Què has de saber?
Són subvencions per fer proves de validació en projectes innovadors en l'àmbit de la salut que es trobin en les primeres etapes de desenvolupament precompetitiu.
Aquesta actuació té com a finalitat verificar el potencial d'innovació de resultats de recerca que tinguin un alt impacte en la salut i el benestar, que impulsin la transformació del sistema de salut i que permetin millorar la qualitat de vida de la ciutadania.
Aquest tràmit només el pots fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni serà vàlida a efectes de data de presentació.
Per a les sol·licituds o comunicacions d’aquest tràmit s’han habilitat formularis específics que són d’ús obligatori. Pots descarregar-los des d’aquesta pàgina i és important que utilitzis sempre l’última versió. En cas que presentis la sol·licitud o comunicació mitjançant altres formularis, es consideraran no presentats.
Convocatòria 2023 (SLT033)
El termini per a la presentació de la documentació de justificació de la subvenció per a les activitats executades l'any 2024 i la valoració final de l’actuació és fins al 31 de març de 2025.
Pots consultar l'apartat Suport a la tramitació del web gencat.cat. Per rebre assistència tècnica truca al 012.
Per rebre assessorament sobre els aspectes relacionats amb la sol·licitud i gestió de la subvenció, et pots posar en contacte amb el gestor del tràmit a l’adreça de correu electrònic peris@gencat.cat o telefonant al 93 556 61 03 de 9 a 17 h.
Organisme responsable
Poden sol·licitar la subvenció i, per tant, tenir la condició de beneficiàries, les entitats següents, incloses dins l'article 5 de l’Ordre de bases, sempre que duguin a terme activitats de recerca translacional, clínica o epidemiològica:
a) Les entitats amb personalitat jurídica pròpia, sense ànim de lucre i amb seu a Catalunya, que hagin obtingut el reconeixement com a centre CERCA del departament competent en matèria de recerca i estiguin sotmeses al règim jurídic especial que determina la Llei 9/2022, del 21 de desembre, de la ciència.
b) Els instituts de recerca sanitària acreditats conforme al que estableix el Reial decret 279/2016, de 24 de juny, i normes complementàries, sobre acreditació d’instituts de recerca sanitària.
c) Les entitats públiques i privades sense ànim de lucre que realitzin o gestionin activitats d'R+D, generin coneixements científics o tecnològics, en facilitin l'aplicació i la transferència o proporcionin serveis de suport a la innovació a les entitats empresarials i que desenvolupin les seves activitats a Catalunya.
d) Les fundacions que gestionin l'activitat de recerca i innovació de dispositius assistencials, públics i privats, que formin part del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT).
El termini màxim per presentar la documentació de la justificació és el dia 31 de març de 2025.
La subvenció s'ha de justificar d'acord amb el que estableix la base 28 de l'Ordre SLT/283/2022, de 21 de desembre, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions d'actuacions incloses en el Pla estratègic de recerca i innovació en salut 2022-2027.
En el cas que la suma de tots els projectes i/o activitats subvencionades, dins de cada convocatòria, sigui d'un import igual o superior a 60.000 euros, d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, l'entitat beneficiària ha d'adjuntar al formulari de presentació de la justificació la documentació següent per cada projecte i/o activitat subvencionada:
- Formulari de presentació de la justificació (formulari en línia).
- Memòria cientificotècnica justificativa de l'actuació, amb amb indicació de les actuacions realitzades i els resultats obtinguts.
La memòria s'ha d'ajustar als continguts del projecte o l'activitat presentat i ha d'informar dels objectius i les diferents fases de realització de les actuacions, així com del sistema d'avaluació, els seus indicadors, els resultats i les conclusions.
- Memòria econòmica justificativa de l'actuació
Una per a cadascuna de les actuacions que despleguen el compliment de les condicions que exigeixen les bases reguladores de la convocatòria. Et pots descarregar la plantilla d'Excel que trobaràs a Documentació relacionada. - Informe d'auditoria de comptes, formulat per un auditor o auditora inscrit com a tal en el Registre oficial d'auditors de comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, que acrediti les despeses i el pagament, així com l'import i la procedència del finançament del projecte o l'activitat subvencionada (fons propis o altres subvencions o recursos).
- L'auditor o auditora ha de dur a terme la revisió del compte justificatiu de conformitat amb el que preveuen aquestes bases i amb subjecció a les normes d'actuació de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya.
- L'auditor o auditora ha de ser la mateixa persona que audita els comptes anuals de l'entitat, si hi està obligada. En cas contrari, l'entitat beneficiària de la subvenció pot designar l'auditor o auditora.
- L'informe de l'auditor o auditora ha d'indicar les comprovacions realitzades i posar de manifest tots els fets que puguin suposar un incompliment per part de l'entitat beneficiària, amb un nivell de detall que permeti a l'òrgan gestor formular conclusions. L'informe ha de seguir el model que figura a l'annex de l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions, i ha de detallar els procediments de revisió i el seu abast conforme a les previsions d'aquesta Ordre. Així mateix, l'auditor o auditora està subjecte a la resta d'obligacions que preveu l'article 8 de la mateixa Ordre.
- L'informe d'auditoria ha d'incloure la memòria econòmica signada per la representació legal de l'entitat que ha de coincidir amb el compte justificatiu, excepte que s'hagin d'incloure les observacions de l'auditoria.
- L'auditor o auditora ha de dur a terme la revisió del compte justificatiu de conformitat amb el que preveuen aquestes bases i amb subjecció a les normes d'actuació de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya.
Els justificants s'han de presentar en format electrònic. Cal presentar un formulari de justificació per a cadascun dels projectes desenvolupats, adjuntant-hi la documentació indicada.
