Què has de saber?
Són subvencions per fer proves de validació en projectes innovadors en l'àmbit de la salut que es trobin en les primeres etapes de desenvolupament precompetitiu.
Aquesta actuació té com a finalitat verificar el potencial d'innovació de resultats de recerca que tinguin un alt impacte en la salut i el benestar, que impulsin la transformació del sistema de salut i que permetin millorar la qualitat de vida de la ciutadania.
Aquest tràmit només el pots fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni serà vàlida a efectes de data de presentació.
Per a les sol·licituds o comunicacions d’aquest tràmit s’han habilitat formularis específics que són d’ús obligatori. Pots descarregar-los des d’aquesta pàgina i és important que utilitzis sempre l’última versió. En cas que presentis la sol·licitud o comunicació mitjançant altres formularis, es consideraran no presentats.
Convocatòria 2023 (SLT033)
El termini per a la presentació de la documentació de justificació de la subvenció per a les activitats executades l'any 2024 i la valoració final de l’actuació és fins al 31 de març de 2025.
Pots consultar l'apartat Suport a la tramitació del web gencat.cat. Per rebre assistència tècnica truca al 012.
Per rebre assessorament sobre els aspectes relacionats amb la sol·licitud i gestió de la subvenció, et pots posar en contacte amb el gestor del tràmit a l’adreça de correu electrònic peris@gencat.cat o telefonant al 93 556 61 03 de 9 a 17 h.
Organisme responsable
Poden sol·licitar la subvenció i, per tant, tenir la condició de beneficiàries, les entitats següents, incloses dins l'article 5 de l’Ordre de bases, sempre que duguin a terme activitats de recerca translacional, clínica o epidemiològica:
a) Les entitats amb personalitat jurídica pròpia, sense ànim de lucre i amb seu a Catalunya, que hagin obtingut el reconeixement com a centre CERCA del departament competent en matèria de recerca i estiguin sotmeses al règim jurídic especial que determina la Llei 9/2022, del 21 de desembre, de la ciència.
b) Els instituts de recerca sanitària acreditats conforme al que estableix el Reial decret 279/2016, de 24 de juny, i normes complementàries, sobre acreditació d’instituts de recerca sanitària.
c) Les entitats públiques i privades sense ànim de lucre que realitzin o gestionin activitats d'R+D, generin coneixements científics o tecnològics, en facilitin l'aplicació i la transferència o proporcionin serveis de suport a la innovació a les entitats empresarials i que desenvolupin les seves activitats a Catalunya.
d) Les fundacions que gestionin l'activitat de recerca i innovació de dispositius assistencials, públics i privats, que formin part del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT).
El termini per presentar la sol·licitud és del 2 de juny al 3 de juliol de 2023, fins a les 15.00 hores.
Documentació que cal presentar amb el formulari de sol·licitud de la subvenció:
-
Cal descarregar la Memòria cientificotècnica, emplenar-la i adjuntar-la a la sol·licitud.
-
Opcionalment, una carta de suport d’un fons d’inversió.
El nombre màxim de sol·licituds que pot presentar una entitat sol·licitant és de cinc.
Requisits per sol·licitar una subvenció:
Per poder accedir i sol·licitar les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits generals següents:
- Han de realitzar activitats de recerca translacional, clínica i/o epidemiològica.
- Les propostes presentades s'han d'emmarcar entre els TRL 3 i 6 en el marc de l'escala de maduresa tecnològica, segons la definició de la Comissió Europea, i que indiquen com de preparada està una tecnologia per al seu ús generalitzat. La definició dels TRL consten en l'annex de la Resolució.
- L'investigador o investigadora responsable de la proposta ha de tenir vinculació funcionarial, estatutària o laboral amb l'entitat sol·licitant o amb el centre sanitari de referència durant el període de vigència del projecte subvencionat.
Requisits de l'entitat beneficiària:
- Tenir un objecte social conforme amb l'actuació subvencionable d'acord amb els programes segons els quals es demana la subvenció.
- Estar donada d'alta en el cens de l'impost sobre activitats econòmiques en aquells supòsits en què sigui obligatori, i estar inscrita, si escau, en el registre corresponent.
