Què has de saber?
L'objecte d'aquestes subvencions és contribuir al finançament de l’organització de festivals, cicles i esdeveniments similars de cultura popular i tradicional catalana i aranesa per fer-ne difusió.
Es considera festival o cicle de cultura popular i tradicional el projecte conjunt d’activitats artístiques d’un o diversos àmbits, en format presencial o virtual, que formin part d’una unitat programàtica, portades a terme durant un període de temps determinat en una població o diverses definides prèviament, amb uns objectius conjunts, clars i definits, que no formin part de la programació estable o regular d’un equipament cultural, i que tinguin relació amb el marc d’actuació que estableix la Llei 2/1993, de 5 de març, de foment i protecció de la cultura popular i tradicional i de l’associacionisme cultural.
S’entén per activitats artístiques el conjunt d’espectacles de qualsevol àmbit o disciplina de les arts escèniques, en viu, tant si són de música, de teatre, de dansa o de circ, inclosos els interdisciplinaris.
S’entenen per equipaments culturals els equipaments escènics i musicals següents: teatres, auditoris, sales d’actes, sales de concerts, casals, centres cívics, carpes de circ o similars i espais a l’aire lliure especialment habilitats per a la realització d’activitats artístiques.
Queden excloses d'aquesta línia de subvencions:
- Les activitats artístiques que formin part de les programacions estables municipals i les programacions en equipaments culturals que tinguin el suport econòmic del Departament de Cultura.
- Les trobades de qualsevol tipus d’activitat de cultura popular o tradicional, les festes, les fires, els mercats o qualsevol activitat que, més enllà de la seva denominació, no tingui l’activitat artística com a eix principal o fonamental del programa.
- Les activitats adreçades exclusivament a la promoció comercial o turística.
- Els festivals, cicles i esdeveniments similars inclosos dins la programació de la festa major del municipi on es dugui a terme.
- Les activitats adreçades exclusivament a la realització d’un concurs, certamen o competició.
- Les activitats que no tinguin relació amb el marc d’actuació que estableix la Llei 2/1993, de 5 de març, de foment i protecció de la cultura popular i tradicional i de l’associacionisme cultural, o les que, per raó de l’activitat o el destinatari, siguin competència d’altres departaments de la Generalitat.
Aquestes subvencions són de tramitació telemàtica obligatòria i haureu de tenir un certificat digital per poder signar la sol·licitud.
En cas d'interrupció no planificada del funcionament de Tràmits gencat, durant l'últim dia del termini de sol·licitud, caldrà que envieu immediatament a la bústia de contacte un missatge informant de l'error. És necessari que hi adjunteu el formulari de sol·licitud degudament signat i una captura de pantalla (tecla Impr Pant) en què es pugui veure el missatge d'error que us retorna el sistema i l'hora en què s'ha produït la incidència.
Contacta amb nosaltres:
- Tràmit de sol·licitud i de reformulació: 93 554 74 77 rmangues@gencat.cat
- Tràmit de justificació: 93 316 27 95 spey@gencat.cat
- Contingut del projecte: pol.fabregas@gencat.cat
Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14 h.
Cal presentar la documentació justificativa correcta i completa, segons estableix el punt 17.1 de les bases generals, a fi d'agilitzar el tancament de l'expedient i poder fer l'ingrés de la part restant de la subvenció concedida.
En cas de dubtes amb la justificació, consulteu la guia per fer el tràmit de justificació. Si sou un ens públics, consulteu aquesta guia.
Organisme responsable
- A les corporacions locals o ens que en depenen
- A les fundacions i a les associacions, amb domicili social a Catalunya.
No poden optar a aquestes subvencions les federacions d'entitats.
El termini per presentar el compte justificatiu finalitza l'últim dia hàbil de gener de l'any següent a l'any de concessió de l'ajut.
Cal annexar al formulari de justificació la documentació següent:
- Memòria del projecte
- Liquidació econòmica (cal que presenteu el mateix model de pressupost-liquidació que vàreu annexar al formulari de sol·licitud, amb la columna “Import realitzat” emplenada).
- Acreditació de l’ús del logotip de la Generalitat de Catalunya*
- Declaració responsable de la Intervenció (obligatori en cas de corporacions locals i ens que en depenen subjectes a Intervenció)
* Cal adjuntar un pdf amb el cartell del festival o cicle on es vegi el logotip de la Generalitat de Catalunya.
Les corporacions locals i els ens que en depenen han de presentar la documentació justificativa, a través de la plataforma EACAT, segons s’especifica en el punt 17.1.b) (compte justificatiu amb aportació de declaració responsable de la Intervenció) de les bases generals.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Presentar el formulari de justificació
Aquest tràmit només el pots fer per internet amb un certificat digital de:
Terminis
Del 27/10/2025 al 30/01/2026Aquest tràmit només el pots fer per internet amb un certificat digital de:
- Persona física.
- Persona jurídica.
- Persona vinculada.
El Departament de Cultura és entitat certificadora per a persones físiques. Pots obtenir el certificat digital al mateix Departament i als seus Serveis Territorials. També s’admeten sistemes de clau concertada com l'idCAT mòbil o el Cl@ve.
-
2
Segon pas
Rebre resposta de l’Administració
Un cop presentada la documentació justificativa exigida (memòria del projecte, liquidació, etc.), i l’Administració l’hagi revisada, en cas que l’ajut concedit sigui inferior a 60.000 euros i que [...]
Un cop presentada la documentació justificativa exigida (memòria del projecte, liquidació, etc.), i l’Administració l’hagi revisada, en cas que l’ajut concedit sigui inferior a 60.000 euros i que formi part del bloc d'expedients a verificar, s’enviarà per notificació electrònica un requeriment de factures i de comprovants de pagament.
Si no s'accedeix a la notificació abans de la data límit d'accés (que és de 10 dies naturals), es considera notificada a tots els efectes. Això implica que el termini per aportar la documentació requerida comença a comptar a partir del dia en què la notificació ha estat rebutjada o ha caducat. Si no s'envia la documentació dins dels 10 dies hàbils posteriors (dissabtes i festius no es consideren hàbils), s’entendrà que desistiu de la subvenció i s’iniciarà un procés de revocació.
En cas de dubtes amb la notificació electrònica, podeu consultar aquest vídeotutorial.
-
3
Tercer pas
Aportar factures i comprovants de pagament
Un cop s’ha accedit al contingut de la notificació electrònica, cal presentar les factures requerides i els comprovants de pagament respectius dins d’un termini màxim de 10 dies [...]
Un cop s’ha accedit al contingut de la notificació electrònica, cal presentar les factures requerides i els comprovants de pagament respectius dins d’un termini màxim de 10 dies hàbils (dissabtes i festius no compten com a dies hàbils).
Només es requeriran les factures i els comprovants de pagament d’un nombre determinat d’expedients. Si no heu rebut cap avís de requeriment de factures i comprovants de pagament, s’ha d’entendre que el vostre expedient no ha estat inclòs dins del pla de verificació i, per tant, no caldrà que les presenteu.
Cal presentar la documentació a través de l’espai Estat dels meus tràmits. Els ens públics han de fer tota la gestió de la sol·licitud a través de l'Extranet de les Administracions Catalanes (EACAT).
-
4
Quart pas
Ingrés del segon pagament de l’ajut concedit
L'Administració revisarà les factures i els comprovants i, si tot és correcte, es farà l’ingrés del segon pagament de la subvenció concedida.
L'Administració revisarà les factures i els comprovants i, si tot és correcte, es farà l’ingrés del segon pagament de la subvenció concedida.