Què has de saber?
Ajuts per a projectes cofinançats pel Programa FEDER per incentivar i promoure la realització de projectes d'innovació tecnològica orientats a la transformació tecnològica, digital o verda de l'empresa catalana, conforme a les disposicions del Programa FEDER de Catalunya 2021-2027.
La sol·licitud de l’ajut s’ha de presentar per mitjans electrònics, a través de l’aplicació SIFECAT.
La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
IMPORTANT! Per fer-ho, cal seguir els passos detallats a la Guia per a la presentació de sol·licituds de projectes d’innovació tecnològica de pimes 2025 i que resumidament trobareu en l’apartat “Passos a fer”.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
Aquest ajut es dirigeix a petites i mitjanes empreses que tinguin establiment operatiu a Catalunya i, com a mínim, dos anys de vida a data de la sol·licitud de la subvenció, comptats a partir de la data de constitució de l’empresa.
Des de les 09:00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC fins a les 14:00 hores del dia 22 de juliol de 2025.
- Memòria tècnica del projecte d’acord al model normalitzat disponible a la web d’ACCIÓ.
- Pressupost complet i detallat del projecte d’acord al model normalitzat disponible a la web d'ACCIÓ.
- Per tal de donar compliment al requisit de pime establert a la base 2.1 de les Bases Reguladores de l’ajut:
- Declaració amb la informació relativa a la condició de pime, segons el model disponible a la web d’ACCIÓ.
- Impost de societats, o comptes anuals (balanç i compte de pèrdues i guanys) de l'últim exercici tancat, presentats al registre mercantil o registre anàleg.
- Informe de plantilla mitjana de treballadors en situació d'alta, emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social, corresponent a l'any anterior al de la convocatòria.
- Declaració responsable signada amb certificat digital del representant legal, acreditant el compliment d’una sèrie de requisits establerts a les Bases Reguladores de l’ajut d’acord al model normalitzat disponible a la web d’ACCIÓ.
- Declaració responsable d’altres ajuts rebuts o sol·licitats per a les mateixes despeses d’acord al model normalitzat disponible a la web d’ACCIÓ.
- Declaració dels ajuts rebuts en concepte de minimis del període de 3 anys anteriors a la concessió de l’ajut, d’acord al model normalitzat disponible a la web d’ACCIÓ.
- Autoavaluació financera disponible a la pàgina web d’ACCIÓ (https://webforms.accio.gencat.cat/formularis/serveis/autoavaluacio-financera.jsp). En el cas de grups empresarials amb obligació legal de consolidar comptes, l'avaluació es farà dels comptes anuals individuals de la sol·licitant.
En el cas que el resultat de l'autoavaluació financera sigui no apte (inferior a 4), i la sol·licitant es vulgui acollir a les excepcions detallades a la base 3.3 de les Bases Reguladores de la subvenció, addicionalment, caldrà adjuntar:- Un escrit d'una de les empreses del grup, signat amb certificat digital del seu responsable legal responsabilitzant-se de la realització del projecte en el cas que la sol·licitant no pugui dur-lo a terme i el seu impost de societats, o comptes anuals (balanç i compte de pèrdues i guanys) de l'últim exercici tancat, presentats al Registre Mercantil o registre anàleg, que incloguin l’acusament de rebuda o el codi de presentació telemàtica, o informe d'auditoria si l'empresa està auditada.
- Documentació relativa a ampliacions de capital realitzades amb posterioritat a l'exercici avaluat i registrades al Registre Mercantil o registre anàleg amb data anterior a la data de presentació de la sol·licitud de la subvenció.
- Protocol de prevenció de riscos laborals, així com comunicar l’existència de registre de queixes i denúncies sobre aquest assumpte, si escau.
- Informe de plantilla mitjana de treballadors en situació d'alta, emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social, corresponent als darrers 12 mesos anteriors al mes de la presentació de la sol·licitud.
- Per empreses de 50 o més treballadors/ores, Pla d’igualtat entre dones i homes.
