Per poder navegar amb més tranquil·litat pels continguts d'aquesta web, tingues en compte el següent:

Sortir ràpid

1. Disposes del botó Surt ràpid per sortir immediatament.

pdf

2. Quan obris un PDF, simplement visualitza'l, sense desar-lo

esborrar-historial

3. Assegura't d'esborrar el teu historial de navegació abans de sortir.

mode-incognit

4. Fes servir la navegació privada o d'incògnit.

Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Contacte. Obre en una nova finestra.
  • Idioma: ca
    • Castellano
Cercador

Cercador

Serveis d'internacionalització
Serveis d'innovació
Convocatòries d'ajuts obertes
Últimes notícies
Properes activitats
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Inici
  • Accedeix a “Ajuts i serveis”
    • Per on començar
    • Accedeix a “Vols créixer?”

      • Assessorament en creixement i estratègia empresarial
      • Cupons d’estratègia
      • Ajuts de creixement i canvi estratègic
      • Ajuts empresarials del Fons de Transició Nuclear
      • Clústers: col·laborar per reforçar l'estratègia
      • Oficina Next Generation EU
      • Oficina Pública per a la Transformació de les Indústries de Mobilitat i Automoció
      • Servei de creixement empresarial
      • Accedeix a “Vols créixer?”

    • Accedeix a “Vols innovar?”

      • Assessorament en innovació i tecnologia per a l'empresa
      • Cupons d'innovació
      • Ajuts R+D+I europeus
      • Accedeix a “R+D a l'empresa”

        • Assessorament per a projectes d'R+D
        • Protecció de la propietat intel·lectual i industrial
        • R+D amb centres tecnològics i agents de transferència de tecnologia TECNIO
        • Ajuts per a projectes d'R+D empresarial
        • Accedeix a “R+D a l'empresa”

      • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

        • Ajuts a la innovació tecnològica i verda
        • Innovació digital avançada
        • Innovació verda
        • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

      • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

        • Acceleració de projectes d’innovació disruptiva
        • Ajuts a projectes d’innovació oberta i disruptiva
        • Catalonia Exponential Leaders
        • Reptes i solucions d’innovació oberta
        • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

      • Accedeix a “Serveis per a Startups”

        • Directori de startups a Catalunya
        • Finançament per a startups
        • Recomanador de finançament alternatiu
        • Ajuts Startup Capital
        • Accedeix a “Serveis per a Startups”

      • Accedeix a “Vols innovar?”

    • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

      • Assessorament en internacionalització i comerç internacional
      • Responem. Pla de defensa de la Catalunya de tothom
      • Barreres al comerç internacional
      • Accedeix a “Començar a exportar”

        • Iniciació a l’exportació
        • Cupons d'internacionalització
        • Recomanador d'oportunitats de negoci internacionals
        • Trade Portal: informació pràctica per exportar
        • Accedeix a “Començar a exportar”

      • Accedeix a “Expansió internacional”

        • Accés a licitacions internacionals
        • Ajuts de multilocalització - Noves filials a l'estranger
        • Ajuts de promoció internacional
        • Ajuts per exportar a través de canals digitals
        • Exportació amb les Oficines Exteriors de Catalunya
        • Internacionalització sectorial
        • Trobar compradors internacionals
        • Accedeix a “Expansió internacional”

      • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

    • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

      • Captació de socis internacionals
      • Suport per a empreses estrangeres establertes a Catalunya
      • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

    • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

      • Convocatòries d’ajuts
      • Cupons ACCIÓ a la competitivitat de l'empresa
      • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

        • Ajuts 2024
        • Ajuts 2023
        • Ajuts 2022
        • Ajuts 2021
        • Ajuts 2020
        • Ajuts 2019
        • Ajuts 2018
        • Ajuts 2017
        • Ajuts 2016
        • Ajuts 2015
        • Subvenció exclosa de concurrència pública
        • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

      • Altres tràmits en paper: línies 2018 i anteriors
      • Altres tràmits per internet: línies 2019 i anteriors
      • Llistat ajuts/Préstecs atorgats
      • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

    • Cercador d'ajuts i serveis
    • Accedeix a “Banc de coneixement”

      • Cercador del Banc de coneixement
      • Accedeix a “Banc de coneixement”

    • Accedeix a “Ajuts i serveis”

    Imatge 1: Vols créixer?
    Imatge 2: Vols innovar?
    Imatge 3: Vols internacionalitzar-te?

    Ajuts i serveis

    ACCIÓ ofereix una gran diversitat de serveis individualitzats i col·lectius per impulsar la competitivitat de les empreses catalanes.

