Què has de saber?
Són subvencions per fer proves de validació en projectes innovadors en l'àmbit de la salut que es trobin en les primeres etapes de desenvolupament precompetitiu.
Aquesta actuació té com a finalitat verificar el potencial d'innovació de resultats de recerca que tinguin un alt impacte en la salut i el benestar, que impulsin la transformació del sistema de salut i que permetin millorar la qualitat de vida de la ciutadania.
Aquest tràmit només el pots fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni serà vàlida a efectes de data de presentació.
Per a les sol·licituds o comunicacions d’aquest tràmit s’han habilitat formularis específics que són d’ús obligatori. Pots descarregar-los des d’aquesta pàgina i és important que utilitzis sempre l’última versió. En cas que presentis la sol·licitud o comunicació mitjançant altres formularis, es consideraran no presentats.
Convocatòria 2023 (SLT033)
El termini per a la presentació de la documentació de justificació de la subvenció per a les activitats executades l'any 2024 i la valoració final de l’actuació és fins al 31 de març de 2025.
Pots consultar l'apartat Suport a la tramitació del web gencat.cat. Per rebre assistència tècnica truca al 012.
Per rebre assessorament sobre els aspectes relacionats amb la sol·licitud i gestió de la subvenció, et pots posar en contacte amb el gestor del tràmit a l’adreça de correu electrònic peris@gencat.cat o telefonant al 93 556 61 03 de 9 a 17 h.
Organisme responsable
Poden sol·licitar la subvenció i, per tant, tenir la condició de beneficiàries, les entitats següents, incloses dins l'article 5 de l’Ordre de bases, sempre que duguin a terme activitats de recerca translacional, clínica o epidemiològica:
a) Les entitats amb personalitat jurídica pròpia, sense ànim de lucre i amb seu a Catalunya, que hagin obtingut el reconeixement com a centre CERCA del departament competent en matèria de recerca i estiguin sotmeses al règim jurídic especial que determina la Llei 9/2022, del 21 de desembre, de la ciència.
b) Els instituts de recerca sanitària acreditats conforme al que estableix el Reial decret 279/2016, de 24 de juny, i normes complementàries, sobre acreditació d’instituts de recerca sanitària.
c) Les entitats públiques i privades sense ànim de lucre que realitzin o gestionin activitats d'R+D, generin coneixements científics o tecnològics, en facilitin l'aplicació i la transferència o proporcionin serveis de suport a la innovació a les entitats empresarials i que desenvolupin les seves activitats a Catalunya.
d) Les fundacions que gestionin l'activitat de recerca i innovació de dispositius assistencials, públics i privats, que formin part del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT).
Aquest tràmit es pot realitzar en qualsevol moment, excepte per als documents per als quals s'estableix un altre termini de presentació.
Es pot presentar documentació relacionada amb la subvenció, tant a iniciativa de l'entitat com en resposta a un requeriment del Departament de Salut, en qualsevol moment de la tramitació.
Documentació que s'hi pot aportar:
- Reformulacions de la sol·licitud
- Resposta a requeriments
- Al·legacions a la proposta de resolució provisional
- Recursos
- Renúncies
- Qualsevol altra documentació que l'entitat consideri oportúna.
Per comunicar modificacions al projecte o a les actuacions subvencionades o renunciar a la subvenció, l'entitat beneficiària pot presentar com a adjunt el formulari de modificació o renúncia a la subvenció.
IMPORTANT: La documentació per justificar la subvenció s'ha de presentar des de Justificar la subvenció i en el termini que estableixi la convocatòria.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Aportar documentació de la subvenció
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal signar el formulari principal amb un certificat digital de representació o de persona jurídica.
-
2
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:
Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:
1. Estat de les meves gestions
Per accedir a l'apartat Estat de les meves gestions no cal que t'identifiquis. Pots accedir-hi introduint el codi identificador de la gestió (ID), que és un codi alfanumèric que s'obté amb l'acusament de recepció de la tramitació, o el número d'expedient* (amb el format SLTXXXX/XX/XXXXXX) i el número d'identificació (DNI, NIE, passaport, NIF d'empresa o document d'empresa estrangera) que es va indicar al formulari de la sol·licitud.
*El número d'expedient el pots trobar a l'Àrea privada, a la secció de Tràmits i gestions.
Pots consultar la pàgina Com fer el seguiment i consultar l'estat d'un tràmit.
2. Àrea privada
Pots fer el seguiment de tots els teus tràmits i gestions i actualitzar les teves dades personals. Per accedir a l'Àrea privada t'has d’identificar mitjançant certificat digital o contrasenya d'un sol ús.
-
3
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Les resolucions d'inadmissió o declaratives de desistiment, la proposta de resolució provisional i la resolució final del procediment es notifiquen mitjançant la publicació al Tauler electrònic de [...]
Les resolucions d'inadmissió o declaratives de desistiment, la proposta de resolució provisional i la resolució final del procediment es notifiquen mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Les notificacions corresponents a requeriments, revocacions i reajustaments es notifiquen individualment per mitjans telemàtics. Aquestes notificacions es poden consultar accedint-hi des de l'Àrea privada.
Publicitat
El Departament de Salut ha de donar publicitat de les subvencions atorgades i pot fer públic el contingut de les actuacions i projectes finançats amb aquestes subvencions.
Tràmits relacionats