En el cas que no puguis presentar tots els documents annexos en un únic formulari de justificació perquè excedeix de 5Mb, pots enviar-los amb un segon formulari de presentació de justificació o pots fer servir el tràmit d’Aportació de documentació.
Si tens qualsevol dubte, posa't en contacte amb el Departament de Salut a l’adreça de correu electrònic peris@gencat.cat.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Altres informacions
El seguiment de les subvencions es fa segons el que estableix l'article 29 de l'Ordre de bases. Es justifiquen les subvencions mitjançant un compte justificatiu amb un informe de l’auditoria, d'acord amb el que estableix l'article 28.2 de l'Ordre de bases, en el termini que determini la resolució de concessió i com a màxim el 31 de març de 2025.
La justificació s'ha de presentar cada any, en els terminis indicats. La falta de presentació de la documentació justificativa en el termini establert és motiu de revocació de la subvenció atorgada.
El termini de justificació pot ser ampliat de conformitat amb la normativa aplicable. La falta de presentació de la documentació justificativa en el termini addicional establert és motiu de revocació de la subvenció atorgada.
És procedent la revocació parcial de la subvenció en proporció a la part del cost del projecte o projectes no justificada suficientment, sempre que s'hagi complert la finalitat per a la qual es va atorgar la subvenció.
L'entitat beneficiària i les terceres persones relacionades amb l'objecte de la subvenció han de facilitar tota la informació que els requereixin els òrgans de control de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
Les entitats beneficiàries tenen l'obligació de comunicar al Departament de Salut els ajuts econòmics o subvencions que per a la mateixa finalitat rebin d'altres administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, i les alteracions que puguin produir-se en les condiciones que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció.
El Departament de Salut
Comprovarà la documentació acreditativa de les despeses realitzades d'acord amb el pla anual d'actuacions de verificació vigent: el compliment de la finalitat de les subvencions, que el procediment adoptat per a la justificació és l'apropiat i la conformitat, exactitud i integritat de les justificacions aportades.
Pot inspeccionar el desenvolupament dels projectes o programes de les entitats beneficiàries per comprovar el compliment de l’objecte de la subvenció.
Pot requerir la presentació de justificants per efectuar les verificacions que siguin necessàries: comprovar la justificació correcta de la subvenció o si es plantegen dubtes sobre el cost del projecte.
Quan apreciï l'existència de defectes esmenables en la justificació, ho posarà en coneixement de l'entitat beneficiària, que tindrà deu dies hàbils per corregir-los.
Conceptes subvencionables
- El finançament s'ha de destinar a cobrir les despeses següents:
1. Despeses directes:
a) Despeses d'execució, que inclouen l'adquisició de material fungible i serveis relacionats amb l'execució del projecte: costos dels serveis cientificotècnics i de suport a la recerca, col·laboracions externes i serveis de consultoria.
b) Despesa en l'elaboració de l'informe d'auditoria a què fa referència l’article 28 de l'Ordre de bases. L’import màxim de despesa és de 2.000,00 euros.
2. Despeses indirectes: La quantia total sol·licitada com a subvenció inclou el 21% dels costos directes a imputar com a despeses indirectes, d'acord amb l’article 9.6 de l'Ordre de bases.
No són subvencionables les despeses relacionades amb la protecció de la propietat industrial, com ara el cost de les patents.
IMPORTANT
La presentació de la justificació de la subvenció s'ha de fer mitjançant aquest tràmit, Justificar la subvenció, en el termini que estableixi la convocatòria.
Per respondre a requeriments relacionats amb aquesta fase de la tramitació (per exemple, els justificants de despesa), cal que utilitzis el tràmit Aportar documentació de la subvenció. Al formulari d'aportació, a Tipus de document que s'aporta, has de seleccionar Document justificatiu.
Passos a fer
-
1
Primer pas
Justificar la subvenció
Terminis
Fins al 31/03/2025Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal signar el formulari principal amb un certificat digital de representació o de persona jurídica.
-
2
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:
Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:
1. Estat de les meves gestions
Per accedir a l'apartat Estat de les meves gestions no cal que t'identifiquis. Pots accedir-hi introduint el codi identificador de la gestió (ID), que és un codi alfanumèric que s'obté amb l'acusament de recepció de la tramitació, o el número d'expedient* (amb el format SLTXXXX/XX/XXXXXX) i el número d'identificació (DNI, NIE, passaport, NIF d'empresa o document d'empresa estrangera) que es va indicar al formulari de la sol·licitud.
*El número d'expedient el pots trobar a l'Àrea privada, a la secció de Tràmits i gestions.
Pots consultar la pàgina Com fer el seguiment i consultar l'estat d'un tràmit.
2. Àrea privada
Pots fer el seguiment de tots els teus tràmits i gestions i actualitzar les teves dades personals. Per accedir a l'Àrea privada t'has d’identificar mitjançant certificat digital o contrasenya d'un sol ús.
-
3
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Les resolucions d'inadmissió o declaratives de desistiment, la proposta de resolució provisional i la resolució final del procediment es notifiquen mitjançant la publicació al Tauler electrònic de [...]
Les resolucions d'inadmissió o declaratives de desistiment, la proposta de resolució provisional i la resolució final del procediment es notifiquen mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Les notificacions corresponents a requeriments, revocacions i reajustaments es notifiquen individualment per mitjans telemàtics. Aquestes notificacions es poden consultar accedint-hi des de l'Àrea privada.
Publicitat
El Departament de Salut ha de donar publicitat de les subvencions atorgades i pot fer públic el contingut de les actuacions i projectes finançats amb aquestes subvencions.
Tràmits relacionats