    Accedeix a “Ajuts i serveis”

  • Accedeix a “Països”
    • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

      • Angola
      • Camerun
      • Costa d'Ivori
      • Etiòpia
      • Ghana
      • Kenya
      • Moçambic
      • Nigèria
      • Ruanda
      • Senegal
      • Sud-àfrica
      • Tanzània
      • Uganda
      • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

    • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

      • Canadà
      • Costa Rica
      • Cuba
      • El Salvador
      • Estats Units d'Amèrica
      • Guatemala
      • Hondures
      • Jamaica
      • Mèxic
      • Nicaragua
      • Panamà
      • República Dominicana
      • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

    • Accedeix a “Amèrica del Sud”

      • Argentina
      • Bolívia
      • Brasil
      • Colòmbia
      • Equador
      • Paraguai
      • Perú
      • Uruguai
      • Xile
      • Accedeix a “Amèrica del Sud”

    • Accedeix a “Àsia meridional”

      • Bangladesh
      • Índia
      • Sri Lanka
      • Accedeix a “Àsia meridional”

    • Accedeix a “Europa occidental”

      • Alemanya
      • Àustria
      • Bèlgica
      • Dinamarca
      • Estònia
      • Finlàndia
      • França
      • Irlanda
      • Itàlia
      • Letònia
      • Lituània
      • Luxemburg
      • Noruega
      • Països Baixos
      • Portugal
      • Regne Unit
      • Suècia
      • Suïssa
      • Accedeix a “Europa occidental”

    • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

      • Albània
      • Armènia
      • Azerbaidjan
      • Bòsnia i Hercegovina
      • Bulgària
      • Croàcia
      • Eslovàquia
      • Eslovènia
      • Geòrgia
      • Grècia
      • Hongria
      • Kazakhstan
      • Kirguizstan
      • Macedònia del Nord
      • Montenegro
      • Polònia
      • República Txeca
      • Romania
      • Sèrbia
      • Turquia
      • Ucraïna
      • Uzbekistan
      • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

    • Accedeix a “Extrem Orient”

      • Corea del Sud
      • Japó
      • Taiwan
      • Xina
      • Accedeix a “Extrem Orient”

    • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

      • Aràbia Saudí
      • Bahrain
      • Emirats Àrabs Units
      • Jordània
      • Kuwait
      • Marroc
      • Oman
      • Qatar
      • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

    • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

      • Austràlia
      • Cambodja
      • Filipines
      • Indonèsia
      • Laos
      • Malàisia
      • Nova Zelanda
      • Singapur
      • Tailàndia
      • Vietnam
      • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

    • Xarxa d'Oficines Exteriors
    • Accedeix a “Països”

    Imatge 1: Àfrica Subsahariana
    Imatge 2: Amèrica del Nord i Central
    Imatge 3: Amèrica del Sud

    Països

    Navega pels països on ACCIÓ et dona servei, descobreix les tendències i oportunitats de negoci principals i accedeix a les activitats i serveis relacionats.

    Accedeix a “Països”

  • Accedeix a “Sectors”
    • Alimentació
    • Altres indústries del transport
    • Audiovisual
    • Automoció, moto i mobilitat lleugera
    • Biotecnologia
    • Construcció sostenible i infraestructures
    • Cosmètica, benestar i economia silver
    • Economia verda i circular
    • Educació, formació i serveis editorials
    • Electrònica i electricitat
    • Energia i recursos
    • Indústria 4.0 i tecnologies del futur
    • Indústria farmacèutica
    • Logística, e-commerce i distribució
    • Maquinària i béns d'equip
    • Matèries primeres i transformació del metall i altres materials
    • Moble i hàbitat
    • Paper, cartró i packaging
    • Química i plàstics
    • Salut i serveis sanitaris
    • Smart Cities
    • Tèxtil i moda
    • TIC i transformació digital
    • Turisme, cultura, oci, esports i restauració
    • Videojocs
    • Vins, caves i begudes
    • Accedeix a “Sectors”

    Imatge 1: Alimentació
    Imatge 2: Altres indústries del transport
    Imatge 3: Audiovisual

    Sectors

    Descobreix totes les tendències i oportunitats de negoci sector per sector. T'oferim anàlisis, serveis i activitats perquè les aprofitis per fer créixer la teva empresa.

    Accedeix a “Sectors”

  • Accedeix a “Activitats”
    • Accedeix a “Agenda”

      • Esmorzars d'ACCIÓ
      • Fires i congressos
      • Informació sobre ajuts i serveis
      • Jornades i conferències
      • Missions empresarials
      • Networking empresarial
      • Reunions amb experts
      • Workshops i formacions
      • Accedeix a “Agenda” . Obre en una nova finestra.

    • Accedeix a “Grans actes”

      • Accedeix a “Beyond Catalonia”

        • Beyond Catalonia 2025. Obre en una nova finestra.
        • Beyond Catalonia 2024
        • Accedeix a “Beyond Catalonia”

      • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

        • ACCIÓ Startup Forum 2025. Obre en una nova finestra.
        • ACCIÓ Startup Forum 2024
        • ACCIÓ Startup Forum 2023
        • ACCIÓ Startup Forum 2022
        • ACCIÓ Startup Forum 2021
        • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

      • Accedeix a “Exponential Day”

        • Exponential Day 2025. Obre en una nova finestra.
        • Exponential Day 2024
        • Exponential Day 2023
        • Exponential Day 2022
        • Exponential Day 2021
        • Accedeix a “Exponential Day”

      • ACCIÓ 'ON'. Fem avui l'empresa del demà
      • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

        • Setmana de la Internacionalització 2023. Obre en una nova finestra.
        • Setmana de la Internacionalització 2022
        • Setmana de la Internacionalització 2021
        • Setmana de la Internacionalització 2020
        • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

