Compliment de l'article 8 del Reial Decret 244/2019, de 5 d'abril
Les empreses distribuïdores han de rebre les comunicacions d’alta, de modificació o de baixa de les instal·lacions d’autoconsum per tal que quedin reflectides aquestes circumstàncies en els contractes d’accés a la xarxa dels consumidors.
Amb caràcter general, la comunicació del número CAU i la resta de dades necessàries l’ha de fer el titular o el seu representant a la seva empresa comercialitzadora perquè aquesta ho comuniqui a l’empresa distribuïdora.
En el cas particular dels consumidors connectats a baixa tensió, amb instal·lacions de potència inferior a 100 kW i que generin en baixa tensió (s’han de complir les tres condicions) aquesta comunicació l’ha de fer la Generalitat de Catalunya mitjançant un protocol de comunicació entre Comunitats Autònomes i distribuïdores que ha dissenyat la Comissió Nacional de Mercats i Competència.
La Generalitat de Catalunya ha activat el citat protocol per a les altes de les instal·lacions d’autoconsum.
Una vegada diligenciada la sol·licitud d’alta d’una instal·lació d’autoconsum per l’Oficina de Gestió Empresarial, la Generalitat remet la informació de la instal·lació a la distribuïdora, abans del termini previst per la normativa que és de deu dies hàbils.
Un cop rebuda la informació per la distribuïdora i validada pel que fa al format i al contingut, la distribuïdora remet la informació a la comercialitzadora en el termini de cinc dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud.
Un cop rebuda la informació per la comercialitzadora i validada pel que fa al format i al contingut, la comercialitzadora la remet al consumidor.
Un cop validada la informació pel consumidor, la comercialitzadora disposa d’un termini de deu dies hàbils per comunicar al distribuïdor la seva acceptació.