- No trobar-se en cap de les circumstàncies que disposa l'article 13.2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- No haver estat sancionada per resolució ferma, durant els darrers tres anys, per la comissió d'una infracció greu en matèria d'integració laboral de persones discapacitades, o per la comissió d'una infracció molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de prevenció de riscos laborals, de conformitat amb el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, i la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
- No haver estat sancionada o condemnada mai per resolució administrativa o sentència ferma per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, de conformitat amb la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
- En el cas de les associacions i fundacions, tenir adaptats els seus estatuts d'acord amb la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques. En el cas de les associacions, si escau, haver complert amb allò establert en l'article 322-16 del Codi civil de Catalunya, relatiu a la percepció de retribucions dels membres de l'òrgan de govern per exercir funcions de direcció, gerència o d'altres que no siguin les ordinàries de govern.
- En el cas de les fundacions, complir el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat, d'acord amb els articles 333-9 i 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
- En el supòsit de subvencions per un import superior a 30.000 euros, no poden obtenir la condició d'entitat beneficiària o entitat col·laboradora les empreses incloses dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials que incompleixin els terminis de pagament establerts en la Llei citada.
- En el cas que les entitats tinguin una plantilla igual o superior a cinquanta persones, cal complir el que estableix l'article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, i, si escau, el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva a favor dels treballadors amb discapacitat.
- En el cas que les entitats tinguin una plantilla igual o superior a vint-i-cinc persones, cal una declaració dels mitjans que s'utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i intervenir-hi, d'acord amb l'article 29 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
- Complir el que estableixen els articles 32.1 i 32.3 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- Disposar dels mitjans humans i materials necessaris i tenir assignats els recursos econòmics necessaris per realitzar l'activitat de prevenció de riscos laborals a l'empresa, d'acord amb el que disposa la Llei 31/1995, de 8 de novembre.
- Presentar una declaració sobre si han demanat i/o han obtingut altres ajuts públics o privats per la mateixa activitat i, en cas afirmatiu, fer constar una relació detallada de les entitats concedents i les quantitats sol·licitades o obtingudes.
- Complir la normativa sobre propietat intel·lectual.
- Adherir-se al codi ètic que s'incorpora com a annex II d'aquestes bases i que recull l'annex de l'Acord del Govern GOV/85/2016, de 28 de juny, pel qual s'aprova la modificació del model tipus de bases reguladores aprovat per l'Acord del Govern GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s'aprova el model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, i se n'aprova el text íntegre, a l'empara del que estableix l'article 55.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- En el cas de projectes o actuacions que impliquin contacte habitual amb menors, presentar una declaració responsable conforme es disposa de les certificacions que regula l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi civil i de la Llei d'enjudiciament criminal, o d'haver-les sol·licitat prèviament a la publicació de la proposta de resolució provisional de concessió, per acreditar que el personal de les entitats les activitats de les quals suposin l'accés i exercici de les professions, oficis i activitats que impliquin contacte habitual amb menors no ha estat condemnat per sentència ferma contra cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans, i que, en cas que canviï alguna persona adscrita al projecte, es compromet a fer la comprovació oportuna pel que fa al cas.
- En el cas de les subvencions per a accions pluriennals, cal acreditar documentalment que el projecte tindrà continuïtat almenys durant el temps per al qual s'ha sol·licitat, amb indicació dels fons de finançament previstos, així com la viabilitat econòmica per al desenvolupament del projecte durant el temps per al qual se sol·licita aquesta condició pluriennal.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
- Complir els requisits d’aquestes bases generals, així com qualsevol altra obligació legal o reglamentària que pugui afectar-los.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Termini d'execució
El termini d'execució de l'activitat objecte de la subvenció és de dotze mesos a comptar de l’endemà de la data de publicació de la resolució de concessió.
Procediment de concessió
El procediment de concessió de les subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva.
Quantia de les subvencions
L'import màxim de la subvenció per cada projecte sol·licitat és de 150.000 euros.
Despeses subvencionables
El finançament s'ha de destinar a cobrir les despeses següents:
A. Despeses directes:
- Despeses d'execució, que inclouen l'adquisició de material fungible i serveis relacionats amb l'execució del projecte: costos dels serveis cientificotècnics i de suport a la recerca, col·laboracions externes i serveis de consultoria.