      • Accedeix a “Grans actes”

    • Accedeix a “Fires i congressos”

      • Advanced Factories
      • Alimentaria
      • Expoquimia
      • Health Revolution Congress: Innovació en salut digital
      • Integrated Systems Europe (ISE)
      • IoT Solutions World Congress
      • Mobile World Congress / 4YFN
      • Smart City Expo World Congress
      • Accedeix a “Fires i congressos”

    • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

      • Cafè disruptiu
      • Cluster Day
      • Exponential Open Days
      • Startup Talks
      • Superant barreres d’internacionalització
      • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

    • Accedeix a “Activitats”

    Imatge 1: Agenda
    Imatge 2: Grans actes
    Imatge 3: Fires i congressos

    Activitats

    ACCIÓ organitza més 230 activitats anuals a Barcelona i a tot Catalunya. Descobreix les nostres activitats, els cicles temàtics i els grans esdeveniments

    Accedeix a “Activitats”

  • Accedeix a “ACCIÓ”
    • Accedeix a “L'Agència”

      • 40 anys d’ACCIÓ: una història de futur
      • Coneix ACCIÓ
      • Missió, visió i valors
      • Visió estratègica
      • Projectes europeus, aliances i FEDER
      • Transparència
      • Accessibilitat
      • Protecció de dades
      • Estructura ètica
      • Treballa amb nosaltres
      • Accedeix a “L'Agència”

    • Accedeix a “Delegacions territorials”

      • Delegació d’ACCIÓ de l'Alt Penedès i el Garraf
      • Delegació d’ACCIÓ de l’Alt Pirineu i Aran
      • Delegació d’ACCIÓ de la Catalunya Central
      • Delegació d’ACCIÓ de Girona
      • Delegació d’ACCIÓ de Lleida
      • Delegació d’ACCIÓ de Tarragona
      • Delegació d’ACCIÓ de les Terres de l'Ebre
      • Delegació d'ACCIÓ del Vallès, Baix Llobregat i Maresme
      • Delegació d’ACCIÓ de Madrid
      • Accedeix a “Delegacions territorials”

    • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

      • Oficina Exterior de Catalunya a Accra
      • Oficina Exterior de Catalunya a Amsterdam
      • Oficina Exterior de Catalunya a Austin
      • Oficina Exterior de Catalunya a Berlín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bogotà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bombai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Brussel·les
      • Oficina Exterior de Catalunya a Buenos Aires
      • Oficina Exterior de Catalunya a Casablanca
      • Oficina Exterior de Catalunya a Copenhaguen
      • Oficina Exterior de Catalunya a Dubai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Hong Kong - Xina
      • Oficina Exterior de Catalunya a Istanbul
      • Oficina Exterior de Catalunya a Johannesburg
      • Oficina Exterior de Catalunya a Lima
      • Oficina Exterior de Catalunya a Londres
      • Oficina Exterior de Catalunya a Ciutat de Mèxic
      • Oficina Exterior de Catalunya a Miami
      • Oficina Exterior de Catalunya a Milà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Montreal
      • Oficina Exterior de Catalunya a Moscou
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nairobi
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nova York
      • Oficina Exterior de Catalunya a Panamà
      • Oficina Exterior de Catalunya a París
      • Oficina Exterior de Catalunya a Pequín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Santiago de Xile
      • Oficina Exterior de Catalunya a São Paulo
      • Oficina Exterior de Catalunya a Seül
      • Oficina Exterior de Catalunya a Silicon Valley
      • Oficina Exterior de Catalunya a Singapur
      • Oficina Exterior de Catalunya a Stuttgart
      • Oficina Exterior de Catalunya a Sydney
      • Oficina Exterior de Catalunya a Tòquio
      • Oficina Exterior de Catalunya a Varsòvia
      • Oficina Exterior de Catalunya a Washington - Delegació davant Organismes Multilaterals
      • Oficina Exterior de Catalunya a Xangai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Zagreb
      • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

    • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

      • Butlletins
      • Cercador de premsa i actualitat
      • Punt d’inflexió, el pòdcast d’ACCIÓ
      • Xarxes socials
      • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

    • Accedeix a “Processos d'acreditació”

      • Acreditació de persones assessores
      • Acreditació d'Agents de suport a la internacionalització
      • Acreditació de clústers
      • Acreditació de mentores i mentors de startups
      • Acreditació de xarxes d’inversors privats
      • Acreditació TECNIO
      • Cercador de persones acreditades d'ACCIÓ
      • Accedeix a “Processos d'acreditació”

    • Licitacions
    • Preguntes freqüents
    • Banc de coneixement
    • Butlletins
    • Contacte. Obre en una nova finestra.
    • Accedeix a “ACCIÓ”

    Imatge 1: L'Agència
    Imatge 2: Delegacions territorials
    Imatge 3: Sala de premsa i comunicació

    ACCIÓ

    ACCIÓ és l’Agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya, el referent públic per contribuir a la transformació de les empreses catalanes.

