Les entitats que vulguin desenvolupar l’activitat com a Laboratoris per a la catalogació de vehicles històrics, han d’obtenir una autorització mitjançant resolució de l’òrgan de l’Administració de la Generalitat competent en matèria de seguretat industrial. Aquest notificarà a l’entitat sol·licitant la resolució d’autorització o la de no autorització motivada, en el termini màxim de 3 mesos.
Les entitats sol·licitants poden iniciar la seva activitat, un cop notificada la resolució d’autorització.
Les entitats autoritzades s’inscriuen d’ofici al Registre d’Agents de la seguretat industrial de Catalunya.
Les sol·licituds d’autorització dels Laboratoris per a la catalogació de vehicles històrics que desitgin exercir la seva activitat a Catalunya, es presenten mitjançant el tràmit electrònic habilitat al portal web de l’àmbit de Seguretat Industrial o al web de Canal Empresa, i s’han d’acompanyar de la següent documentació:
- Identificació de l’entitat sol·licitant mitjançant les dades relatives a la seva raó social, forma jurídica, seu social i estructura de propietat.
- Còpia de l’escriptura de constitució de la societat.
- Còpia de l’acreditació de la competència tècnica d’ENAC per realitzar inspecció i emissió d’informes previs de catalogació de vehicles històrics.
- Memòria que contingui:
- Identificació del Responsable de laboratori de catalogació de vehicles històrics, amb còpia de la qualificació i/o experiència professional que l’habilita.
- Relació d’instal·lacions i equips de què disposa per realitzar la inspecció dels vehicles a catalogar.
- Manual de procediment de catalogació que inclogui específicament:
- Els criteris d’acceptació o denegació de la documentació.
- Els criteris de qualificació d’un vehicle com a vehicle històric
- Els criteris de diferenciació entre limitacions i excepcions.