- Despesa de l'elaboració de l'informe d'auditoria a què fa referència l’article 28 de l'Ordre de bases. L'import màxim de despesa és de 2.000,00 euros.
B. Despeses indirectes:
La quantia total sol·licitada com a subvenció inclou el 21% dels costos directes a imputar com a despeses indirectes, d'acord amb l’article 9.6 de l'Ordre de bases.
No són subvencionables les despeses relacionades amb la protecció de la propietat industrial, com ara el cost de patents.
Criteris d'avaluació
La Comissió Tècnica d'Avaluació ha d'avaluar les sol·licituds conforme als criteris i barems següents:
A - Valoració de la proposta cientificotècnica: fins a 70 punts.
- Interès i rellevància de la necessitat o problema al qual es vol donar resposta, atractiu de la solució proposada, potencial d'innovació i avantatge competitiu en relació amb altres possibles solucions: fins a 20 punts.
- Viabilitat, coherència del pla de treball i del pressupost, viabilitat tecnològica, limitacions del projecte i pla de contingència: fins a 20 punts.
- Impacte esperat de la proposta en la societat i el sistema de salut. Capacitat de transferència, aplicabilitat i estratègia de protecció i d'explotació del resultat: fins a 20 punts.
- Carta de suport de fons d’inversió: fins a 5 punts
- Perspectiva de gènere: fins a 5 punts
B - Valoració del grup de recerca: fins a 30 punts.
1. Trajectòria de l'equip de treball; experiència, capacitat i lideratge en transferència del coneixement: fins a 15 punts.
2. Adequació, coherència i complementarietat dels membres de l'equip de treball: fins a 15 punts.
Quan la puntuació obtinguda en els apartats A o B sigui inferior al 50% de la màxima possible, la sol·licitud serà desestimada.
Les sol·licituds que no assoleixin una puntuació mínima del 60% de la puntuació màxima es consideren no subvencionables.
Informació complementària
Pots consultar el següent apartat sobre els Ajuts i subvencions a Catalunya, on trobaràs informació sobre la normativa específica, l'accés als tràmits per temàtica, i dades sobre les convocatòries i les concessions, entre d'altres.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Sol·licitar la subvenció
Terminis
Del 02/06/2023 al 03/07/2023Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal signar el formulari principal amb un certificat digital de representació o de persona jurídica.
-
2
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:
Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:
1. Estat de les meves gestions
Per accedir a l'apartat Estat de les meves gestions no cal que t'identifiquis. Pots accedir-hi introduint el codi identificador de la gestió (ID), que és un codi alfanumèric que s'obté amb l'acusament de recepció de la tramitació, o el número d'expedient* (amb el format SLTXXXX/XX/XXXXXX) i el número d'identificació (DNI, NIE, passaport, NIF d'empresa o document d'empresa estrangera) que es va indicar al formulari de la sol·licitud.
*El número d'expedient el pots trobar a l'Àrea privada, a la secció de Tràmits i gestions.
Pots consultar la pàgina Com fer el seguiment i consultar l'estat d'un tràmit.
2. Àrea privada
Pots fer el seguiment de tots els teus tràmits i gestions i actualitzar les teves dades personals. Per accedir a l'Àrea privada t'has d’identificar mitjançant certificat digital o contrasenya d'un sol ús.
-
3
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Les resolucions d'inadmissió o declaratives de desistiment, la proposta de resolució provisional i la resolució final del procediment es notifiquen mitjançant la publicació al Tauler electrònic de [...]
Les resolucions d'inadmissió o declaratives de desistiment, la proposta de resolució provisional i la resolució final del procediment es notifiquen mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Les notificacions corresponents a requeriments, revocacions i reajustaments es notifiquen individualment per mitjans telemàtics. Aquestes notificacions es poden consultar accedint-hi des de l'Àrea privada.
Publicitat
El Departament de Salut ha de donar publicitat de les subvencions atorgades i pot fer públic el contingut de les actuacions i projectes finançats amb aquestes subvencions.