    Accedeix a “ACCIÓ”

  • Inici
  • Ajuts i serveis
  • Convocatòries d'ajuts
  • Convocatòries d’ajuts
  • Subvencions per al finançament de proves de validació (2023-2024) (Codi SLT033)
  • Sol·licitar la subvenció
23255 - Subvencions per al finançament de proves de validació (2022-2027) (Codi SLT033) Departament de Salut accio
  • Què has de saber?
  • Què és?
  • A qui va dirigit?
  • Terminis
  • Documentació
  • Requisits
  • Taxes
  • Altres informacions

Passos a fer

  1. 1. Sol·licitar la subvenció
  2. 2. Consultar l'estat del tràmit
  3. 3. Rebre resposta de l'Administració
  4. 4. Resolució provisional de concessió
  5. 5. Resolució definitiva de concessió
  6. 6. Fer les actuacions o el projecte subvencionat
  7. 7. Justificar la realització del projecte
  8. 8. Pagament
  • Anar a: Sol·licitar la subvenció
  • Anar a: Què és?
  • Anar a: A qui va dirigit?
  • Anar a: Terminis
  • Anar a: Documentació
  • Anar a: Requisits
  • Anar a: Taxes
  • Anar a: Altres informacions
  • Anar a: Passos a fer

Subvencions per al finançament de proves de validació (2023-2024) (Codi SLT033)

Sol·licitar la subvenció

QUI
Empreses i professionals | Entitats
COM
Per Internet
QUAN
Fora de termini

Del 02/06/2023 al 03/07/2023

Per Internet Inicia

Necessites ajuda?

Saber-ne més

Subvencions per al finançament de proves de validació (2023-2024) (Codi SLT033)

Sol·licitar la subvenció

Per Internet Inicia
QUAN
Fora de termini

Del 02/06/2023 al 03/07/2023

QUI
COM
Empreses i professionals | Entitats Per Internet

Necessites ajuda?

Necessites ajuda?

Envia la teva consulta

  • Consultes, queixes i suggeriments

Ajuda amb la tramitació

  • Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya
  • Please wait...Com obrir formularis PDF
  • Suport amb formularis que s'emplenen des del web (HTML)
  • Suport a la tramitació per internet

Subscripció als avisos informatius

Rebràs informació de novetats generals relacionades amb aquest tràmit com ara l’inici de terminis, canvis en els formularis, etc...

Afegir com a tràmit favorit a l'àrea privada

L'hi tindràs sempre disponible i pots triar si veure els avisos informatius allí o rebre'ls per correu.

Subscripció només amb un correu electrònic

Rebràs els avisos informatius al teu correu. Per gestionar les subscripcions, entra a la teva Àrea privada.

Normativa

  • Resolució provisional d'admesos, inadmesos, i esmenables

    . Obre en una nova finestra.
  • Informació general sobre ajuts i subvencions

    . Obre en una nova finestra.
  • Subvencions i ajuts públics del Departament de Salut

    . Obre en una nova finestra.
  • Normativa general sobre ajuts i subvencions

    . Obre en una nova finestra.
  • RESOLUCIÓ SLT/1891/2023, de 23 de maig, per la qual s'obre la convocatòria per al període 2023-2024 per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per al finançament de proves de validació en el marc del Pla estratègic de recerca i innovació en salut 2022-2027 (ref. BDNS 698999).

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8928  publicat el 01/06/2023)
  • ORDRE SLT/283/2022, de 21 de desembre, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions d'actuacions incloses en el Pla estratègic de recerca i innovació en salut 2022-2027.

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8820  publicat el 27/12/2022)
  • Reial decret 279/2016, de 24 de juny, sobre acreditació d'instituts de recerca biomèdica o sanitària.

    . Obre en una nova finestra. (BOE  núm.  161  publicat el 05/07/2016)
  • ACORD GOV/179/2022, de 6 de setembre, pel qual s'aprova el Pla estratègic de recerca i innovació en salut 2022-2027.

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8748  publicat el 08/09/2022)

Què has de saber?

Què és?

Són subvencions per fer proves de validació en projectes innovadors en l'àmbit de la salut que es trobin en les primeres etapes de desenvolupament precompetitiu.

Aquesta actuació té com a finalitat verificar el potencial d'innovació de resultats de recerca que tinguin un alt impacte en la salut i el benestar, que impulsin la transformació del sistema de salut i que permetin millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

Aquest tràmit només el pots fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni serà vàlida a efectes de data de presentació.

Per a les sol·licituds o comunicacions d’aquest tràmit s’han habilitat formularis específics que són d’ús obligatori. Pots descarregar-los des d’aquesta pàgina i és important que utilitzis sempre l’última versió. En cas que presentis la sol·licitud o comunicació mitjançant altres formularis, es consideraran no presentats.


Convocatòria 2023 (SLT033)

El termini per a la presentació de la documentació de justificació de la subvenció per a les activitats executades l'any 2024 i la valoració final de l’actuació és fins al 31 de març de 2025.

 

Pots consultar l'apartat Suport a la tramitació del web gencat.cat. Per rebre assistència tècnica truca al 012.

Per rebre assessorament sobre els aspectes relacionats amb la sol·licitud i gestió de la subvenció, et pots posar en contacte amb el gestor del tràmit a l’adreça de correu electrònic peris@gencat.cat o telefonant al 93 556 61 03 de 9 a 17 h.

