovarà d'ofici que l'entitat beneficiària està al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
Tràmits relacionats