-
4
Quart pas
Resolució provisional de concessió
Resolució provisional de concessió
Resolució provisional de concessió
Un cop finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, una comissió elabora la proposta de resolució provisional de concessió. Aquesta es publica al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
La resolució provisional conté la relació de les sol·licituds admeses i de les inadmeses que poden ser objecte d'esmena. Es detallen els defectes esmenables per tal que la sol·licitud s'esmeni en el termini de deu dies hàbils des de la publicació de la resolució (es consideren dies hàbils els dies de la setmana de dilluns a divendres, ambdós inclosos, exceptuant-ne els festius).
Si no es presenten les esmenes s'entén que s'ha desistit de la sol·licitud.
Es pot presentar recurs?
Contra aquesta resolució provisional no es pot presentar recurs.
Desistir de la subvenció
Per desistir de la subvenció s'ha de fer servir el formulari d'aportació i seleccionar Desistiment en el menú de Tipus de document que s'aporta.
Com has de presentar un document?
Pots presentar qualsevol document a través del tràmit Aportar documentació de la subvenció dins del termini de deu dies hàbils.
-
5
Cinquè pas
Resolució definitiva de concessió
Quan es publica la resolució definitiva de concessió o denegació?
Quan es publica la resolució definitiva de concessió o denegació?
Es publicarà en el termini màxim de sis mesos a comptar de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria. Si, transcorregut aquest termini, no s'ha dictat ni notificat la resolució, les persones interessades poden entendre desestimades les seves sol·licituds.
En la resolució de concessió de les subvencions es determina l'import global atorgat a l'entitat beneficiària i el projecte o actuació subvencionat i les partides pressupostàries i els conceptes de despesa a les quals s'aplica, així com els terminis d'execució i justificació de l'activitat.
On es publica la resolució definitiva?
Les entitats sol·licitants poden consultar al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya la resolució definitiva de concessió de les subvencions. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Bestreta
Un cop formalitzada la resolució de concessió de la subvenció, es paga una bestreta sobre el percentatge de l'import total concedit. Aquest percentatge s'estableix a la convocatòria i no pot superar el 80%. Consulta la informació detallada al pas 8, Pagament.
Es pot interposar recurs?
La resolució de concessió o denegació de la subvenció no exhaureix la via administrativa. Es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller o consellera de Salut en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
Es pot presentar qualsevol document relacionat amb la subvenció a través del tràmit Aportar documentació de la subvenció.
-
6
Sisè pas
Fer les actuacions o el projecte subvencionat
Termini
Termini
El termini per fer les actuacions o el projecte subvencionat s'indica a la convocatòria i/o a la resolució de concessió.
No realitzar les accions subvencionades en el termini indicat pot comportar la pèrdua de la subvenció, així com les sancions legalment establertes.
Canvis en l'execució del projecte
Durant l'execució de la subvenció, l'entitat beneficiària pot presentar modificacions a l'execució del projecte. Per fer-ho, pot presentar la Sol·licitud de canvis en l'execució dels projectes de recerca com a adjunt al formulari d'aportació, triant l'opció Execució de l'apartat Tipus de document que s'aporta del formulari.
Renúncia a la subvenció
Es pot renunciar a la subvenció. Per fer-ho cal presentar la renúncia amb el formulari d'aportació, triant l'opció Renúncies de l'apartat Tipus de document que s'aporta del formulari.
-
7
Setè pas
Justificar la realització del projecte
Les entitats beneficiàries han de justificar el compliment de l'objecte de la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts.
Les entitats beneficiàries han de justificar el compliment de l'objecte de la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts.
El termini per presentar la documentació de justificació de la subvenció varia en funció de la convocatòria.
La justificació es tramita des de Justificar la subvenció, on trobaràs la informació sobre els terminis, com has d'emplenar el formulari de la justificació i quins són els documents que hi cal annexar.
-
8
Vuitè pas
Pagament
Bestreta
Bestreta
D'acord amb el que estableix l'article 27 de l'Ordre de bases, un cop formalitzada la resolució de concessió de la subvenció es paga una bestreta el 80% de l'import total concedit.
Segons el que estableixi la convocatòria, el pagament d'aquesta bestreta pot estar condicionat a alguna actuació per part de l'entitat.
Pagament
Es pagarà el 20% restant de l'import total concedit un cop l'actuació subvencionada hagi estat degudament efectuada i justificada.
Prèviament a cadascun dels pagaments, el Departament de Salut comprovarà d'ofici que l'entitat beneficiària està al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
Tràmits relacionats