Normativa aplicable

Organisme responsable

  • Departament de Salut
  • Direcció General de Planificació i Recerca en Salut
A qui va dirigit?
Empreses i professionals
Entitats

Poden sol·licitar la subvenció i, per tant, tenir la condició de beneficiàries, les entitats següents, incloses dins l'article 5 de l’Ordre de bases, sempre que duguin a terme activitats de recerca translacional, clínica o epidemiològica:

a) Les entitats amb personalitat jurídica pròpia, sense ànim de lucre i amb seu a Catalunya, que hagin obtingut el reconeixement com a centre CERCA del departament competent en matèria de recerca i estiguin sotmeses al règim jurídic especial que determina la Llei 9/2022, del 21 de desembre, de la ciència.

b) Els instituts de recerca sanitària acreditats conforme al que estableix el Reial decret 279/2016, de 24 de juny, i normes complementàries, sobre acreditació d’instituts de recerca sanitària.

c) Les entitats públiques i privades sense ànim de lucre que realitzin o gestionin activitats d'R+D, generin coneixements científics o tecnològics, en facilitin l'aplicació i la transferència o proporcionin serveis de suport a la innovació a les entitats empresarials i que desenvolupin les seves activitats a Catalunya.

d) Les fundacions que gestionin l'activitat de recerca i innovació de dispositius assistencials, públics i privats, que formin part del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT).

Terminis

El termini per presentar la sol·licitud és del 2 de juny al 3 de juliol de 2023, fins a les 15.00 hores.

Documentació

Documentació que cal presentar amb el formulari de sol·licitud de la subvenció:

  1.  Cal descarregar la Memòria cientificotècnica, emplenar-la i adjuntar-la a la sol·licitud. 

  2. Opcionalment, una carta de suport d’un fons d’inversió.

El nombre màxim de sol·licituds que pot presentar una entitat sol·licitant és de cinc.

Documents

Pla estratègic de recerca i innovació en salut (PERIS) 2022-2027

Modificació o renúncia a la subvenció (per presentar amb el formulari d'aportació)

Memòria cientificotècnica

Requisits

Requisits per sol·licitar una subvenció:

Per poder accedir i sol·licitar les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits generals següents:

  • Han de realitzar activitats de recerca translacional, clínica i/o epidemiològica.
  • Les propostes presentades s'han d'emmarcar entre els TRL 3 i 6 en el marc de l'escala de maduresa tecnològica, segons la definició de la Comissió Europea, i que indiquen com de preparada està una tecnologia per al seu ús generalitzat. La definició dels TRL consten en l'annex de la Resolució.
  • L'investigador o investigadora responsable de la proposta ha de tenir vinculació funcionarial, estatutària o laboral amb l'entitat sol·licitant o amb el centre sanitari de referència durant el període de vigència del projecte subvencionat.

Requisits de l'entitat beneficiària:

  • Tenir un objecte social conforme amb l'actuació subvencionable d'acord amb els programes segons els quals es demana la subvenció.
  • Estar donada d'alta en el cens de l'impost sobre activitats econòmiques en aquells supòsits en què sigui obligatori, i estar inscrita, si escau, en el registre corresponent.
  • No trobar-se en cap de les circumstàncies que disposa l'article 13.2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • No haver estat sancionada per resolució ferma, durant els darrers tres anys, per la comissió d'una infracció greu en matèria d'integració laboral de persones discapacitades, o per la comissió d'una infracció molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de prevenció de riscos laborals, de conformitat amb el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, i la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
  • No haver estat sancionada o condemnada mai per resolució administrativa o sentència ferma per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, de conformitat amb la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
  • En el cas de les associacions i fundacions, tenir adaptats els seus estatuts d'acord amb la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques. En el cas de les associacions, si escau, haver complert amb allò establert en l'article 322-16 del Codi civil de Catalunya, relatiu a la percepció de retribucions dels membres de l'òrgan de govern per exercir funcions de direcció, gerència o d'altres que no siguin les ordinàries de govern.
  • En el cas de les fundacions, complir el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat, d'acord amb els articles 333-9 i 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
  • En el supòsit de subvencions per un import superior a 30.000 euros, no poden obtenir la condició d'entitat beneficiària o entitat col·laboradora les empreses incloses dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials que incompleixin els terminis de pagament establerts en la Llei citada.
  • En el cas que les entitats tinguin una plantilla igual o superior a cinquanta persones, cal complir el que estableix l'article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, i, si escau, el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva a favor dels treballadors amb discapacitat.
  • En el cas que les entitats tinguin una plantilla igual o superior a vint-i-cinc persones, cal una declaració dels mitjans que s'utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i intervenir-hi, d'acord amb l'article 29 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
  • Complir el que estableixen els articles 32.1 i 32.3 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
  • Disposar dels mitjans humans i materials necessaris i tenir assignats els recursos econòmics necessaris per realitzar l'activitat de prevenció de riscos laborals a l'empresa, d'acord amb el que disposa la Llei 31/1995, de 8 de novembre.
  • Presentar una declaració sobre si han demanat i/o han obtingut altres ajuts públics o privats per la mateixa activitat i, en cas afirmatiu, fer constar una relació detallada de les entitats concedents i les quantitats sol·licitades o obtingudes.
  • Complir la normativa sobre propietat intel·lectual.
  • Adherir-se al codi ètic que s'incorpora com a annex II d'aquestes bases i que recull l'annex de l'Acord del Govern GOV/85/2016, de 28 de juny, pel qual s'aprova la modificació del model tipus de bases reguladores aprovat per l'Acord del Govern GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s'aprova el model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, i se n'aprova el text íntegre, a l'empara del que estableix l'article 55.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  • En el cas de projectes o actuacions que impliquin contacte habitual amb menors, presentar una declaració responsable conforme es disposa de les certificacions que regula l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi civil i de la Llei d'enjudiciament criminal, o d'haver-les sol·licitat prèviament a la publicació de la proposta de resolució provisional de concessió, per acreditar que el personal de les entitats les activitats de les quals suposin l'accés i exercici de les professions, oficis i activitats que impliquin contacte habitual amb menors no ha estat condemnat per sentència ferma contra cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans, i que, en cas que canviï alguna persona adscrita al projecte, es compromet a fer la comprovació oportuna pel que fa al cas.
  • En el cas de les subvencions per a accions pluriennals, cal acreditar documentalment que el projecte tindrà continuïtat almenys durant el temps per al qual s'ha sol·licitat, amb indicació dels fons de finançament previstos, així com la viabilitat econòmica per al desenvolupament del projecte durant el temps per al qual se sol·licita aquesta condició pluriennal.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
  • Complir els requisits d’aquestes bases generals, així com qualsevol altra obligació legal o reglamentària que pugui afectar-los.
Taxes