- Per empreses de 50 o més treballadors/ores, cal acreditar l’ocupació d’almenys un 2% de treballadors/ores amb discapacitat o bé, aplicar mesures alternatives. La documentació a presentar és:
- Certificat del compliment de la quota de reserva del 2% a favor de persones amb discapacitat. Aquest certificat es pot sol·licitar a través de la web de l’Oficina Virtual de Tràmits Ciutadans de la Generalitat de Catalunya o bé a través del Canal Empresa: https://canalempresa.gencat.cat/ca/integraciodepartamentaltramit/tramit/PerTemes/23861_-_certificat_compliment_quota_reserva_dos_per_cent_persones_discapacitat?category=771159ce-a82c-11e3-a972-000c29052e2c
En el cas que l’empresa hagi sol·licitat la declaració d’excepcionalitat: - Resolució dels serveis públics d’ocupació competents autoritzant l’adopció de mesures alternatives per al compliment de la quota de reserva en favor de treballadors amb discapacitat.
- Darrera memòria justificativa del compliment d’aquestes mesures alternatives.
- Certificat del compliment de la quota de reserva del 2% a favor de persones amb discapacitat. Aquest certificat es pot sol·licitar a través de la web de l’Oficina Virtual de Tràmits Ciutadans de la Generalitat de Catalunya o bé a través del Canal Empresa: https://canalempresa.gencat.cat/ca/integraciodepartamentaltramit/tramit/PerTemes/23861_-_certificat_compliment_quota_reserva_dos_per_cent_persones_discapacitat?category=771159ce-a82c-11e3-a972-000c29052e2c
- Per empreses de 25 o més treballadors/res, protocol per abordar, prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, així com comunicar l’existència de registre de queixes i denúncies sobre aquest assumpte, si escau.
- Per a subvencions superiors a 30.000€ cal acreditar que es compleixen els terminis de pagament que es determinen en la llei 3/2004, de 29 de desembre:
- En el cas que d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar comptes de pèrdues i guanys abreujats:
- Comptes de pèrdues i guanys abreujats de l’últim exercici tancat i presentats al registre mercantil o registre anàleg.
- I declaració responsable, segons el model disponible a la web d’ACCIÓ (https://www.accio.gencat.cat), signada amb certificat digital pel representant legal, acreditant el compliment dels terminis legals de pagament segons la Llei 3/2004, de 29 de desembre.
- En el cas que no puguin presentar comptes de pèrdues i guanys abreujats:
- Certificació, emesa per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes (ROAC), que contingui una transcripció desglossada de la informació en matèria de pagaments descrita a la memòria dels últims comptes anuals auditats acreditant el compliment dels terminis de pagament establerts en la Llei 3/2004, de 29 de desembre. Aquesta certificació serà valida fins que resultin auditats els comptes anuals del següent exercici.
En el cas que no sigui possible emetre aquest certificat, s’haurà de presentar un Informe de Procediments Acordats (IPA) elaborat per un auditor inscrit al ROAC, que en base a la revisió d’una mostra representativa de les factures pendents de pagament a proveïdors de la societat a una data de referència, conclogui sense la detecció de excepcions al compliment requerit. Als efectes d’aquesta llei, s’entendrà complert el requisit exigit en aquest apartat quan el nivell de compliment dels terminis de pagament previstos a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, sigui igual o superior al percentatge previst a la disposició final sisena, lletra d), apartat segon, de la Llei 18/2022, de 28 de setembre, de creació i creixement d’empreses.
- Certificació, emesa per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes (ROAC), que contingui una transcripció desglossada de la informació en matèria de pagaments descrita a la memòria dels últims comptes anuals auditats acreditant el compliment dels terminis de pagament establerts en la Llei 3/2004, de 29 de desembre. Aquesta certificació serà valida fins que resultin auditats els comptes anuals del següent exercici.
- En el cas que d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar comptes de pèrdues i guanys abreujats:
- Per a les despeses subvencionables definides a la base 4.7 de l’annex 1 de les bases reguladores, en cas que en el moment de la sol·licitud l’empresa sol·licitant hagi escollit el proveïdor o els proveïdors que prestaran els serveis i/o subministraran els béns i la despesa sigui igual o superior a 15.000 €, caldrà aportar tres ofertes, comparables entre elles, de diferents proveïdors no vinculats entre si ni amb l’empresa sol·licitant.
Si no s’escull la proposta més avantatjosa conforme a criteris d’eficiència i economia, addicionalment caldrà justificar-lo expressament en una memòria.
Si per les seves especials característiques no existeix en el mercat suficient número d'entitats que els realitzin, prestin, o subministrin, l'empresa haurà d'aportar un certificat, emès i signat per una entitat externa especialista en la matèria i no vinculada ni a la beneficiària ni als proveïdors, que motivi les especials característiques que comporten que no existeixi en el mercat suficient número d'entitats que realitzin, prestin o subministrin els bens o serveis.