No hi ha taxes associades a aquest tràmit.

Altres informacions

Termini d'execució

El termini d'execució de l'activitat objecte de la subvenció és de dotze mesos a comptar de l’endemà de la data de publicació de la resolució de concessió.

Procediment de concessió

El procediment de concessió de les subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva.

Quantia de les subvencions

L'import màxim de la subvenció per cada projecte sol·licitat és de 150.000 euros.

Despeses subvencionables

El finançament s'ha de destinar a cobrir les despeses següents:

A. Despeses directes:

  1. Despeses d'execució, que inclouen l'adquisició de material fungible i serveis relacionats amb l'execució del projecte: costos dels serveis cientificotècnics i de suport a la recerca, col·laboracions externes i serveis de consultoria.
  1. Despesa de l'elaboració de l'informe d'auditoria a què fa referència l’article 28 de l'Ordre de bases. L'import màxim de despesa és de 2.000,00 euros.

B. Despeses indirectes:

La quantia total sol·licitada com a subvenció inclou el 21% dels costos directes a imputar com a despeses indirectes, d'acord amb l’article 9.6 de l'Ordre de bases.

No són subvencionables les despeses relacionades amb la protecció de la propietat industrial, com ara el cost de patents.

Criteris d'avaluació

La Comissió Tècnica d'Avaluació ha d'avaluar les sol·licituds conforme als criteris i barems següents:

A - Valoració de la proposta cientificotècnica: fins a 70 punts.

  1. Interès i rellevància de la necessitat o problema al qual es vol donar resposta, atractiu de la solució proposada, potencial d'innovació i avantatge competitiu en relació amb altres possibles solucions: fins a 20 punts.
  1. Viabilitat, coherència del pla de treball i del pressupost, viabilitat tecnològica, limitacions del projecte i pla de contingència: fins a 20 punts.
  1. Impacte esperat de la proposta en la societat i el sistema de salut. Capacitat de transferència, aplicabilitat i estratègia de protecció i d'explotació del resultat: fins a 20 punts.
  1. Carta de suport de fons d’inversió: fins a 5 punts
  1. Perspectiva de gènere: fins a 5 punts


B - Valoració del grup de recerca: fins a 30 punts.

 1. Trajectòria de l'equip de treball; experiència, capacitat i lideratge en transferència del coneixement: fins a 15 punts.

2. Adequació, coherència i complementarietat dels membres de l'equip de treball: fins a 15 punts.

Quan la puntuació obtinguda en els apartats A o B sigui inferior al 50% de la màxima possible, la sol·licitud serà desestimada.

Les sol·licituds que no assoleixin una puntuació mínima del 60% de la puntuació màxima es consideren no subvencionables.

Informació complementària

Pots consultar el següent apartat sobre els Ajuts i subvencions a Catalunya, on trobaràs informació sobre la normativa específica, l'accés als tràmits per temàtica, i dades sobre les convocatòries i les concessions, entre d'altres.

Passos a fer

  1. 1

    Primer pas

    Sol·licitar la subvenció

    Terminis
    Del 02/06/2023 al 03/07/2023

    Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal signar el formulari principal amb un certificat digital de representació o de persona jurídica.

    Per Internet

    Sol·licitar la subvenció

    Inicia . Ves a Sol·licitar la subvenció

    Descarrega, emplena i valida el formulari

    • Descarrega el formulari. Si tens problemes per descarregar-lo, consulta la secció Descarregar formularis en PDF.

    • Emplena el formulari. Comprova que no deixes sense emplenar cap camp obligatori (els camps ressaltats en vermell).
      Per annexar documentació clica el botó Adjunta i cerca el document al teu ordinador. Els noms dels fitxers que adjuntis no poden contenir espais en blanc, accents, guions ni dièresis.
      No oblidis emplenar les dades de les declaracions finals.

    • Accepta les condicions, valida i signa amb el certificat de representació o de persona jurídica. El formulari es valida si has emplenat totes les dades obligatòries.
    • Desa el formulari al teu ordinador. No en modifiquis el nom. El pes del formulari més els documents adjunts no pot ser superior a 5 MB.

    Envia el formulari

    • Torna al tràmit en línia. Ho pots fer a través de l'enllaç que hi ha al mateix formulari, al final del document, abans del botó de desar.

    • Ves al Pas 3. Enviar a tramitar i rebre acusament de rebuda. Clica el botó Tria un fitxer i selecciona el formulari emplenat i validat. Prem el botó Envia.

    • Si no t'has identificat prèviament ho hauràs de fer ara. Quan envies el formulari estàs signant la tramesa. La signatura de la tramesa implica la signatura de la sol·licitud i dels documents que s'hi adjunten.

    NOTA IMPORTANT: Un mateix formulari no serveix per a diferents sol·licituds; un cop enviat un formulari, si vols enviar-ne un altre, cal que el tornis a descarregar.

    Confirmar la tramitació efectuada

    Si la sol·licitud s'ha enviat correctament apareix l'acusament de recepció a la pantalla (necessites l'Adobe Acrobat per poder-lo obrir). És important que el desis, ja que aquest document conté el registre d'entrada, que és la data en què s'ha iniciat aquest procediment i pot ser important en determinats còmputs i terminis. També apareix un codi identificador del tràmit, que et servirà per poder conèixer l'estat de la tramitació des de l'Àrea privada.

    Si la sol·licitud conté algun error, l'enviament no s'efectua i apareix un missatge en què s'especifica l'error.

    En cas de dubte, pots contactar amb el Departament de Salut mitjançant l'adreça de correu electrònic peris@gencat.cat o trucant al 93 556 61 03, de 9 a 14 h.

    En cas que no puguis fer el tràmit per una incidència en el sistema, torna a provar-ho més tard. 

    Pots comprovar si s'ha produït algun tall de servei o incidència a l'apartat Avisos i talls de servei de la seu electrònica, on hi ha a l’abast tota la informació sobre els tipus d’incidència i on s'han produït. Cerca-hi les incidències del servei per a l'any corresponent i endreça-les pel camp Data i hora d’inici, en ordre descendent.

    Pots consultar l'apartat Suport a la tramitació de Tràmits gencat.

  2. 2

    Segon pas

    Consultar l'estat del tràmit

    Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:

    Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:

    • Estat de les meves gestions
    • Àrea privada

    1. Estat de les meves gestions

    Per accedir a l'apartat Estat de les meves gestions no cal que t'identifiquis. Pots accedir-hi introduint el codi identificador de la gestió (ID), que és un codi alfanumèric que s'obté amb l'acusament de recepció de la tramitació, o el número d'expedient* (amb el format SLTXXXX/XX/XXXXXX) i el número d'identificació (DNI, NIE, passaport, NIF d'empresa o document d'empresa estrangera) que es va indicar al formulari de la sol·licitud.

    *El número d'expedient el pots trobar a l'Àrea privada, a la secció de Tràmits i gestions.

    Pots consultar la pàgina Com fer el seguiment i consultar l'estat d'un tràmit.

    2. Àrea privada

    Pots fer el seguiment de tots els teus tràmits i gestions i actualitzar les teves dades personals. Per accedir a l'Àrea privada t'has d’identificar mitjançant certificat digital o contrasenya d'un sol ús.

  3. 3

    Tercer pas

    Rebre resposta de l'Administració

    Les resolucions d'inadmissió o declaratives de desistiment, la proposta de resolució provisional i la resolució final del procediment es notifiquen mitjançant la publicació al Tauler electrònic de [...]

    Les resolucions d'inadmissió o declaratives de desistiment, la proposta de resolució provisional i la resolució final del procediment es notifiquen mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.

    Les notificacions corresponents a requeriments, revocacions i reajustaments es notifiquen individualment per mitjans telemàtics. Aquestes notificacions es poden consultar accedint-hi des de l'Àrea privada.

    Publicitat

    El Departament de Salut ha de donar publicitat de les subvencions atorgades i pot fer públic el contingut de les actuacions i projectes finançats amb aquestes subvencions.

  4. 4

    Quart pas

    Resolució provisional de concessió

    Resolució provisional de concessió

    Resolució provisional de concessió

    Un cop finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, una comissió elabora la proposta de resolució provisional de concessió. Aquesta es publica al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.

    La resolució provisional conté la relació de les sol·licituds admeses i de les inadmeses que poden ser objecte d'esmena. Es detallen els defectes esmenables per tal que la sol·licitud s'esmeni en el termini de deu dies hàbils des de la publicació de la resolució (es consideren dies hàbils els dies de la setmana de dilluns a divendres, ambdós inclosos, exceptuant-ne els festius).