Empreses petites i mitjanes que tinguin establiment operatiu a Catalunya i, com a mínim, dos anys de vida a data de la sol·licitud de la subvenció, comptats a partir de la data de constitució de l’empresa. Com a data de constitució es considerarà la data d’inscripció de l’empresa al Registre Mercantil o registre anàleg.
Les entitats beneficiàries han de complir els requisits establerts al punt 3 de les Bases Reguladores.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Alta usuari a l’aplicació SIFECAT2127
L’usuari de SIFECAT2127 pot ser qualsevol persona física amb certificat electrònic vàlid. Si ja es disposa d’usuari a l’aplicació SIFECAT2127 no cal tornar a donar-se d’alta.
Terminis
Del 23/05/2025 al 22/07/2025L’usuari de SIFECAT2127 pot ser qualsevol persona física amb certificat electrònic vàlid. Si ja es disposa d’usuari a l’aplicació SIFECAT2127 no cal tornar a donar-se d’alta.
Per a més informació, cal seguir els passos detallats a la Guia per a la presentació de sol·licituds de projectes d’innovació tecnològica de pimes 2025.
-
2
Segon pas
Alta de l’operació a l’aplicació SIFECAT2127
L’usuari haurà de donar d’alta l’operació, és a dir, crear la sol·licitud del projecte.
L’usuari haurà de donar d’alta l’operació, és a dir, crear la sol·licitud del projecte.
Si l’empresa sol·licitant no està donada d’alta a SIFECAT2127, s’haurà de donar d’alta just en aquest moment mitjançant un formulari.
Un cop donada d’alta l’operació, SIFECAT2127 assignarà un Codi d’operació per a la vostra sol·licitud i serà possible continuar emplenant les dades que demana l’aplicació SIFECAT2127 en un altre moment. Únicament, caldrà prémer el botó “Desar” per tal que l’aplicació desi la darrera informació introduïda.
Per a més informació, cal seguir els passos detallats a la Guia per a la presentació de sol·licituds de projectes d’innovació tecnològica de pimes 2025.
-
3
Tercer pas
Emplenar les dades de l’aplicació SIFECAT2127
Una vegada donada d’alta l’operació, caldrà emplenar les dades que demana l’aplicació SIFECAT2127 i adjuntar aquella documentació establerta a les bases reguladores de la subvenció i que es detalla a [...]
Una vegada donada d’alta l’operació, caldrà emplenar les dades que demana l’aplicació SIFECAT2127 i adjuntar aquella documentació establerta a les bases reguladores de la subvenció i que es detalla a la Guia per a la presentació de sol·licituds. Abans de començar aquest pas es recomana disposar de tota la documentació preparada, especialment la memòria tècnica i el detall de pressupost del projecte que es trobaran disponibles a la web d’ACCIÓ donat que són necessaris per introduir les dades a l’aplicació.
Per a més informació, cal seguir els passos detallats a la Guia per a la presentació de sol·licituds de projectes d’innovació tecnològica de pimes 2025.
-
4
Quart pas
Desar i validar la informació introduïda a SIFECAT2127
Una vegada emplenades les dades que demana SIFECAT2127 i adjuntada la documentació necessària, caldrà validar la informació abans de procedir amb la signatura i presentació de la sol·licitud.
Una vegada emplenades les dades que demana SIFECAT2127 i adjuntada la documentació necessària, caldrà validar la informació abans de procedir amb la signatura i presentació de la sol·licitud.
Per a més informació, cal seguir els passos detallats a la Guia per a la presentació de sol·licituds de projectes d’innovació tecnològica de pimes 2025.
-
5
Cinquè pas
Presentar l’operació a l’aplicació SIFECAT2127
Un cop validada la informació introduïda a l’aplicació SIFECAT2127 i adjuntada la documentació necessària, la persona que ostenta la representació legal de l’empresa haurà de presentar i signar [...]
Un cop validada la informació introduïda a l’aplicació SIFECAT2127 i adjuntada la documentació necessària, la persona que ostenta la representació legal de l’empresa haurà de presentar i signar l’operació mitjançant un certificat electrònic vàlid. Si aquesta persona no disposa d’usuari SIFECAT2127, caldrà que es doni d’alta a l’aplicació.