    Si no es presenten les esmenes s'entén que s'ha desistit de la sol·licitud.

    Es pot presentar recurs?

    Contra aquesta resolució provisional no es pot presentar recurs.

    Desistir de la subvenció

    Per desistir de la subvenció s'ha de fer servir el formulari d'aportació i seleccionar Desistiment en el menú de Tipus de document que s'aporta.

    Com has de presentar un document?

    Pots presentar qualsevol document a través del tràmit Aportar documentació de la subvenció dins del termini de deu dies hàbils.

  5. 5

    Cinquè pas

    Resolució definitiva de concessió

    Quan es publica la resolució definitiva de concessió o denegació?

    Quan es publica la resolució definitiva de concessió o denegació?

    Es publicarà en el termini màxim de sis mesos a comptar de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria. Si, transcorregut aquest termini, no s'ha dictat ni notificat la resolució, les persones interessades poden entendre desestimades les seves sol·licituds.

    En la resolució de concessió de les subvencions es determina l'import global atorgat a l'entitat beneficiària i el projecte o actuació subvencionat i les partides pressupostàries i els conceptes de despesa a les quals s'aplica, així com els terminis d'execució i justificació de l'activitat.

    On es publica la resolució definitiva?

    Les entitats sol·licitants poden consultar al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya la resolució definitiva de concessió de les subvencions. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.

    Bestreta

    Un cop formalitzada la resolució de concessió de la subvenció, es paga una bestreta sobre el percentatge de l'import total concedit. Aquest percentatge s'estableix a la convocatòria i no pot superar el 80%. Consulta la informació detallada al pas 8, Pagament.

    Es pot interposar recurs? 

    La resolució de concessió o denegació de la subvenció no exhaureix la via administrativa. Es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller o consellera de Salut en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

    Es pot presentar qualsevol document relacionat amb la subvenció a través del tràmit Aportar documentació de la subvenció.

  6. 6

    Sisè pas

    Fer les actuacions o el projecte subvencionat

    Termini

    Termini

    El termini per fer les actuacions o el projecte subvencionat s'indica a la convocatòria i/o a la resolució de concessió.

    No realitzar les accions subvencionades en el termini indicat pot comportar la pèrdua de la subvenció, així com les sancions legalment establertes.

    Canvis en l'execució del projecte 

    Durant l'execució de la subvenció, l'entitat beneficiària pot presentar modificacions a l'execució del projecte. Per fer-ho, pot presentar la Sol·licitud de canvis en l'execució dels projectes de recerca com a adjunt al formulari d'aportació, triant l'opció Execució de l'apartat Tipus de document que s'aporta del formulari.

    Renúncia a la subvenció

    Es pot renunciar a la subvenció. Per fer-ho cal presentar la renúncia amb el formulari d'aportació, triant l'opció Renúncies de l'apartat Tipus de document que s'aporta del formulari.

  7. 7

    Setè pas

    Justificar la realització del projecte

    Les entitats beneficiàries han de justificar el compliment de l'objecte de la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts.

    Les entitats beneficiàries han de justificar el compliment de l'objecte de la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts.

    El termini per presentar la documentació de justificació de la subvenció varia en funció de la convocatòria. 

    La justificació es tramita des de Justificar la subvenció, on trobaràs la informació sobre els terminis, com has d'emplenar el formulari de la justificació i quins són els documents que hi cal annexar.

  8. 8

    Vuitè pas

    Pagament

    Bestreta

    Bestreta

    D'acord amb el que estableix l'article 27 de l'Ordre de bases, un cop formalitzada la resolució de concessió de la subvenció es paga una bestreta el 80% de l'import total concedit.

    Segons el que estableixi la convocatòria, el pagament d'aquesta bestreta pot estar condicionat a alguna actuació per part de l'entitat.

    Pagament

    Es pagarà el 20% restant de l'import total concedit un cop l'actuació subvencionada hagi estat degudament efectuada i justificada.

    Prèviament a cadascun dels pagaments, el Departament de Salut comprovarà d'ofici que l'entitat beneficiària està al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Data d'actualització 12.12.2024

Tràmits relacionats

  • Subvencions per a la contractació de personal investigador en formació (PIF-Salut) - (Codi SLT017)
  • Subvencions per a projectes de recerca orientats en l’àmbit de l'atenció primària (Codi SLT021)
  • Subvencions per a la incorporació de personal de suport als grups de recerca - (Codi SLT028)
  • Subvencions per a l'impuls de les unitats de projectes d’R+D+I internacionals (Go Europe) - (Codi SLT028)
  • Subvencions per a la intensificació d’infermeres i infermers (2024-2026) (Codi SLT035)
  • Subvencions per al finançament de proves de validació (2024-2026). (Codi SLT036)
Loading...

No saps per on començar?

Vols saber quins ajuts i serveis poden encaixar millor amb la teva empresa?

Explica’ns què busques i t’ajudarem a trobar-ho

Segueix les xarxes socials d’ACCIÓ

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Canal ètic
  • Mapa web
  • Política de cookies
  • Preguntes freqüents